Eski Yayınlar

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 4 of 4
  • ItemOpen Access
    5. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu bildiri kitabı
    (Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-11) Bursa Teknik Üniversitesi; Tarım ve Orman Bakanlığı; TMMOB Gıda Mühendisleri Odası; TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası; Korukluoğlu, Mihriban; Sinir, Gülşah Özcan; Özoğlu, Özüm; Bursa Uludağ Üniversitesi/Ziraat Fakültesi/Gıda Mühendisliği Bölümü.
  • ItemOpen Access
    Effect of essential oils, ethanol and methanol to extend the vase-life of carnation (dianthus caryophyllus L.) flowers
    (Uludağ Üniversitesi, 2011) Fariman, Zahra Karimian; Tehranifar, Ali
    In this study we investigated the effect of some essential oils, ethanol and methanol as novel and old antimicrobial agents (respectively) in extending the vase-life of Carnation (Dianthus caryophyllus L.) flowers. Cut flowers of carnation were kept in solution containing essential oils of Thyme, Black cumin and Peppermint (50 and 100 mgL−1 ), ethanol, methanol (4, 7 and 10%) and control. Data showed just solution containing ethanol 7% could increase flower longevity than control. Vase life and flower fresh weight losses in solution containing essential oils didn’t have significantly difference than control, ethanol and methanol. Maximum solution uptake was observed for flower kept in solution containing ethanol 4%. Totally our results suggest the application of ethanol and methanol in preservative solutions for carnation flowers.
  • ItemOpen Access
    Okuldaki gürültü kirliliği: Nedenleri, etkileri ve kontrol edilmesi
    (Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-01) Bulunuz, Mızrap; Orbak, Ali Yurdun; Bulunuz, Nermin; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Fakültesi/Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Mühendislik Fakültesi/Endüstri Mühendisliği.
    Okulda gürültü kirliliği farkında olmadığımız ancak uzun vadede sağlığımızı ve öğrencilerin öğrenme ortamlarını olumsuz etkileyen çok boyutlu bir problemdir. Ses izolasyonu yönetmeliğine göre en düşük C sınıfı akustik performansa sahip okulun boşken gürültü düzeyi 39dB; eğitim öğretim sırasında ise 54dB civarında olmalıdır. Ancak okullarımızda özellikle teneffüsteki gürültü bu sınırların ortalama iki katıdır. Araştırma eğitim, mühendislik ve Tıp Fakültesi’nden akademisyenler ile disiplinlerarası bir yaklaşım içerisinde gerçekleştirilmiştir. Karma yöntem ve yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Nicel verileri gürültü ve çınlanım verileri ile anketler, nitel verileri ise gözlem, görüşme ve doküman analizleri oluşturmaktadır. Bir okulun yeni binasına akustik iyileştirme yapılmasına rehberlik edilmiştir. Sonuçlar bu okuldaki gürültü ve çınlanım değerlerinin diğer okullardan daha düşük olduğu yönündedir. Bu okuldaki ses düzeyleri ders esnasında sınıfın içinde 63 dB, koridorda 47dB; teneffüste sınıf içi 68dB, koridorda ise 69dB‘dir. Çınlanım değerleri 1,2-1,4 saniye seviyesinde olup, yönetmelikteki (0,8-1,2s) değerlere yakındır. Arka plan gürültüsü de B-C aralığına karşılık gelmektedir. İzolasyonsuz okulların gürültü düzeylerinin derste ortalama 65-70dB, teneffüste ise 80dB’i aştığı bulunmuştur. Sonuçlar yönetmelikte belirlenen gürültü üst sınırına en yakın okulun izolasyonu olan okul olduğunu, asma tavan ve yerdeki plastik PVC kaplamanın dikkat çekici fark yarattığını göstermektedir. Bazı okullarda gürültü düzeyinde azalma, bazılarında azalma ve artmalar görülmüş olup, hiç bir okulda yeni yönetmelikte belirlenen sınır değerlerine ulaşılamamıştır. Gürültünün en yüksek olduğu zamanlar, teneffüs, okula giriş çıkış ve yemek araları olarak belirlenmiş olup, 80 dB civarındadır. “Gürültüden çok rahatsız olurum” diyen öğretmen ve öğrencilerdeki artış farkındalık eğitiminin etkili olduğunu ve paydaşların maruz kaldıkları aynı miktardaki gürültüden artık daha fazla rahatsızlık duyduklarını göstermektedir. Ancak gürültünün hala sınır değerlerinin üzerinde olması eğitimin tek başına yeterli olmadığını, yürürlüğe giren ses izolasyonu yönetmeliğinin biran evvel uygulanmaya başlanmasının gerekliliğini göstermektedir. Akustik iyileştirme yapılmış okullarda gürültüye karşı farkındalık eğitimi verilmeye başlandığında, diğer paydaşların da desteği ile toplumsal hayatın her alanında daha sessiz ve sükûnetli bir yaşam kalitesine ulaşılabileceği düşünülmektedir.
  • ItemOpen Access
    12. Gıda Mühendisliği Öğrenci Kongresi bildiri özetleri ve tam metinleri
    (Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-03) Bursa Uludağ Üniversitesi/Ziraat Fakültesi/Gıda Mühendisliği Bölümü.