2006 Cilt 19 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10911
Browse
Browsing by Rights "info:eu-repo/semantics/openAccess"
Now showing 1 - 11 of 11
- Results Per Page
- Sort Options
Item Açık uçlu öğrenme çevrelerine bilişsel katılımı desteklemede soruların kullanımı(Uludağ Üniversitesi, 2006) Yılmaz, Nuray Parlak; Eğitim FakültesiAçık uçlu öğrenme çevrelerinde öğrenmenin gerçekleşebilmesi, öğrenenlerin tasarlanan etkinliklere bilişsel olarak katılımlarıyla mümkündür. Ancak araştırma sonuçları öğrenenlerin bu etkinliklere bilişsel katılımlarının istenen düzeyde olmadığını göstermektedir. Bu yazının amacı, dış destekleyicilerden biri olarak ele alınan soruların öğrenenlerin bu çevrelere bilişsel katılımını hangi durumlarda destekleyebileceğine ilişkin görüşleri ele almaktır. Ayrıca bu konuda çalışacak araştırmacılar için, Türkçe alanyazındaki ihtiyacı da göz önünde bulundurarak metin öğrenmede soruların etkisine ilişkin alanyazını ortaya koymaktır.Item Attitudes of student teachers towards a collaborative and student-centered learning in an EFL teacher education setting(Uludağ Üniversitesi, 2006) Gürsoy, Esim; Karatepe, Çiğdem; Eğitim FakültesiThe aim of this study is to investigate the attitudes of ELT student teachers towards collaborative and student centered way of teaching the Language Acquisition course in a Turkish ELT teacher education program. Data was collected by means of pre- and post-questionnaires and two sets of interview. The results showed that student-teachers have positive attitudes towards the course and found collaborative learning activities more motivating in comparison with the teacher centered teaching. They indicated that peer collaboration helped them to retain what they had learned in this course and enabled them to make use what they learned in other courses.Item Benim küçük dostlarım(Uludağ Üniversitesi, 2006) Erdal, Kelime; Eğitim FakültesiBu çalışmada, öğretmen yazarlardan Halide Nusret Zorlutuna’nın öğretmenlik mesleği ve öğrencileri ile ilgili anılarının yer aldığı Benim Küçük Dostlarım adlı hatıra kitabı incelenmiştir. Yazar bu kitabında anılarından yola çıkarak, öğretmen öğrenci ilişkisi, öğretmenin sahip olması gereken kişilik özellikleri ve öğretmenin çevresi ile münasebetleri konusunda görüşlerini ortaya koymuştur. Türkiye’nin zorlu bir sınavdan geçtiği dönemde öğretmenliğe başlayan Halide Nusret, yaşadığı dönemdeki öğretmenlik anlayışını ve öğretmen davranışlarını aktararak bir anlamda günümüz öğretmenlerine yol göstermektedir.Item Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrasının Bursa’nın sanatsal-kültürel yaşamına katkıları(Uludağ Üniversitesi, 2006) Demirbatır, Erol; Eğitim FakültesiBursa’nın sanatsal-kültürel yaşamında çok önemli bir yeri olan Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın temelleri, 1995 yılında Uludağ Üniversitesi Yaylı Çalgılar Orkestrası ile atıldı. Bir yıl sonra Bursa Büyükşehir Belediyesi bünyesinde kurulan Bursa Nefesli Çalgılar Topluluğu ile birleşerek, Uludağ Üniversitesi ve Büyükşehir Belediyesinin ortaklaşa çalışmalarıyla “Bursa Senfoni Orkestrası” adını aldı. 1998 yılında Hikmet Şimşek’in sanat danışmanlığında ve Orhan Şallıel’in şefliğinde düzenli konser etkinliklerine başladı. 1999’da Kültür Bakanlığına bağlanan orkestra, Bursa ve çevresinin sanatsal-kültürel kalkınmasına büyük katkı sağlamaktadır. Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası, dünya çapındaki solistleri Bursalı sanatseverlerle buluşturmakta, yaptığı radyo-televizyon programları ve turneleriyle Bursa’nın sanatsal alanda gurur kaynağı olan etkinliklerini sürdürmektedir.Item Bursa ili raket sporları profili(Uludağ Üniversitesi, 2006) Efe, Mehmet; Şahin, Şenay Koparan; Kuter, Füsun Öztürk; Eğitim FakültesiBu çalışmada Bursa ilinde var olan raket sporlarının G.S.İ.M ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılan organizasyonları ve sonuçları ışığında genel durumun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma Bursa ili raket sporlarının son beş yılına ait genel durumunu belirlemeye yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırmada Bursa ili Gençlik Spor İl Müdürlüğünden ve İl Milli Eğitim Müdürlüğünden alınan veriler kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından 1999-2004 yılları arasındaki G.S.İ.M. ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü resmi kayıtlarından elde edilmiştir. Bu nedenle araştırma kayıtlardaki verilerle sınırlıdır. Elde edilen veriler Excel 7.0 paket programı kullanılarak tablolar halinde sunulmuştur. Çalışmada raket sporu olarak ele alınan üç branşın sporcu, antrenör, hakem, bütçeleri kulüp sayıları ve başarı durumları incelenmiştir. Buna göre; Bursa ilinde faaliyet gösteren raket sporları kulüpleri 1999-2004 yılları arasında masa tenisi branşında 8 kulüp, tenis 4 ve badminton branşında 5 kulüp yer almaktadır. Aynı branşların yıllara göre G.S.İ.M bütçesinden masa tenisinde 33.5 milyar, tenis 16 milyar 250 milyon, badminton ise 19 milyar 500 milyon olarak belirtilmiştir. G.S.İ.M bütçesinden en fazla olan payı alan masa tenis branşında diğer iki branşa oranla daha fazla lisanslı sporcu bulunmaktadır. Bursa ilinde faal sporcu sayısı her iki ilin 2004 kayıtları incelendiğinde; badminton branşında 183 sporcu, masa tenisi branşında 234 sporcu, tenis branşında 228 sporcu olduğu görülmüştür. Kulüp ve antrenör sayıları açısından incelendiğinde Bursa ilinde G.S.İ.M ve kulüplerde toplam antrenör sayısı olarak badminton branşında 11 antrenör, masa tenisi branşında 18 ve tenis branşında 9 antrenör görevlidir. Raket sporları federasyonlarının her il için bünyesinde bulunan kulüplerin sporcu antrenör, hakem, tesis-malzeme bilgilerini edinerek istatistiksel değerlendirmeler yapmaları gerekmektedir. Böylece yatırım ve gelişim arasındaki gelişmeler belirlenerek, daha iyi sporcu ve başarılar kazanılacaktır. Ayrıca bu federasyonlar özellikle her yaşta ve her zaman yapılabilme özelliği taşıyan raket sporlarını herkes için spor bünyesinde tanıtım ve yayılmasını teşvik edecek çalışmaları da planlamaları gerektiğine inanmaktayız.Item Çocuk edebiyatı ve çocuk kitapları(Uludağ Üniversitesi, 2006) Enginün, İnciItem Dilbilim dersinin içerik, amaç ve kazanımlarına yönelik öğrenci tutumları(Uludağ Üniversitesi, 2006) Alyaz, Yunus; Eğitim FakültesiBu çalışmada dilbilim dersinin Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin gelişimlerine katkısı ele alınmaktadır. Öğrencilerin dilbilimin içeriğini nasıl algıladıkları/öğrendikleri ve öğrenilenlerin kalıcı olup olmadığı, içeriğin ve uygulamaların dersin amaç ve hedefleriyle ne denli örtüştüğü ortaya konmaya çalışılacaktır. Bu amaçla öncelikle dilbilim dersinin içeriği, amaç ve hedefleri, uygulamalar ve öğrencilerin gelişimine yapacağı olası katkılar belirlenmiştir ve daha sonra 3. ve 4. sınıftan öğrencilerle 19 sorudan oluşan bir anket yapılmıştır. Anket sonuçları dilbilim dersinin içeriğinin öğrenciler tarafından öğrenilmesindeki zorlukları, dersin öğrencilerin bireysel, dilsel ve mesleki gelişmelerine katkısı öğrenci perspektifinden ortaya koymaktadır.Item İlköğretim öğrencilerinin problem çözme stratejilerini öğrenmeleri üzerine bir çalışma(Uludağ Üniversitesi, 2006) Altun, Murat; Arslan, Çiğdem; Eğitim FakültesiSon çalışmalar ilköğretim öğrencilerinin bir çoğunun rutin olmayan matematik problemlerini çözme becerilerinde iyi olmadıklarına işaret etmektedir (Higgins 1997; Verschaffel, De Corte & Lester 1999; Holton & Anderson, 1999). Bu sonuçların oluşmasında problem çözme ve muhakeme etme becerilerinin kazanılmasının büyük etkisi vardır. Bu makalede yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerine rutin olmayan matematiksel problemlerin çözümlerini öğretmek için planlanan deneysel bir çalışma ve arkasından bu çalışmanın sonuçları rapor edilmiştir. Deneysel çalışmanın temel amacı rutin olmayan matematiksel problemlerin gerektirdiği bilişsel stratejileri kazandırmadır. Bu çalışmadaki stratejiler “Problemi Basitleştirme”, “Tahmin ve Kontrol”, “Bağıntı Arama”, “Şekil Çizme”, “Sistematik Liste Yapma” ve “Geriye Doğru Çalışma”dır ve bunlar öğrencilerin yaşları göz önüne alınarak seçilmiştir. Her strateji Polya’nın verdiği problem çözme safhaları dikkate alınarak öğretilmiştir. Deneysel çalışma sırasında yaklaşık 50 rutin olmayan problem üzerinde çalışılmıştır. Sınıf aktiviteleri, verilen problem üzerinde, problemin tüm sınıfa tanıtılması, sonra heterojen grup çalışmaları ve sonunda sınıf tartışmalarından oluştu. Tüm bu aktiviteler boyunca öğretmenin rolü öğrencileri problemlerle meşgul olmaları için cesaretlendirmek ve problem üzerinde çalışmaları için yönlendirmekten ibaretti. Çalışmanın sonucunda bu stratejileri öğretme amacı ile hazırlanan ortamın bazı stratejilerin öğretiminde etkin olduğu, yani ön test ve son test arasında anlamlı düzeyde farklılaşma olduğu, bazılarında ise olmadığı görüldü.Item London and Chicago in literature(Uludağ Üniversitesi, 2006) Dinçer, Figun; Eğitim FakültesiThis study aims to illustrate how London and Chicago are depicted in literature in the 19th. Century and the first quarter of the 20th. Century. Six literary works are selected from English and American Literature that contain information about the city life. These prominent writers are William Blake, Thomas Hood, Matthew Arnold, William Wordsworth, Carl Sandburg and Upton Sinclair. The works can be evaluated from different aspects but the focus of this study is specifically on the social problems caused by industrialization and urbanization. The paper is organized in two parts. In the first part, it draws a general picture of urban and industrial developments in England and the States, and the portraits of London and Chicago in that period, and in the second part, the works are discussed in order to see how the cities are depicted. The evaluation is approached through Marxist literary criticism.Item Öğretmen adaylarının değerlendirmelerine göre sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını değiştirmek ve düzeltmek amacıyla yararlanılan stratejiler(Uludağ Üniversitesi, 2006) Sarıtaş, Mustafa; Eğitim FakültesiBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sınıfta istenmeyen davranışları değiştirmek ve düzeltmek amacıyla başvurdukları stratejileri belirlemektir. Araştırmanın evreni 2004-2005 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi ikinci ve üçüncü sınıfta okuyan öğrencileridir. Araştırmanın örneklemi ise tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 180 öğretmen adayıdır. Sayısal veriler anket uygulanması yoluyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde t testi ve varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Grupların görüşleri arasındaki fark .05 anlamlılık düzeyi dikkate alınarak yorumlanmıştır. Sonuç olarak sınıf yönetimi dersi alan ve almayan öğretmen adaylarının sınıfta istenmeyen davranışları önlemek açısından farklı görüşlere sahip olukları ve görüşleri arasındaki farkın önemli olduğu saptanmıştır.Item Türkiye’de doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası çocuk gelişimi ve eğitimine ilişkin gelenek, görenek ve inançlar(Uludağ Üniversitesi, 2006) Başal, Handan Asude; Eğitim FakültesiEn genel anlamıyla kültür, bir grubun ya da toplumun yaşam biçimidir. Her toplum, çocuğun yetiştirilmesi ve eğitimi konusunda fiziksel ve psikolojik yöntemler geliştirmiştir. Türkiye’nin tüm bölgelerinde kültürel kimliğin bir parçası olarak kabul edilen çocuk sahibi olma ve çocuk yetiştirme süreci çeşitli gelenek, görenek ve inançları da beraberinde taşımaktadır. Bu araştırma ile Türkiye’nin yedi ayrı bölgesinden rastgele seçilmiş üçer ilinde; geçmişte uygulanmış ve bazılarının da halen uygulanmakta olduğu doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası çocuk yetiştirmeye ilişkin gelenek, görenek ve inançlar belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma bir alan araştırması olup betimsel bir çalışmadır.