Publication:
Müşteri sermayesi yönetimi

dc.contributor.advisorErtürk, Halis
dc.contributor.authorOnur, Aytuğ
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-02-20T08:11:29Z
dc.date.available2020-02-20T08:11:29Z
dc.date.issued2005
dc.description.abstractGeçen yirmi yıl içerisinde pazarlamada ürün odaklı yönetimden, müşteri odaklı yönetime doğru bir geçiş olmuştur. Müşteri sermayesi kavramı da bu yeni sistem içerisinde, pazarlama faaliyetlerinin finansal olarak ölçümlenmesine olanak veren, pazarl ama faaliyetlerine kaynak ayrılmasını objektif olarak yapmamızı sağlayan bir araç olarak önümüze çıkmıştır. Bu çalışmada Rust Lemon ve Zeithaml’ın oluşturduğu müşteri sermayesi metodolojisi kullanılarak çocuk bezi sektöründe beş ayrı firma üzerinde müşteri sermayesi, müşteri hayat boyu değeri hesaplamaları yapılmıştır. Tüketici bazında bireysel marka değişim matrisleri hesaplanmış, bunlardan müşteri hayat boyu değerleri çıkartılmış, ve müşteri sermayesi sürükleyicilerinin bunlar üzerindeki etkisi gözlemlenerek pazarlama yatırımının geri dönüşümü incelenmiştir.
dc.description.abstractDuring the last twenty years there is a shift from product oriented marketing to customer oriented marketing. In this new marketing system, customer equity concept is a new marketing tool that helps us to measure the results of marketing investments and allocate the resources effectively to the marketing investments. In this thesis using the methodology developed by Rust Lemon and Zeithaml, for five leading firms in the diaper industry of Turkey, customer equity and customer life time value calculations are done. Markov brand switching matrices are calculated for each individual in the survey, and the customer lifetime values are computed from here. The effects of subdrivers of customer equity drivers on the customer equity is observed and return on the marketing investment is measured.
dc.format.extentIX, 102 sayfa
dc.identifier.citationOnur, A. (2005). Müşteri sermayesi yönetimi. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/8992
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMüşteri hayat boyu değeri
dc.subjectMarkov marka değişim matrisi
dc.subjectMüşteri sermayesi
dc.subjectDeğer sermayesi
dc.subjectMarka sermayesi
dc.subjectİlişki sermayesi
dc.subjectCustomer equity
dc.subjectMarkov brand switching matrix
dc.subjectCustomer lifetime value
dc.subjectValue equity
dc.subjectBrand equity
dc.subjectRelationship equity
dc.subjectMarkov brand switching matrix
dc.titleMüşteri sermayesi yönetimi
dc.title.alternativeCostomer equity management
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
188656.pdf
Size:
749.49 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: