Yayın:
Türkiye’de mobil alışverişin benimsenmesi üzerine ampirik bir araştırma

Küçük Resim

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Yazarlar

Ateş, Osman

Danışman

Gürses, Fatih

Dil

Yayıncı:

Bursa Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Mobil alışveriş, teknolojinin gelişimiyle birlikte hayatımıza hızla entegre olan ve alışveriş deneyimini kökten değiştiren bir olgudur. Akıllı telefonlar başta olmak üzere mobil cihaz ve internet teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte, tüketiciler artık zaman ve mekân sınırlaması olmadan istedikleri her yerden alışveriş yapabilir halegelmiştir. Mobil alışverişin alışveriş sürecinde ortaya çıkardığı ilave fırsat ve avantajlar akademik alanda da ilgi görmüş ve özellikle mobil alışverişin benimsenmesi süreci akademik açıdan ilgi çekici bir konu haline gelmiştir. Bu bağlamda bu çalışmanın konusunu da mobil alışverişin benimsenmesi süreci oluşturmaktadır. Çalışmada Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Teorisi 2 ölçeği kullanılarak Türkiye’de mobil alışverişin benimsenmesine etki eden faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma bulguları fiyat değeri, hedonik motivasyon, alışkanlık ve davranışsal niyet faktörlerinin Türkiye’de ki mobil alışveriş kullanıcılarının mobil alışverişi benimsemesi üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca performans beklentisi, çaba beklentisi ve sosyal etkinin Türkiye’de mobil alışverişin benimsenmesi ile anlamlı bir ilişkisi olmadığını ortaya koymuştur.
Mobile shopping is a phenomenon that has rapidly integrated into our lives with the development of technology and has fundamentally changed the shopping experience. With advancements in mobile devices, especially smartphones, and internet technologies, consumers can now shop from anywhere they want without the constraints of time and place. The additional opportunities and advantages that mobile shopping has introduced into the shopping process have also garnered academic interest, making the adoption process of mobile shopping an interesting topic from a nacademic perspective. In this context, the subject of this study is the adoption process of mobile shopping. The aim of this study is to determine the factors affecting the adoption of mobile shopping in Türkiye using the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2) scale. The research findings indicate that the factors of price value, hedonic motivation, habit, and behavioral intention have a positive and significant impact on the adoption of mobile shopping by mobile shopping users in Türkiye. Additionally, it has been revealed that performance expectancy, effort expectancy, and social influence do not have a significant relationship with the adoption of mobile shopping in Türkiye.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Alışveriş, Online alışveriş, Mobil alışveriş, Benimseme, Birleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanım teorisi 2, Türkiye, Shopping, Online shopping, Mobile shopping, Adoption, Unified theory of acceptance and use of technology 2

Alıntı

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

42

Views

63

Downloads