Yayın:
Yatılı ilköğretim bölge okullarının varlığının velilerin çocuklarını okula göndermeleri üzerinde etkisi

dc.contributor.advisorÖzuçucu, Aynur Oksal
dc.contributor.authorSönmez, Metin
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-01-28T06:49:40Z
dc.date.available2020-01-28T06:49:40Z
dc.date.issued2000
dc.description.abstractBu araştırmayla Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının varlığının, velilerin, çocuklarını okula göndermeleri üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Kısaca, bu araştırmayla velilerin Yatılı İlköğretim Bölge Okullarını tercih nedenleri araştırılmak istenmiştir. Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının varlığının, velilerin, çocuklarını okula göndermeleri üzerindeki etkisi araştırmanın temel değişkenlerini oluşturmaktadır. Bu değişkenler arasındaki ilişkiler, velilerin anket sorularına verdiği cevaplar ışığında ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma, Muş ili Korkut ilçesine bağlı 32 köyde ikamet eden ve çocuklarını Korkut Yatılı İlköğretim Bölge Okulu' na gönderen 514 veli ile anket yapmak suretiyle yapılmıştır.32 köyde ikamet eden 514 veli araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın Muş ilinde yapılması tesadüfü değildir. Araştırmanın bu ilde yapılmasının nedeni, Türkiye'de Yatılı İlköğretim Bölge Okulunun en fazla bu ilde bulunmasından dolayıdır. Evreni temsil etme gücünün daha fazla olacağı varsayılarak araştırma Muş ilinde yapılmıştır. Muş ili, 10 adet Yatılı İlköğretim Bölge Okuluna sahip olması itibariyle örneklem olarak seçilmiştir. Anket uygulanan veliler, mutlaka çocuğu yatılı okulda okuyan velilerdir. Verilerin analizinde kullanılan istatistiksel teknik yüzde (%) hesaplama tekniğidir. Bu araştırmayla, Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının varlığı ile, velilerin, çocuklarım okula göndermeleri arasında önemli bir ilişki olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın sonuçlarına bakılırsa, velilerin Yatılı İlköğretim Bölge Okullarım tercih etmelerinin çeşitli nedenleri olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu nedenlerden bazıları şunlardır: Köylerinde okul bulunmaması, çocukların tüm79 ihtiyaçlarının devlet tarafından karşılanması, YİBO' lann daha kaliteli bir eğitim vermesi, YİBO' lardaki öğrencilerin daha başarılı olmaları, köy okullarına öğretmen gelmemesi, YİO' lann daha disiplinli olması ve çok çeşitli imkanlara sahip olması, YİBO öğrencisinin daha çok sorumluluk sahibi olması ve üst öğrenim kurumlarına daha çok devam etmeleri vb. nedenler, velilerin yatılı okulu tercih etmelerinde etkili olmuştur. Araştırmada, Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının tarihçesi, yatılı okullarla ilgili bazı endişeler, yatılı okulların kurulmasını zorunlu kılan nedenler, YİBO' lann kuruluş amaçlan da ele alınıp incelenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler analiz edilerek, yatılı okullar ile ilgili daha önce yapılmış araştırmalann verilerinden ve bulgularından yeri geldikçe faydalamlmıştır. Araştırmanın "öneriler" kısmında da belirtildiği gibi, bu araştırma ile ilgili daha kapsamlı bir devam araştırmasının yapılmasının ve yatılı okullar ile ilgili yeni kararların alınmasının, yatılı okulların kapasitelerinin arttınlmasının gerekliliği ortaya çıkmaktadır.
dc.format.extent86 sayfa
dc.identifier.citationSönmez, M. (2000). Yatılı ilköğretim bölge okullarının varlığının velilerin çocuklarını okula göndermeleri üzerinde etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/7214
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVeliler
dc.subjectPrimary education students
dc.subjectParents
dc.subjectYatılı ilköğretim bölge okulları
dc.subjectRegional boarding primary education schools
dc.subjectStudents
dc.subjectÖğrenciler
dc.subjectİlköğretim okulları
dc.subjectPrimary education schools
dc.subjectİlköğretim öğrencileri
dc.titleYatılı ilköğretim bölge okullarının varlığının velilerin çocuklarını okula göndermeleri üzerinde etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the presence of regional boarding primary schools on parents' sending their children to school
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim Ana Bilim Dalı/Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
096158.pdf
Boyut:
3.18 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama