Publication:
Otobüs devrilme simülasyonları ve ECE-R66 Yönetmeliği

dc.contributor.advisorÖztürk, Ferruh
dc.contributor.authorGümüş, İskender Önder
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-05-11T11:10:05Z
dc.date.available2020-05-11T11:10:05Z
dc.date.issued2016-08-08
dc.description.abstractOtobüs devrilme kazalarında deforme olan araç gövdesi, otobüs içerisinde yer alan yolcu ve mürettebatın yaralanması veya ölümünde etkilidir. Bu durum, otobüs üreticilerinin ürettikleri araçlarda devrilme mukavemetini dikkate almaya sevk etmiştir. Günümüzde uygulamada olan ECE-R66 yönetmeliği, devrilme kazalarında yolcuların ve mürettebatın güvenliğini sağlamak için araç üreticilerinin uyması gereken tasarım şartlarını içermektedir. Bu tez çalışmasında, bir otobüs gövdesinin sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak devrilme simülasyonu gerçekleştirilmiş ve ECE-R66 yönetmeliğine göre tasarım süreci doğrulaması çalışması anlatılmıştır. Yapılan bu çalışma için; araç gövde tasarım modeli olarak, Politecnico Di Milano Üniversitesi tarafından hazırlanmış ve George Washington Üniversitesi (National Crash Analysis Center – NCAC) tarafından akademik çalışmalarda kullanılmak üzere kullanıma sunulmuş otobüs sonlu elemanlar modeli kullanılmıştır. Otobüs modeli üzerinde yapılan sonlu eleman değişiklikleri için HyperMesh ve HyperCrash, çözüm için RADIOSS programları kullanılmıştır. Yapılan analizlerin sonuçları ise HyperView ve HyperGraph yazılımlarında incelenmiştir.
dc.description.abstractA rollover event is one of the most critical hazard for the safety of passengers and crew riding in a vehicle. As a result of observations made over the years, it was observed that the deformed vehicle body, after the rollover accident, of a major impact on passenger injury or death. In this case, the bus manufacturers has led to consider for rollover strength in their vehicles. Today, ECE R66 regulation tests is used to provide safety for passengers and crew in this kind of rollover accidents. In this study, a rollover simulation of a bus structure and design validation study has performed with finite element method. For this study, the finite element model, which prepared by Politecnico di Milano University and opened for using and sharing academic studies by George Washington University (NCAC), is used for rollover simulation analysis. HyperMesh and HyperCrash has used for modification on finite element model and RADIOSS has used for running analysis. HyperView and HyperGraph has used for post-process.
dc.description.sponsorshipDTA Mühendislik
dc.format.extentX, 65 sayfa
dc.identifier.citationGümüş, İ. Ö. (2016). Otobüs devrilme simülasyonları ve ECE-R66 Yönetmeliği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10654
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOtobüs devrilme
dc.subjectSimülasyon
dc.subjectECE-R66
dc.subjectYönetmelik
dc.subjectTasarım doğrulama
dc.subjectBus rollover simulation
dc.subjectECE-R66
dc.subjectRegulation
dc.subjectDesign validation
dc.titleOtobüs devrilme simülasyonları ve ECE-R66 Yönetmeliği
dc.title.alternativeBus rollover simulation and ECE-R66 Regulation
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
459175.pdf
Size:
2.41 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: