Publication:
Binek arabalarında taşıt içi gürültü ve ölçümü I- Motor devir hızı, seyir hızı ve gürültü ilişkileri

dc.contributor.authorTürkmenoğlu, Şeref
dc.contributor.buuauthorHızalan, İbrahim
dc.contributor.buuauthorAydoseli, Ali
dc.contributor.buuauthorArı, Vahap
dc.contributor.departmentTıp Fakültesi
dc.contributor.departmentİşitme ve Denge Laboratuvarı
dc.date.accessioned2022-05-20T07:21:26Z
dc.date.available2022-05-20T07:21:26Z
dc.date.issued1983
dc.description.abstractBinek araçlarında taşıt içi gürültü, taşıt kullanım süresi arttıkça uzaklık ve derinlik hissinin azalması, görme alanının daralması, renkli görmede değişiklikler, konsantrasyon kaybı, direksiyonda uyuma gibi sonuçlar durabilmektedir. Yerli bir binek arabasını sessizleştirme projesinin ilk adını oluşturan bu çalışmada, ilgili aracın değişik hız, motor devri ve yol yüzeyi şartlarında taşıt içi gürültüsünün incelenmesi amaçlanmaktadır. ölçümler IS0-5128 standardına uygun olarak yapılmıştır. Sonuçta, taşıt içi gürültünün 64 dB (A) ile 78 dB (A) arasında değiştiği, motor devir hızı arttıkça taşıt içi gürültünün arttığı anlaşılmıştır. Taşıt içi gürültünün özellikle düşük seyir hızlarında ve bozuk satıhlı yollarda, motor gürültüsünden çok, yol ve aerodinamik etki gürültüsüne bağlı olduğu kanısına varılmıştır.
dc.description.abstractNoise inside passenger vehicles may cause with the increasing driving time, a decrease in the conception of depth and distance, narrowed field of sight, alteration in the chromatic sense, loss of concentration and sleeping at the wheel. In this study, which is the first step of the project of reducing the noise in Turkish made cars, the evaluation of the noise under conditions of different engine speeds, driving speeds and road surfaces, is prospected. The measurements were done according to the standards of IS0-5128. As a result, it was concluded that the noise inside the vehicle varied between 64 dB (A) and 78 dB (A) and that the noise inside the vehicle increased with the increasing engine speed. It is also concluded that the noise inside a vehicle is more due to the road noise and aerodynamic ef{ects than to the engine noise, especially at the slow driving speed and on coarse road surfaces.
dc.identifier.citationHızalan, İ. vd. (1983). ''Binek arabalarında taşıt içi gürültü ve ölçümü I- Motor devir hızı, seyir hızı ve gürültü ilişkileri''. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 10(3), 307-313.
dc.identifier.endpage313
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage307
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/26549
dc.identifier.volume10
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationSanayi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBinek arabalar
dc.subjectTaşıt içi gürültü ve ölçümü
dc.subjectMotor devir hızı
dc.subjectSeyir hızı
dc.subjectGürültü ilişkileri
dc.subjectNoise relations
dc.subjectEngine speed
dc.subjectPassenger cars
dc.subjectIn-vehicle noise and its measurement
dc.subjectCruising speed
dc.titleBinek arabalarında taşıt içi gürültü ve ölçümü I- Motor devir hızı, seyir hızı ve gürültü ilişkileri
dc.title.alternativeNoies inside passanger vehicles and its measurement I - Relations between engine speed, driving speed and noise
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentTıp Fakültesi/Kulak Burun Boğaz Ana Bilim Dalı
local.contributor.departmentTıp Fakültesi/İşitme ve Denge Laboratuvarı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
10_3_8.pdf
Size:
1.41 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: