Publication:
Türkiye'de kadın sufileri rehber edinenler üzerine nitel bir araştırma: Cemalnur Sargut ve Hayat Nur Artıran örneği

dc.contributor.advisorAtaman, Kemal
dc.contributor.authorÖzelce, Gözde
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentDin Sosyolojisi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-16T08:43:36Z
dc.date.available2019-12-16T08:43:36Z
dc.date.issued2017-04-07
dc.description.abstractBu çalışma kadın sufiler Rifai Cemalnur Sargut ve Mevlevi H. Nur Artıran'ı rehber edinenler üzerine odaklanmıştır. Türkiye'de seküler kesimin neden özellikle bu iki sufi kadını takip ettiği ana soru olarak tezde yer almış, bu sorunun cevabı Türkiye'nin kendi özel modernleşme tarihinde ve Cumhuriyetin ilanı ile gerçekleşen modernleşme sürecinde aranmıştır. Sargut ve Artıran'ın başörtüsü kullanmamalarının, seküler çevre tarafından takip edilmelerindeki etkisi ve müritlerin hayat tarzlarının İslami yönde uğradığı değişim ortaya konmaya çalışılmıştır. Seküler kodların İslami kodlarla yer değiştirmesi aynı zamanda batı tarzı modernlik kodlarının geleneksel kodlarla değişim geçirmesinin sinyallerini barındırdığından, tez, Türkiye'de araştırma özelinde ele alınan seküler kesimin bu iki sufi kadın rehberliğinde geçirdiği değişimi çoklu modernite kuramı ve sekülerleşme paradigmaları ile açıklamaya çalışmıştır.
dc.description.abstractThis study focus on the follwers of sufi women called Rifaî Cemalnur Sargut and Mevlevî H. Nur Artıran and their followers. Why the seculer women and man in Turkey prefer following especially these two sufi woman? The fact that underlying its anwers will provide us the fact of modernity problems experienced in Turkey since establishing Rebuclic of Turkey in 1923. These sufi women who do not use head-dress altough they are a muslim women and because of the seculer appreance of them, seculer women and man have a tendency to listen and follow and it seems change their life style in a islamic way. While transforming values from sesculer codes to islamic codes, does it mean values become traditon from modernity? So this doctoral study focus on changing of seculer side in Turkey with respect to these sufi woman and to put forth the reasons of these changing regarding with multiple modernity and seculer theory arguments.
dc.format.extentXI, 265 sayfa
dc.identifier.citationÖzelce, G. (2017). Türkiye'de kadın sufileri rehber edinenler üzerine nitel bir araştırma: Cemalnur Sargut ve Hayat Nur Artıran örneği. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/3224
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇoklu modernleşme
dc.subjectSekülerleşme teorileri
dc.subjectKadın sufiler
dc.subjectMultiply modernity
dc.subjectSecular theory
dc.subjectWomen sufi
dc.titleTürkiye'de kadın sufileri rehber edinenler üzerine nitel bir araştırma: Cemalnur Sargut ve Hayat Nur Artıran örneği
dc.title.alternativeA qualitative study on the followers of sufi women in turkey: Cemalnur Sargut and Hayat Nur Artıran case
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı/Din Sosyolojisi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
491230.pdf
Size:
4.09 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: