1995 Cilt 10 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16803
Browse
Browsing by Department "Müzik Eğitimi Bölümü"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde anaçalgı ses eğitimi programlarının “Geliştirilmesine Yönelik" bir çalışma(Uludağ Üniversitesi, 1995) Göğüş, İsmail M.; Eğitim Fakültesi; Müzik Eğitimi BölümüMüzik muhtevasının ana boyutlarından birini sözlü (vokal) müzik oluşturmaktadır. Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi bölümlerinde de anaçalgı (anadal) ses eğitimi alanı, müzik eğitiminin temel boyutlarından birini oluşturmaktadır. Müzik Eğitimi Bölümlerinde okutulmakta olan Anaçalgı (anadal) ses eğitimi programlarının, istenilen düzeyde olmadığı, zaman zaman dile getirilmekte, ya da yapılan araştırmalarla ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, Müzik Eğitimi Bölümlerinde okutulmakta olan Anaçalgı ses eğitimi I yarıyıl programlarının, geliştirilmesine yönelik hazırlanmıştır. Çalışmanın, söz konusu kurumlarda çalışmakta olan öğretim elemanlarına, yeni araştırmalara ve araştırmacılara bir ipucu verilebileceği düşünülmektedir.Item U.Ü. Eğitim Fakültesi 1994-1995 öğretim yılı müzik eğitimi bölümüne giriş yetenek sınavında uygulanan test üzerine bir inceleme(Uludağ Üniversitesi, 1995) Göğüş, Gülay; Eğitim Fakültesi; Müzik Eğitimi BölümüBu çalışmada, 1994-1995 öğretim yılı U.Ü.E.F Müzik Eğitimi Bölümüne giriş yetenek sınavının I aşamasında % 40 ağırlık verilerek uygulanan test üzerinde yapılan incelemeler konu edilmiştir. Testin geleneksel sözlü sınavla birlikte uygulanarak ağırlıklı ortalamaların alınması, sözlü sınavı tamamlayıcı etki yaptığı düşünülerek olumlu bulunmuştur. Ancak henüz tek başına bir giriş sınavında uygulanacak yeterliliğe sahip olmadığı sonucuna varılmıştır. Bu nedenle üzerinde çalışılarak geliştirilmeli, önümüzdeki yıllarda yeni uygulamalarının sonuçları ve testin geçerliği ile ilgili araştırmalar sürdürülmelidir.Item Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü 1994-1995 öğretim yılı giriş yetenek sınavına katılan aday öğrencilerin belli özellik ve görüşlerinin değerlendirilmesi(Uludağ Üniversitesi, 1995) Demirbatır, R. Erol; Eğitim Fakültesi; Müzik Eğitimi BölümüTürkiye'de eğitim fakülteleri müzik eğitimi bölümlerine başvuran aday öğrencilerin nitelikleri, anadolu güzel sanatlar liseleri mezunlarının da katılımıyla önemli değişiklikler göstermekte, bu durum bölümlerin giriş yetenek sınavı sistemlerini ve öğretim programlarını doğrudan etkilemektedir. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü 'nde, 1994 1995 öğretim yılı giriş yetenek sınavı öncesi aday öğrencilerin belli özelliklerini tanıma, Bolum hazırlık kursları ve sınav sistemi ile ilgili görüşlerini değerlendirme amacıyla 288 adaya anket uygulanmış, her adaya toplam 20 soru yöneltilmiş ve 5760 cevap değerlendirilerek raporlaştırılmıştır.