Yayın:
Ergenlik çağı davranışlarına din eğitiminin etkisi

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Hökelekli, Hayati

Yazarlar

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Bu yazımızda, İmam-Hatip Lisesi ve Genel Lise öğrencilerinin bazı psikolojik özellikleri ve tutumlarını karşılaştırmalı olarak ele aldığımız bir araştırmanın sonuç­ larını vermeye çalıştık. Bu araştırmadaki amacımız, mesleki bir muhtevaya sahip dini eğitimin, ergenlerin davranışları üzerinde hangi yönde etkiler yaptığını tesbit etmektir. Bu iki grup arasındaki en belirgin farklılık, dini tutumlarda kendisini göster­ mektedir. Mesleki din eğitimi, "farklılaşmış" ve "bütünleşmiş" bir dini tutum için en önemli faktör olarak gözükmektedir. Mesleki din eğitimi, kuvvetli bir vicdan gelişimi için de bir faktördür. Ayrıca mesleki din eğitimi, aşırı ve zararlı milliyetçilik uygulamaları karşısında ihtiyatlı bir eğilimin gelişmesinde etkili olmaktadır.
Effets de l'enseignement religieux sur les conduites des adolescents. Dans cet article, il s'agit d'une recherche experimentale sur les attitudes des adolescents. Dans nötre etude-ci, nous avons essaye de comparer les conduites des eleves de l'ycee d ’imam-hatip avec celles des eleves de l'ycee general. II semble que, l'enseignement religieux est un facteur tres necesaire pour que l'attitude religieuse soit differenciee et organisee dun niveau superieure. Et puis, l'enseignement religieux est un facteur efficace pour l'examen de conscience. Outre cela, avec l'assistance de l'enseignement religieux, le sujet prend conscience de faux nationalisme.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Din eğitimi, Vicdan gelişimi, Mesleki din eğitimi, L'enseignement religieux, L'examen de conscience, L'assistance de l'enseignement religieux

Alıntı

Hökelekli, H. (1986). "Ergenlik çağı davranışlarına din eğitiminin etkisi". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1(1), 35-51.

Koleksiyonlar

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads