Publication:
Katma bütçeli idare örneği olarak Uludağ Üniversitesi bütçesi

dc.contributor.advisorEdizdoğan, Nihat
dc.contributor.authorAtasoy, Süreyya
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.date.accessioned2021-05-04T06:27:40Z
dc.date.available2021-05-04T06:27:40Z
dc.date.issued1992
dc.description.abstractİhtiyaçların giderilmesinde kullanılan mal ve hizmetlerin üretiminin bir kısmı piyasa ekonomisinde yer alırken, bir kısmı da kamu ekonomisinde yer alır. Eğitim hizmeti içersinde yer alan üniversite eğitimi de yarı kamusal nitelik taşıdığından, üretimi de kamu kesimince gerçekleştirilir. Bu nedenle Birinci Bölüm 'de, piyasa ve kamu ekonomisi ana hatları ile anlatılırken, devletin temel fonksiyonlarından olan kaynak dağılımı, gelir dağılımı ve iktasadi istikrarın sağlanması ele alınıp, özel ve kamu sektöründe ekonomik etkenliğin sağlanma koşulları incelenmiş ve devletin ürettiği mal ve hizmetler açıklanmıştır. Dünyanın her tarafında eğitim hizmetelerini ağırlığını kamu kesimi taşıdığından bu durumun eğitim hizmetlerinin niteliklerine mi, sağladığı faydalara mı, yoksa devletin eğitim hizmetlerine müdahale nedenlerine mi, bağlı olduğunu araştırmak amacıyla İkinci Bölüm'de, söz konusu sorular incelenmiştir. Yüksek Öğretim gibi yarı kamusal mal ve hizmetlerin üretimi katma bütçeli kuruluşlar tarafından sunulur. Üniversiteler gibi katma bütçeli idarelerin özel gelirleri, hizmetin özel fayda toplamına eşit olması gerekirken, bu durum bile sağlanamadığından giderlerini karşılayamamakta ve bu idarenin ürettiği hizmetin dış faydası nedeniyle genel bütçeden vergi gelirleri ile karşılanan hazine yardımı alınmaktadır. Bu nedenledir ki, Üçüncü Bölüm'de, genel bütçe, katma bütçe açıklamalarına yer verilirken konumuzla ilgili olduğundan katma bütçe üzerinde daha detaylı durulmuş ve örnek olarak seçilen Uludağ Üniversitesi bütçesi incelenmiştir. Gerçekleştirilen eğitim harcamalarında, ilk ve orta öğretimden çok yüksek öğretim harcamaları pay aldığından, Dördüncü Bölüm'de yüksek öğretim harcamalarının konsolide bütçe ve eğitim harcamalarındaki durumu ve bir yüksek öğretim kurumu olarak Uludağ Üniversitesi bütçe harcamalarının konsolide bütçe harcamaları içindeki yeri, ödenek miktarındaki artış veya azalış oranları, harcamaların bilim dallarına göre gelişimi ve birim öğrenci maliyeti değerlendirilmiştir.
dc.format.extent80 sayfa
dc.identifier.citationOğuz, A. N. (1992). Katma bütçeli idare örneği olarak Uludağ Üniversitesi bütçesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19950
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomi
dc.subjectBütçe
dc.subjectKatma bütçeli kuruluşlar
dc.subjectUludağ Üniversitesi
dc.subjectEconomy
dc.subjectBudget
dc.subjectAnnexed budget administrations
dc.subjectUludag University
dc.titleKatma bütçeli idare örneği olarak Uludağ Üniversitesi bütçesi
dc.title.alternativeBudget of Uludağ University as an example of administration with supplementary budget
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
021045+.pdf
Size:
3.07 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: