Yayın:
Yönetim kurulunun itibarı, örgütsel imaj ve örgütsel faaliyetlerden etkilenen tarafların aidiyeti ilişkisini incelemeye yönelik bir araştırma

dc.contributor.advisorÇiftçioğlu, Başak Aydem
dc.contributor.authorGök, Benan
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-01-20T10:57:13Z
dc.date.available2021-01-20T10:57:13Z
dc.date.issued2020-01-17
dc.description.abstractBu tez çalışması, gönüllülük esasıyla üye olunan Fenerbahçe Spor Kulübü taraftarlarının katılımı ile yönetim kurulu itibarı, algılanan örgütsel prestij ve spor taraftarı özdeşleşmesi değişkenleri arasındaki etkileşimi ortaya koymayı amaçlanmaktadır. İlk olarak, literatürün taranmasıyla kavramsal model oluşturulmuştur. Akabinde modelin söz konusu kulüp taraftarları nezdinde geçerli olup olmadığını anlayabilmek için pilot anket çalışması yapılmıştır ve elde edilen sonuçların kavramsal modelin geçerliliğini sağlayıp sağlamadığı test edilmiştir. Araştırmanın son aşamasında ise Fenerbahçe Spor Kulübü'nün taraftarlarına ulaşılarak toplanan 3238 kişilik veri üzerinden nicel araştırma yapılmıştır. Elde edilen verilere doğrulayıcı faktör analizi uygulanması yapılmış ve sonucunda uyum değerleri sağlandıktan sonra yapısal eşitlik modellemesi (YEM) ile araştırmanın temel hipotezleri test edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, kurulan modelin kabul edilebilir olduğunu sağlamıştır. Sonuç olarak, yönetim kurulu itibarının, algılanan örgütsel prestij ve spor taraftarı özdeşleşmesi üzerinde istatistiki olarak anlamlı bir etki oluşturduğu ispatlanmıştır. Ek olarak, algılanan örgütsel prestijin ise spor taraftarı özdeşleşmesi üzerindeki etkisinin istatistiki olarak anlamlı olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThis thesis aims to reveal the interaction between the participation of Fenerbahçe Sports Club supporters who are members on a voluntary basis and the reputation of the board, perceived organizational prestige and sports fan identification. First, the conceptual model was created by reviewing the literature. A pilot study was then carried out to determine whether the model was valid for the club's fans and presented the validity of the conceptual model within the results. In the last stage of the study, the supporters of Fenerbahçe Sports Club were reached out and quantitative research data was collected on 3238 individuals. Confirmatory factor analysis was applied to the obtained data, and after the compliance values were obtained, the basic hypotheses of the research were tested with Structural Equation Modeling (SEM). The results showed that the established model was acceptable. As a result, it has been proved that the reputation of the board of directors has a statistically significant effect on perceived organizational prestige and sport spectator identification. In addition, the effect of perceived organizational prestige on sport spectator identification was statistically significant.
dc.format.extentX, 241 sayfa
dc.identifier.citationGök, B. (2020). Yönetim kurulunun itibarı, örgütsel imaj ve örgütsel faaliyetlerden etkilenen tarafların aidiyeti ilişkisini incelemeye yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15345
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAlgılanan örgütsel prestij
dc.subjectReputation of board of directors
dc.subjectYönetim kurulu itibarı
dc.subjectSpor taraftarı özdeşleşmesi
dc.subjectSosyal kimlik kuramı
dc.subjectYapısal eşitlik modeli
dc.subjectPerceived external prestige
dc.subjectSport spectator identification
dc.subjectSocial identity theory
dc.subjectStructional equation modelling
dc.titleYönetim kurulunun itibarı, örgütsel imaj ve örgütsel faaliyetlerden etkilenen tarafların aidiyeti ilişkisini incelemeye yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the relationship between reputation of board of directors, organizational image and related organizational parties identification
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Benan Gök.pdf
Boyut:
5.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama