Yayın:
Türkiye’de mobil alışverişin benimsenmesi üzerine ampirik bir araştırma

dc.contributor.advisorGürses, Fatih
dc.contributor.authorAteş, Osman
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0009-0004-8524-3331
dc.date.accessioned2024-11-04T08:51:05Z
dc.date.available2024-11-04T08:51:05Z
dc.date.issued2024-07-24
dc.description.abstractMobil alışveriş, teknolojinin gelişimiyle birlikte hayatımıza hızla entegre olan ve alışveriş deneyimini kökten değiştiren bir olgudur. Akıllı telefonlar başta olmak üzere mobil cihaz ve internet teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte, tüketiciler artık zaman ve mekân sınırlaması olmadan istedikleri her yerden alışveriş yapabilir halegelmiştir. Mobil alışverişin alışveriş sürecinde ortaya çıkardığı ilave fırsat ve avantajlar akademik alanda da ilgi görmüş ve özellikle mobil alışverişin benimsenmesi süreci akademik açıdan ilgi çekici bir konu haline gelmiştir. Bu bağlamda bu çalışmanın konusunu da mobil alışverişin benimsenmesi süreci oluşturmaktadır. Çalışmada Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Teorisi 2 ölçeği kullanılarak Türkiye’de mobil alışverişin benimsenmesine etki eden faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma bulguları fiyat değeri, hedonik motivasyon, alışkanlık ve davranışsal niyet faktörlerinin Türkiye’de ki mobil alışveriş kullanıcılarının mobil alışverişi benimsemesi üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca performans beklentisi, çaba beklentisi ve sosyal etkinin Türkiye’de mobil alışverişin benimsenmesi ile anlamlı bir ilişkisi olmadığını ortaya koymuştur.
dc.description.abstractMobile shopping is a phenomenon that has rapidly integrated into our lives with the development of technology and has fundamentally changed the shopping experience. With advancements in mobile devices, especially smartphones, and internet technologies, consumers can now shop from anywhere they want without the constraints of time and place. The additional opportunities and advantages that mobile shopping has introduced into the shopping process have also garnered academic interest, making the adoption process of mobile shopping an interesting topic from a nacademic perspective. In this context, the subject of this study is the adoption process of mobile shopping. The aim of this study is to determine the factors affecting the adoption of mobile shopping in Türkiye using the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2) scale. The research findings indicate that the factors of price value, hedonic motivation, habit, and behavioral intention have a positive and significant impact on the adoption of mobile shopping by mobile shopping users in Türkiye. Additionally, it has been revealed that performance expectancy, effort expectancy, and social influence do not have a significant relationship with the adoption of mobile shopping in Türkiye.
dc.format.extentX, 47 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/47358
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAlışveriş
dc.subjectOnline alışveriş
dc.subjectMobil alışveriş
dc.subjectBenimseme
dc.subjectBirleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanım teorisi 2
dc.subjectTürkiye
dc.subjectShopping
dc.subjectOnline shopping
dc.subjectMobile shopping
dc.subjectAdoption
dc.subjectUnified theory of acceptance and use of technology 2
dc.titleTürkiye’de mobil alışverişin benimsenmesi üzerine ampirik bir araştırma
dc.title.alternativeAdoption of mobile shopping in Türkiye: An empirical research
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Yönetim Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Osman_Ates.pdf
Boyut:
1.4 MB
Format:
Adobe Portable Document Format