Publication:
Dindar kadının sembolik tüketim davranışı üzerine sosyolojik bir araştırma: Bursa örneği

dc.contributor.advisorBilgin, Vejdi
dc.contributor.authorSon, Esma
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentDin Sosyolojisi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-01-07T08:08:41Z
dc.date.available2021-01-07T08:08:41Z
dc.date.issued2020-02-14
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Bursa merkezinde yaşayan dindar kadınların sembolik tüketim davranışlarının sosyolojik bir analizini yapmaktır. Kadınların tüketimlerine etki eden faktörler araştırılmış, dinin sembolik tüketime olan etkisi incelenmiştir. Birinci bölümde tüketimin kavramsal boyutu, tüketim davranışları ele alınırken; özelde sembolik tüketim kavramı incelenmiştir. Sembolik tüketimin kavramsal ve sosyal teşekkülü açıklanmıştır. Modern ve postmodern tüketim dönemleri ele alınmış; tüketimin dönemsel olarak geçirdiği aşamalardan bahsedilmiştir. İkinci bölümde, Bursa’daki dindar kadınların sembolik tüketim davranışları incelenmiştir. Beş kategoride kadınların tüketimlerine etki eden unsurlar araştırılmıştır. Dinin tüketim üzerindeki etkisi ayrı bir başlık altında ele alınmıştır. Çalışmamızda nitel veri analiz türlerinden betimsel analiz tekniği kullanılarak, Bursa merkezinde ikamet eden kadınlarla derinlemesine yapılan mülakatların analizine yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to conduct a sociological analysis of the symbolic consumption behaviors of religious women living in the center of Bursa. Factors affecting the women’s consumption were investigated and the effect of religion on symbolic consumption was examined. In the first chapter, while the conceptual dimension of consumption and consumption behaviors are discussed; in particular the concept of symbolic consumption is examined. Conseptual and social formation of symbolic consumtion is explained. Modern and postmodern consumption periods are discussed; periodic stages of consumption are mentioned periodically. In the second chapter, symbolic consumption behaviors of religious women in Bursa are examined. The factors affecting the wpmen’s consumption in five categories were investigated. The influence of religion on consumption is discussed under a seperate heading. In our study, the analysis of in-depth interviews with women residing in Bursa center isgiven by using descriptive analysis technique, which is one of the qualitative data analysis types.
dc.format.extentIX, 112 sayfa
dc.identifier.citationSon, E. (2020). Dindar kadının sembolik tüketim davranışı üzerine sosyolojik bir araştırma: Bursa örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14848
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDin
dc.subjectModernizm
dc.subjectTüketim
dc.subjectDindarlık
dc.subjectSembolik tüketim
dc.subjectTüketim davranışı
dc.subjectPostmodernizm
dc.subjectReligion
dc.subjectModernism
dc.subjectReligious
dc.subjectConsumption
dc.subjectSymbolic consumption
dc.subjectConsumption behavior
dc.subjectPostmodernism
dc.titleDindar kadının sembolik tüketim davranışı üzerine sosyolojik bir araştırma: Bursa örneği
dc.title.alternativeA sociological research on the symbolic consumption behavior of religious women: The case of Bursa
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı/Din Sosyolojisi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
esma_son_tez.pdf.pdf
Size:
2.99 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: