Publication: Students bullying toward teachers and teacher self-efficacy beliefs
Date
Authors
Özkılıç, Rüçhan
Authors
Advisor
Language
Type
Publisher:
Türkçe Eğitim
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
This study aims to investigate bullied and non-bullied teachers by their students in terms of teacher self-efficacy beliefs, which is an important variable for the teaching profession. The participants of the study were 540 volunteer teachers teaching in the 6th, 7th, and 8 th grades of junior high and high schools. The teacher selfefficacy scale and a questionnaire were used as data-collection instruments. When the scores obtained from the teacher selfefficacy scale of teachers were compared, a statistically significant difference was found in favor of the non-bullied group. Following this analysis, the scores of bullied and non-bullied teachers on the three subscales of teacher self-efficacy scale were compared and significant differences were determined on student engagement, instructional strategies, and classroom management sub-scales of the teacher self-efficacy scale in favor of non-bullied teachers.
Bu araştırma öğrencileri tarafından zorbalığa uğramış ve uğramamış öğretmenlerin öğretmenlik mesleği ile ilgili önemli bir değişken olarak nitelendirilen öğretmen öz-yeterlik inancı açısından incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8 sınıfları ile liselerde görev yapmakta olan 540 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmen öz-yeterlik ölçeği ve öğretmenlerin zorbalığa uğrama durumlarını belirlemeye yönelik bir form kullanılmıştır. Öğretmenlerin öğretmen özyeterlik ölçeğinden aldıkları puanlar karşılaştırıldığında zorbalığa uğramamış grup lehine anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Benzer biçimde, öğretmen öz-yeterlik ölçeğinin öğrenci katılımı, öğretim stratejileri ve sınıf yönetimi alt boyutlarında zorbalığa uğramamış öğretmenlerin lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Bu araştırma öğrencileri tarafından zorbalığa uğramış ve uğramamış öğretmenlerin öğretmenlik mesleği ile ilgili önemli bir değişken olarak nitelendirilen öğretmen öz-yeterlik inancı açısından incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8 sınıfları ile liselerde görev yapmakta olan 540 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmen öz-yeterlik ölçeği ve öğretmenlerin zorbalığa uğrama durumlarını belirlemeye yönelik bir form kullanılmıştır. Öğretmenlerin öğretmen özyeterlik ölçeğinden aldıkları puanlar karşılaştırıldığında zorbalığa uğramamış grup lehine anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Benzer biçimde, öğretmen öz-yeterlik ölçeğinin öğrenci katılımı, öğretim stratejileri ve sınıf yönetimi alt boyutlarında zorbalığa uğramamış öğretmenlerin lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Description
Source:
Keywords:
Keywords
Bullying, Teacher self-efficacy, Bullying toward teachers, Zorbalık, Öğretmen öz-yeterliği, Öğretmene yönelik zorbalık, Secondary-schools, Gender, Children, Sense, Age, Behaviors, Intervention, Definitions, Education & educational research
Citation
Özkılıç, R. vd. (2014). "Students bullying toward teachers and teacher self-efficacy beliefs". Eğitim ve Bilim, 39(175), 256-266.