Yayın:
Yatılı ilköğretim bölge okullarının varlığının velilerin çocuklarını okula göndermeleri üzerinde etkisi

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Yazarlar

Sönmez, Metin

Danışman

Özuçucu, Aynur Oksal

Dil

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Bu araştırmayla Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının varlığının, velilerin, çocuklarını okula göndermeleri üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Kısaca, bu araştırmayla velilerin Yatılı İlköğretim Bölge Okullarını tercih nedenleri araştırılmak istenmiştir. Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının varlığının, velilerin, çocuklarını okula göndermeleri üzerindeki etkisi araştırmanın temel değişkenlerini oluşturmaktadır. Bu değişkenler arasındaki ilişkiler, velilerin anket sorularına verdiği cevaplar ışığında ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma, Muş ili Korkut ilçesine bağlı 32 köyde ikamet eden ve çocuklarını Korkut Yatılı İlköğretim Bölge Okulu' na gönderen 514 veli ile anket yapmak suretiyle yapılmıştır.32 köyde ikamet eden 514 veli araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın Muş ilinde yapılması tesadüfü değildir. Araştırmanın bu ilde yapılmasının nedeni, Türkiye'de Yatılı İlköğretim Bölge Okulunun en fazla bu ilde bulunmasından dolayıdır. Evreni temsil etme gücünün daha fazla olacağı varsayılarak araştırma Muş ilinde yapılmıştır. Muş ili, 10 adet Yatılı İlköğretim Bölge Okuluna sahip olması itibariyle örneklem olarak seçilmiştir. Anket uygulanan veliler, mutlaka çocuğu yatılı okulda okuyan velilerdir. Verilerin analizinde kullanılan istatistiksel teknik yüzde (%) hesaplama tekniğidir. Bu araştırmayla, Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının varlığı ile, velilerin, çocuklarım okula göndermeleri arasında önemli bir ilişki olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın sonuçlarına bakılırsa, velilerin Yatılı İlköğretim Bölge Okullarım tercih etmelerinin çeşitli nedenleri olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu nedenlerden bazıları şunlardır: Köylerinde okul bulunmaması, çocukların tüm79 ihtiyaçlarının devlet tarafından karşılanması, YİBO' lann daha kaliteli bir eğitim vermesi, YİBO' lardaki öğrencilerin daha başarılı olmaları, köy okullarına öğretmen gelmemesi, YİO' lann daha disiplinli olması ve çok çeşitli imkanlara sahip olması, YİBO öğrencisinin daha çok sorumluluk sahibi olması ve üst öğrenim kurumlarına daha çok devam etmeleri vb. nedenler, velilerin yatılı okulu tercih etmelerinde etkili olmuştur. Araştırmada, Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının tarihçesi, yatılı okullarla ilgili bazı endişeler, yatılı okulların kurulmasını zorunlu kılan nedenler, YİBO' lann kuruluş amaçlan da ele alınıp incelenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler analiz edilerek, yatılı okullar ile ilgili daha önce yapılmış araştırmalann verilerinden ve bulgularından yeri geldikçe faydalamlmıştır. Araştırmanın "öneriler" kısmında da belirtildiği gibi, bu araştırma ile ilgili daha kapsamlı bir devam araştırmasının yapılmasının ve yatılı okullar ile ilgili yeni kararların alınmasının, yatılı okulların kapasitelerinin arttınlmasının gerekliliği ortaya çıkmaktadır.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Veliler, Primary education students, Parents, Yatılı ilköğretim bölge okulları, Regional boarding primary education schools, Students, Öğrenciler, İlköğretim okulları, Primary education schools, İlköğretim öğrencileri

Alıntı

Sönmez, M. (2000). Yatılı ilköğretim bölge okullarının varlığının velilerin çocuklarını okula göndermeleri üzerinde etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

60

Views

0

Downloads