Açık inovasyon faaliyetlerindeki riskler, engeller ve kazanımlar: Özel bir banka üzerinde keşfedici bir araştırma

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020-01-29

Authors

Oran, Şüheyda

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

Açık inovasyon, işletmelerin inovasyon süreçlerini daha etkin hale getirmek için dış paydaşlardan yararlanması olarak ifade edilebilir. İşletmeler açık inovasyon uygulamaları için üniversite, araştırma kuruluşları, müşteriler, tedarikçiler, risk sermayeleri, sektör temsilcileri gibi taraflarla işbirliği yaparlar. Açık inovasyon, Türkiye’de teorik açıdan yeni araştırılan konulardan birisidir. Pratik açıdan ise işletmelerin çoğu açık inovasyonu kullanmamaktadır. Bu tez çalışmasının amacı, günümüzde hızla gelişen açık inovasyondaki riskleri, engelleri ve olası kazanımları ortaya koymaktır. Araştırma Türkiye’de faaliyet gösteren küresel bir bankada gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme yönteminin kullanıldığı araştırma, bu yönüyle keşfedici bir araştırmadır. Araştırma sonucunda bankanın açık inovasyon faaliyetlerine yönelmesinin sonuçları sırasıyla bankada yüksek teknolojiye ulaşma hedefinin oluşması, araştırma merkezleriyle işbirliği yapılması, üniversitelerle işbirliği yapılması, müşterilerle işbirliği yapılması, yenilikçi, esnek ve rutin olmayan teknolojileri kullanabilme şeklinde bulunmuştur. Bankada açık inovasyona yönelik engeller ise sırasıyla iç süreçlerin yavaş olması, riskten kaçınmaya çok fazla odaklanma, çok fazla yönetim katmanı, önemli performans göstergeleri nedeniyle (KPI) oluşan ticarileştirme eksikliği, nitelikli ve uygun personel eksikliği şeklinde bulunmuştur. Finansal hizmet yenilikleri için bilgi kaynakları ise sırasıyla müşteriler, danışmanlar, bilimsel dergiler ve ticari/teknik yayınlar, sektördeki rakipler, Ar-Ge merkezleri, ekipman, malzeme, yazılım tedarikçileri ve üniversitelerdir. Araştırma sonucunda bankada uygulanan açık inovasyon faaliyetlerinin sağladığı kazançlar ise sırasıyla şunlardır: müşteri memnuniyetinin artması, satışların artması, yeni ürün geliştirmenin artması, yeni teknolojilerin geliştirilmesi, yeni hizmet geliştirmenin artması, karlılığın yükselmesi, pazar payının artması, müşteri sadakatinin artması, bankanın inovasyon sürecinin iyileştirilmesi, bankanın iç inovasyon süreçlerinin hızlandırılması ve çalışanların yeni beceriler kazanması.
Open innovation can be expressed as businesses using external stakeholders to make their innovation processes more effective. Businesses cooperate with parties such as universities, research institutions, customers, suppliers, venture capital, and sector representatives for open innovation practices. Open innovation is one of the new issues theoretically investigated in Turkey. In practical terms, most businesses do not use open innovation. The purpose of this thesis study is to reveal the risks, obstacles and gains in open innovation that is developing rapidly today. Research was carried out on a global banks operating in Turkey. The research using the semi-structured interview method is an exploratory research in this aspect. As a result of the research, the results of turning to open innovation activities of the bank have been found in order to reach high technology in the bank, to cooperate with research centers, to cooperate with universities, to cooperate with customers, to use innovative, flexible and non-routine technologies. Barriers to open innovation in the bank were found to be slow internal processes, too much focus on avoiding risks, too many management layers, lack of commercialization due to key performance indicators (KPI), and lack of qualified and appropriate personnel. Sources of information for financial service innovations are customers, consultants, scientific journals and commercial / technical publications, competitors in the industry, R&D centers, equipment, materials, software suppliers and universities. The gains of open innovation activities implemented at the bank as a result of the research are as follows: increase in customer satisfaction, increase in sales, increase in new product development, development of new technologies, increase in new service development, increase in profitability, increase in market share, increase in customer loyalty, improvement of the bank's innovation process, accelerating the bank's internal innovation processes and gaining new skills for employees.

Description

Keywords

İnovasyon, Açık inovasyon, Bankacılık, Bursa, Innovation, Open innovation, Banking

Citation

Oran, Ş. (2020). Açık inovasyon faaliyetlerindeki riskler, engeller ve kazanımlar: Özel bir banka üzerinde keşfedici bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.