Publication:
Çocukların seçtirici ve ayırt edici sözlü iletişimlerine (referential communication) sınıf düzeyi, kişilik ve test içeriğinin etkileri

dc.contributor.buuauthorPeker, Reşat
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2021-02-23T11:28:20Z
dc.date.available2021-02-23T11:28:20Z
dc.date.issued1991
dc.description.abstractBu araştırmanın konusu çocukların seçtirici ve ayırt ettirici sözlü iletişimlerine (Referential Communication) sınıf düzeyi, kişilik ve test içeriğinin etkileridir. Denekler 73 anaokulu ve 76 ikinci sınıf öğrencileridir. Deneklerin kişilik yönelimleri "Person- Thing Picture Test" ile; seçtirici ve ayırt edici sözlü iletişim (referential com­munication) başarıları ise içeriği sosyal ve sosyal olmayan maddelerden oluşan bir iletişim testi ile ölçüldü. Ayırt edici sözlü iletişimde dinleyiciye gerekli ayrıntılar vermede ve doğru olarak tanımlamada test içeriğine bakılmaksızın ikinci sınıfların anaokulu öğrencilerinden daha başarılı oldukları bulunmuştur. Sosyal içerikli maddelerin anaokulu öğrencileri için daha güç oldukları da görülmüştür.
dc.description.abstractThe subject of this study is that of the effect of grade level, personality orien­tation and task content on children 's referential communication. Subjects were 73 kindergartners and 76 second graders. Personality orientation of the subjects were measured by Prom 's PTPT. Referential commication perfomances were measu­red by CRCT development by the author. Findings were: regardles of the task content second graders were superior to kindergartners intemes of giving details and sending accurate mesages to a listener. The personality orientation and the task content were interacted and effected each other. Social content were found to be more difficult for kindergartners.
dc.identifier.citationPeker, R. (1991). " Çocukların seçtirici ve ayırt edici sözlü iletişimlerine (referential communication) sınıf düzeyi, kişilik ve test içeriğinin etkileri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 85-92.
dc.identifier.endpage92
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage85
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16673
dc.identifier.volume6
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPerson thing picture test
dc.subjectReferential communication
dc.subjectAyırt edici iletişim
dc.titleÇocukların seçtirici ve ayırt edici sözlü iletişimlerine (referential communication) sınıf düzeyi, kişilik ve test içeriğinin etkileri
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
6_1_13.pdf
Size:
1.56 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: