Yayın:
Çocukların seçtirici ve ayırt edici sözlü iletişimlerine (referential communication) sınıf düzeyi, kişilik ve test içeriğinin etkileri

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Peker, Reşat

Yazarlar

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Bu araştırmanın konusu çocukların seçtirici ve ayırt ettirici sözlü iletişimlerine (Referential Communication) sınıf düzeyi, kişilik ve test içeriğinin etkileridir. Denekler 73 anaokulu ve 76 ikinci sınıf öğrencileridir. Deneklerin kişilik yönelimleri "Person- Thing Picture Test" ile; seçtirici ve ayırt edici sözlü iletişim (referential com­munication) başarıları ise içeriği sosyal ve sosyal olmayan maddelerden oluşan bir iletişim testi ile ölçüldü. Ayırt edici sözlü iletişimde dinleyiciye gerekli ayrıntılar vermede ve doğru olarak tanımlamada test içeriğine bakılmaksızın ikinci sınıfların anaokulu öğrencilerinden daha başarılı oldukları bulunmuştur. Sosyal içerikli maddelerin anaokulu öğrencileri için daha güç oldukları da görülmüştür.
The subject of this study is that of the effect of grade level, personality orien­tation and task content on children 's referential communication. Subjects were 73 kindergartners and 76 second graders. Personality orientation of the subjects were measured by Prom 's PTPT. Referential commication perfomances were measu­red by CRCT development by the author. Findings were: regardles of the task content second graders were superior to kindergartners intemes of giving details and sending accurate mesages to a listener. The personality orientation and the task content were interacted and effected each other. Social content were found to be more difficult for kindergartners.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Person thing picture test, Referential communication, Ayırt edici iletişim

Alıntı

Peker, R. (1991). " Çocukların seçtirici ve ayırt edici sözlü iletişimlerine (referential communication) sınıf düzeyi, kişilik ve test içeriğinin etkileri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 85-92.

Koleksiyonlar

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

3

Views

15

Downloads