Publication:
Yeni ürün geliştirme sürecinde pazarlama ile finans ve Ar-Ge etkileşiminin işletmelerin sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne etkisi: Ar-Ge merkezli işletmeler üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisorÖzdemir, Erkan
dc.contributor.authorPalacı, Muhammer
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0009-0005-1275-0751
dc.date.accessioned2024-06-11T06:51:21Z
dc.date.available2024-06-11T06:51:21Z
dc.date.issued2024-03-15
dc.description.abstractGünümüz pazar koşullarında sürdürülebilir rekabet için müşterilere fark ve değer yaratan çözüm, ürün ve hizmetler sunmak adına kurumsal yaklaşımlar, yenilikler ve yenilik çalışmaları çok daha önemli hale gelmiştir. Bu bağlamda ilgili literatür tarandığında yeni ürün geliştirme süreci, satın alma, üretim, finans, pazarlama ve araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) ara yüzüne yönelik çalışmalar bulunmakla beraber bu konuda sınırlı sayıda çalışmaya rastlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, Ar-Ge merkezli işletmelerde yeni ürün geliştirme (YÜG) faaliyetlerinde pazarlama, finans, Ar-Ge etkileşimi açısından işletmenin sürdürülebilir rekabet üstünlüğünü etkileyen faktörleri ve bunların işletme performansı üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırma verileri İstanbul, Bursa ve Kocaeli illerindeki Ar-Ge merkezli işletmelerin yöneticilerinden çevrimiçi anket yöntemiyle toplanmıştır. Toplanan verilerin analizi yapısal eşitlik modellemesi analizi ile yapılmıştır. Analiz sonucunda, YÜG sürecinin geç evre faaliyetlerinden pazarlama-finans etkileşiminin sürdürülebilir rekabet üstünlüğü (SRÜ) üzerinde, sürdürülebilir rekabet üstünlüğünün de işletme performansı üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractFor sustainable competition in these recent market conditions, corporate approaches, innovations and innovation studies have become much more important in order to offer solutions, products and services that create difference and value to customers. In this context, when the relevant literature was scanned, although there were studies on the new product development process, procurement, production, finance, marketing and R&D interface, a limited number of studies were found on this subject. The aim of this study is to determine the factors affecting the sustainable competitive advantage (SCA) of the enterprise in terms of marketing, finance, and R&D interaction in new product development (NPD) activities in R&D-based enterprises, and their impact on firm performance. Research data was collected by online survey method from managers of R&D-based enterprises in Istanbul, Bursa, and Kocaeli cities. The analysis of the collected data was done by structural equation modeling (SEM) analysis. As a result of the analysis, it was found that the marketing-finance interaction in the late stage activities of the NPD process has a significant and positive effect on SCA, and SCA has a significant and positive effect on firm performance.
dc.format.extentXV, 144 sayfa
dc.identifier.citationPalacı, M. (2024). Yeni ürün geliştirme sürecinde pazarlama ile finans ve Ar-Ge etkileşiminin işletmelerin sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne etkisi: Ar-Ge merkezli işletmeler üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/41962
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.bapSHIZ-2023-1527
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPazarlama
dc.subjectFinans
dc.subjectAr-Ge
dc.subjectYeni ürün geliştirme
dc.subjectYenilik
dc.subjectSürdürülebilir rekabet üstünlüğü
dc.subjectİşletme performansı
dc.subjectMarketing
dc.subjectFinance
dc.subjectResearch and development
dc.subjectNew product development
dc.subjectInnovation
dc.subjectSustainable competitive advantage
dc.subjectFirm performance
dc.titleYeni ürün geliştirme sürecinde pazarlama ile finans ve Ar-Ge etkileşiminin işletmelerin sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne etkisi: Ar-Ge merkezli işletmeler üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of marketing with finance, and R&D integration in new product development process on the sustainable competitive advantage of institution: A research on enterprises with R&D center
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Muhammer_Palacı.pdf
Size:
1.83 MB
Format:
Adobe Portable Document Format