1988 Cilt 3 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16541
Browse
Browsing by Department "Eğitim Fakültesi"
Now showing 1 - 15 of 15
- Results Per Page
- Sort Options
Item Atatürk ve tiyatronun işlevi(Uludağ Üniversitesi, 1988) Anamur, Hasan; Eğitim FakültesiBugün 27 Mart, Dünya Tiyatro Günü. Bilindiği gibi, 1948 yılı Haziranında kurulan ve merkezi Paris 'te bulunan Uluslararası Tiyatro Enstitüsü, kısaltılmış adıyla lTI (International Theatre lnstitut), 27 Mart gününü Dünya Tiyatro Günü olarak ilan etmiş ve 1962'den beri bu enstitüye üye ülkelerde kutlanan Dünya Tiyatro Günü'n de, her yıl dünyaca tanınmış bir tiyatro adamın ya da bir sanatçıya bir metin hazırlatılmıştır. Uluslararası nitelikteki bu metin üye ülkelerin dillerine çevrilerek bütün tiyatrolarda gösteriden önce okunmuştur. 1977'M Stockholm'de toplanan ITI kongresi okunması gelenek baline gelmiş olan bu bildirilerin her ülkenin kendi sanat ve tiyatro adamlannca yazılmasını uygun görmüş, bu tarihten sonra Türkiye'de de Dünya Tiyatro Günü bildirileri Türk tiyatro adamlarınca yazılmaya başlanmıştır. 1978 yılının 27 Martında ilk ulusal bildiriyi Muhsin Ertuğrul yazmıştır.Item Çağdışı bir disiplin aracı: Dayak(Uludağ Üniversitesi, 1988) Nas, Recep; Eğitim FakültesiOkullarımızda dayağın varlığı yadsınmaz bir gerçektir. Peki, öğretmen, öğrencisini neden dövme gereği duymaktadır ? Bir kez öğretmen de bu toplumun ürünüdür, dayak atan aileden gelmektedir. Dahası sınıflarda çeşitli etkenlerle sağlık iletişim etkileşim ortamı sağlanamamakta , öğrencilerle yeterince sevgi ve saygı bağı kurulmamaktadır. Disiplin, günümüzde yol göstermek ve yardım etmek anlamına gelmektedir. Bu anlamdaki disiplin "çocuk merkezli" dir, çocuk içindir. Oğretmen disiplin uygulamasında ne otoriter olmalı, ne de otorite boşluğu yaratmalıdır; otorite sahibi olmalıdır. Otorite sahibi öğretmen saygılıdır, anlayışlıdır. Öğrencileriyle iş birliği yapar, diyalog kurar. Güçlü ve sağlıklı kişiliğiyle, sevecen yaklaşımıyla kendiliğinden saygınlık kazanır.Item Efl öğretmenleri için kaçınılması gereken yirmi yaygın test hatası(Uludağ Üniversitesi, 1988) Henning, Grant; Yıldız, Zübeyde; Eğitim FakültesiBir dereceye kadar iyi test metodu, iyi dil kullamını gibi, hatalardan sakmmayla gerçekleştirilebilir. Hemen hemen her dil öğretim programı test hazırlığı ve idaresini gerektirir, ancak belli yaygın test hatalarından kaçınıldığı derecede böyle testlerin zahmete değer seçmeler, teşhise yarar değerlendirme araçları oldukları söylenebilir. Burada bulunan yaygın test problemleri listesi detaylı değildir, fakat sınıf ve çevresi kullanıını için hazırlanan testlerle ilgili geniş bir deneyimden edinilmiştir, böylece bir temsilci olduğu söylenebilir. Bu listenin, kendi sınavlarını hazırlamakta olan EFL öğretmenlerine kılavuz olarak hizmet etmesi için bir çeşit kontrollistesi olması amaçlandı. En yaygın hatalar aşağıdaki gibi 4 kategoride gruplanır: Genel sınav nitelikleri, soru nitelikleri, test geçerliği ile ilgili kavramlar, idari ve puanlama konuları. Her kategorinin altında 5 özgün hata tanımlanmıştır . Bazı hatalar ve iyileştirme metodları tekrar edilmiş olmasına rağmen, aşağıdaki 20 halanın her biri, tahlil edildiğinde, gelişmiş bir test programında ortaya çıkacak gerçek bir problem oluşturabilir.Item Eğitimde çağdaşlaşma ve eğitim fakülteleri(Uludağ Üniversitesi, 1988) Anamur, Hasan; Eğitim FakültesiBu bildiride, geleneksel eğitim anlayışı üzerine Rabelais, Jean Jacques Rousseau ve Einstein 'in aykırı düşüncelerine değinildikten sonra Türkiye 'de ortaöğretimin bugünkü durumu örneklerle belirlenmekte ve temel sorunları çıkartılmaktadır. Bize göre 6 Kasım 1981 tarihli 2547 sayılı yasa ortaöğretime öğretmen yetiştirme görevini ve yetkisini yalnız üniversiterere (Eğitim Fakültelerine) vererek eğitimin temel sorununa çözüm yolunu açmıştır. Biz, kuruluş dönemi zorlukları aşıldıktan ve eğitimin, bildiri içinde belirtilen kronikleşmiş engelleri kaldırdıktan sonra Eğitim Fakültelerinin çağdaş düşünceyle ve en yeni bilimsel yöntemlerle donanmış öğretmenler yetiştireceğine, bunları yetiştirmeye başladığına inanıyoruz.Item Faecher übergreifendes unterrichtsprojekt an der Uludag Universitaet in Deutsch als fremdsprache(Uludağ Üniversitesi, 1988) Andresen, Norbert; Eğitim FakültesiIn diesem Aufsatz wird ein Basis-Programm für die 1. Klasse der Deutschen Abteilung der Uludağ Uniuersitaet beschrieben, das im Wirıter 1987 vonnur erar beitet wurde. Seit dem SS 1987 wird es durchgeführt. Es enthaelt ein fundament an Wortschatz, Grammalik und Übungen, von dem wir hoffen, dasses den Studen tencin Grundwissen für ihr weiteres Studium an die Hand gibt. Wir danken Frau Prof. Dr. Ulviye özer, dass sie diese Arbeit an unserer Fakultaet ermögiclit hat .Item Fransa ve Sovyetler Birliği'nde okul sistemi ve mesleğe geçiş sorunu (Eğitim-üretim ilişkişi üzerine bir sistemler arası karşılaştırma )(Uludağ Üniversitesi, 1988) Horner, Wolfrang; Yurdusev, Şermin; Eğitim FakültesiBu çalışmada, okulun gençlerin meslek yönelimleri üzerindeki rolü, birbirinden çok farklı olan iki toplumsal sistem içinde incelenmektedir. Okulun bu rolü, genel eğitimin içinde bir teknolojiye başlangıç programının yer almasından ötürü söz konusudur. Karşılaştırma, kuramsal sistem analizi yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Sonuçta, okulun üretim dünyasından gelen zorlamalara karşı gizli bir direncinin varlığı olgusunun her iki ülkede de bulunduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmada, bu sosyolojik gerçeğin yorumu için bir model geliştirilmiştir. Bu model, henüz tamamlanmamış olan bir çalışmayla da desteklenecektir.Item Literature teaching in the English department(Uludağ Üniversitesi, 1988) Craik, Roger; Eğitim FakültesiLiterature teaching in the English Department plays an important role in language teaching, since literature is not just language, but it is language that worki at full stretch; it is artful shoping of knowledge and experience. Excerpts on the course are corefully selected in the hope that they would fumish students with vocabulary and increase their proficiency. They also make them bring their own observations, comments and sensibilities rather than memorizing as well as illustrating the period it which the pieces were writte. Wifred Owen 's "Futility" toke as an example here is not only presentation of vocabularly and structure atıd the illustation of the situation; but it is something that brings out metaphysical quetions on students' minds. The appreciation of the poem has been made together with the students and some questions for motivation have been asked. Active porticipation brings about many approaches as well as the students' observations and sensibilities as seen here, and that is what we except rather than vocabulary and structure development.Item Öğretmen yetiştirme düzenimizin XI. Milli Eğitim Şurası kararları ışığında değerlendirilmesi.(Uludağ Üniversitesi, 1988) Küçükahmet, Leyla; Eğitim Fakültesi1983 yılı Türkiye'de öğretmen yetiştirme bakımından bir dönüm noktası sayılmaktadır. Daha önceleri değişik sürelerde değişik programlar uygulayan öğret men yetiştiren kurumlar bu tarihte üniversite çatısı altında toplanmıştır. Yüksek öğretim Kurulu bu tarihten itibaren programlarda, öğrenci alımında ve öğretim kadrosunda bir takım birlik kararlarını uygulamaya koymuştur. Bu makalede bu uygulama kararlarının XI. Milli Eğitim Şurası Kararlarıyla tutartığı incelenmektedir.Item Pierre Reverdy'den şiirler(Uludağ Üniversitesi, 1988) Özçelebi, Ali; Dara, Ramis; Eğitim Fakültesi; Yabancı Diller Eğitimi BölümüBir gün sınırlar zorlanır , uzanıp duran çizgiden daha uzağa gidilir. Tuhaf bir yoldur bu, mavi-yeşil bir köşeye sığınmış gökkübbeye doğru kıvrılan; kötü dikilmiş, bir başkasının sırtında, tersyüz edilmiş bir giysinin mucizesi. Baş üç kez egilir. Uzaktan diz bükülür ve el kalkar. Solgundur beyaz eldiven, yaprak dalından ayrık. Rüzgar batan güneşe çullanır, coşkun bir at gibi, köpük dolu ve akşam kararır. Sesler önde koşar, hüzünlü fenerler yanarken rıhtım boyunca, ırmak gülümser. Dolan zaman çalan bir başka saati çiğneyip geçmiş. Yolcuların adımları uzaklara koşuyor çoktan. Ben, ben ... sürekli göğün beni bağışlamasını umuyorum. Ama yitirdiğim zamanı ele geçirmek için bana verilecek öğütlere tez elden ihtiyacını var.Item Pierre reverdy'nin şiiri(Uludağ Üniversitesi, 1988) Özçelebi, Ali; Dara, Ramis; Eğitim Fakültesi; Yabancı Diller Eğitimi BölümüPierre Reverdy, 1889-1960 yıllarmda yaşamış ilginç bir Fransız ozanıdır. önceleri sık sık öncü sanat çevrelerine girer çıkarken, sonraları Solesmes manastırma bir yalnızlık ortamına çekilir. Şiirinde de bu büyük kentten kaçışı, yalnızlığı ve doğayı seçişin izlerini bulmak olanaklıdır. Bu yalinzlığı seçişi nedeniyle eleştirmenlerle yazın tarihçileri onu ve şiirlerini unuturlar biraz. Ali Özçelebi ve Ramis Dara bu yazıda Reverdy 'nin bu yönünden söz ettikten sonra, ardından Reuerdy 'nin Türkçeye çevrilmiş şiirlerini sergiliyorlar. Kendi çevirdikleri yeni şiirlerle Reuerdy 'den çevrilen şiirlerin bir kitap oluşturacak oyluma ulaştığım, böyle bir kitabın yayımlanmasının şiir severler için sevindirici bir olay olduğunu dile getiriyorlar.Item Racine tiyatrosunda bakışın şiiri(Uludağ Üniversitesi, 1988) Starobinski, Jean; Durak, Mustafa; Eğitim FakültesiCorineille'de kahramanın tanığı evrendir. Kendini tüm yüzyıllara ve tüm halkIara sergilemek ister, sergilendiğinide bilir. Dünyanın bakışlarını üstüne çeker, kendini ışık kaynağı, hayran olunacak örnek olarak sunar. Corneille kahramanı, hareketlerinden her birinde, kendisinin nasıl olduğunun gösterilmesini arzular: kararı, iç çabası hemen sergilenir. Kendini feda etse sevdiği varlıktan yoksun olsa ya da yaşamını feda etse- canını verme eyleminde bile kendini göstermekten asla vazgeçmez ve böylece evrenin şaşkın bakışı altında ün oluvermiş bir varlığı elde eder. Bu bakış içinden ona her şey yüz katılır geri verilir.Item Söz dağarcığı öğretimi(Uludağ Üniversitesi, 1988) Hameau, Marie Anne; Dara, Ramis; Eğitim FakültesiItem Türkçede "kendi"sözcüğü üzerine(Uludağ Üniversitesi, 1988) Durak, Mustafa; Eğitim FakültesiBu yazı , sözcük türlerinin dördüne birden abanan "kendi" sözcüğünü belimicme çalışmasıdır.Bu arada, değişik değerlendirme ve kullanımlar da konuedilmiştir .Item Üniversite reformları açısından yükseköğretimin tarihi gelişimi(Uludağ Üniversitesi, 1988) Eren, Figen Yurtışık; Eğitim Fakültesiİlk olarak Cumhuriyet Devri öncesinde açılan üniversite (Dar-ülfünun) ile başlayan üniversite reformu, Cumhuriyet Döneminde, uygulamada görülen bazı aksaklıklar ve benzeri nedenlerden dolayı 1924, 1933, 1946 ve 1973 yıllarında da devam etmiş ve son olarak bugünkü şeklini almıştır. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun uygulamarına ya başlamasına kadar yapılan üniversite reformları ve bu reformların nedenleri makalemiz içerisinde incelenmiş ve bu reformların karşılaştırmalı olarak analizleri yapılmıştır.Item Yeni roman ve La modification'a uzamsal bir yaklaşım(Uludağ Üniversitesi, 1988) Efeoğlu, Ertuğrul; Eğitim FakültesiYeni Roman, Çağdaş Fransız Yazınının önemli dönemeçlerinden biridir. M. Butor da bu oluşumun etkin öncülerinden. Gelenekseli yadsıyışıyla beliren roman anlayışına karşın, La Modification (Değişim) adlı yapıtında günümüz insanının ağiatısını sergilerhen kullandığı biçim, Balzac romanını anımsatan esintilerle doludur. Roman boyunca betimlenmiş uzam aracılığıyla sergilenen bu insanlık durumunu gün yüzüne çıkarmaksa, Yeni Roman'a da, Butor'a da bir başka açıdan daha çok yaklaşmaktır. ·