Yayın:
Hicrî ilk üç asırda rivâyet lafızlarının kullanımı

dc.contributor.advisorGül, Mutlu
dc.contributor.authorGenç, Samet
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentHadis Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-7882-892X
dc.date.accessioned2023-04-04T07:45:17Z
dc.date.available2023-04-04T07:45:17Z
dc.date.issued2022-12-09
dc.description.abstractBu çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ilk üç asır içerisinde, rivâyetin unsurlarından biri olan rivâyet lafızlarının kullanımı incelenmiştir. Rivâyet lafızlarının kullanımı; sahâbe, tâbiûn ve etbâu’t-tâbiîn nesilleri ile rivâyet eserlerinin oluşumuna kadar var olan bir diğer nesil olmak üzere toplam dört neslin konu ile alâkalı görüşleri bağlamında incelenmiştir. Rivâyet lafızlarının kullanımı konusunda titiz davrananlar ile bu hususta daha mütesâhil davrananlar tespit edilmeye gayret edilmiştir. Rivâyet lafızlarının kullanılmaya başlaması ve yaygınlaşması sürecinde varsa hoca/talebe etkileşimleri gösterilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde rivâyet lafızlarının kullanımındaki gelişime paralel olarak ortaya çıktığı düşünülen bilinçli “‘an‘aneleştirme” meselesi ele alınmıştır. ‘An‘aneleştirme olarak isimlendirilen bu durumun sebeplerine değinilerek Buhârî’nin es-Sahîh’inde bulunan bir grup isnâd üzerinden bunun varlığı gösterilmeye gayret edilmiştir.
dc.description.abstractThis study consists of two parts. In the first chapter; at the first three centuries, the use of forms of transmission, which is one of the elements of the narration is examined. Use of forms of transmission has been examined in the context of the views of a total of four generations including the companions, the Tabiun, etbäu't-Tâbiîn generations, and another generation that existed until the formation of the narrated works. It has been tried to identify those who are meticulous and softer about narrate sigas. It has been tried to determine the teacher/student interactions during the process of starting to use and spreading narrate sigas. In the second part of the study, the issue of conscious ‘an‘anaization, which is thought to have emerged in parallel with the development in the use of forms of transmission, is discussed. By mentioning the reasons for this situation, which is called ‘an‘analization, it is tried to show the existence of an'analization through a group of isnâds in Bukhari's as-Sahih.
dc.format.extentXIII, 101 sayfa
dc.identifier.citationGenç, S. (2022). Hicrî ilk üç asırda rivâyet lafızlarının kullanımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/32166
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEdâ sigaları
dc.subjectEdâ lafızları
dc.subjectRivâyet lafızları
dc.subjectİsnâd
dc.subjectRâvî
dc.subjectRivâyet
dc.subjectForm of transmission
dc.subjectForm of performance
dc.subjectChain of transmitter
dc.subjectNarrator
dc.subjectTransmission
dc.subjectNarration
dc.titleHicrî ilk üç asırda rivâyet lafızlarının kullanımı
dc.title.alternativeThe use of forms of transmission in the centuries of narration
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı/Hadis Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Samet_Genç.pdf
Boyut:
1.64 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama