2004 Cilt 23 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/17243
Browse
Browsing by Language "tr"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Elektronik ticaret ve muhtemel ekonomik etkileri(Uludağ Üniversitesi, 2004) Kalaycı, CemalettinÖzellikle internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte bir yandan e-ticaret sürecine katılımcılar artarken, diğer yandan da e-ticaret hacminin toplam ticaret hacmi içindeki payı hızlı bir şekilde büyümektedir. E-ticaret hızlı bir şekilde yaygınlaşırken ekonomik yaşamda önemli etkiler meydana getirmektedir. Elektronik ticaret işlem maliyetlerini, araştırma maliyetlerini azaltarak, rekabeti artırarak ve iş sürecini hızlandırarak verimliliği artırmaktadır.Item Geleneksel kariyerden, sınırsız ve dinamik / değişken kariyere geçiş: nedenleri ve sonuçları üzerine yazınsal bir inceleme(Uludağ Üniversitesi, 2004) Seymen, Oya Aytemiz1990’ların ikinci yarısında, küresel ekonomiye paralel hızlı teknolojik gelişmelere ve çalışma yaşamını etkileyen çok yönlü sosyo-ekonomik değişmelere bağlı olarak, kariyer yazınında yeni paradigmalar tartışılmaya başlanmıştır. Bu paradigmaların da işaret ettiği gibi, kariyer ile ilgili en önemli değişiklik, onun geleneksel kalıplarının dışında bir nitelik kazanmasıdır. Kariyer modelleri her geçen gün daha hareketli, değişken ve –özellikle- sınırsız bir nitelik kazanmaktadır. Buna bağlı olarak, sıklıkla iş ya da işletme değiştirme, hiyerarşik kademelerin geleneksel anlamını kaybetmesi, örgütsel kariyer ve örgütsel bağlılık gibi kavramların bireysel kariyer ve öz-yönetim kavramlarıyla yer değiştirmesi vb. gelişmelerle karşılaşılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, kariyer olgusundaki sınırsızlık ve değişkenlik yönündeki gelişimin nedenleri ve bunların bireysel ve örgütsel boyuttaki etkileri ile bu kapsamda geleceğe dönük beklentileri kapsayan yazınsal bir incelemenin sonuçlarını ortaya koymaktır.Item Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) belediyelerin finansal sorunları üzerine bir araştırma(Uludağ Üniversitesi, 2004) Şafaklı, Okan VeliBir ülkenin ekonomik,sosyal, kültürel ve demokratik kalkınmasında sorumluluk merkezi idareler kadar başta belediyeler olmak üzere yerel idarelere de düşmektedir. Bu çerçevede, belediyelerin üstlendiği çağdaş fonksiyonları yerine getirmeleri finansman merkezli olmak üzere karşılaştıkları sorunların çözümü ile mümkün olabilir. Çünkü, altyapı, üstyapı, teknik ve personel gibi belediye sorunlarının da çözümü gerekli finansmanın temini ile mümkündür. Bu çalışmanın ise amacı KKTC’deki belediyelerin finansal sorunları üzerine araştırma yapmak ve bu yönde öneriler geliştirmektirItem OECD ülkelerinde doğrudan yabancı sermaye yatırımları ve belirleyici faktörler(Uludağ Üniversitesi, 2004) Erçakır, Mehmet Emin; Sosyal Bilimler Meslek YüksekokuluBu çalışma, OECD üyesi ülkelere giden doğrudan yabancı sermaye yatırımları ve bu yatırımları etkileyen yatırım ortamının ana etmenlerini sorgulamaktadır. Doğrudan yabancı yatırım akımlarının, gayri safi yurtiçi hasıla, kurumlar vergisi, enerji maliyetleri, emek maliyetleri ve/veya verimlilik gibi bazı faktörlerden etkilendiği, söz konusu yatırımlar üzerinde hangi düzeyde belirleyici oldukları analiz edilmeye çalışılmıştır. Düşük yabancı sermaye girişi durumunda, makro ekonomik performansın güçlü görünmesine karşın, yatırım ortamı ve yapısal reformların ne derece yeterli olduğu sorgulanmaya başlanmaktadır. Ayrıca yatırım akışı; vergi yükü, rüşvet ve yolsuzluk, yoğun devlet müdahaleleri, yasal ve kurumsal birtakım aksamalardan da olumsuz biçimde etkilenmektedir. Diğer deyişle, ülkelerin sosyoekonomik ve kültürel altyapıları, demografik faktörler gibi değişkenler ülkelere gelmesi muhtemel sermaye miktarı ile yakından ilgilidirItem Sosyal nedene dayalı pazarlama kavramı; Türk işadamı ve yöneticilerin konuya ilişkin algılamalarını belirlemeye yönelik ampirik bir analiz(Uludağ Üniversitesi, 2004) Altıntaş, M. Hakan; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; İşletme BölümüSosyal bir neden veya sorun çoğu işletmeler için önemli bir unsur olarak görülmektedir. Bu yaklaşım işletmelerin pazarlama faaliyetlerinde de kullanılmaktadır. Tüketicilerin satın alma ve sosyal sorumluluk bilinci bu yeni pazarlama aracının temelini oluşturmaktadır. Artık, işletmeler tüketicilerin sosyal tepkilerini yanıtlamak için yenilikçi yollar uygulamaya başlamışlardır. Bu kapsamda sosyal nedenlere dayalı pazarlama kavramı olarak açıklanan kavram sosyal sorumluluk çerçevesinde yeni bir araç olmuştur. Bu bakış açısından hareketle, Türkiye’deki işadamları ve yöneticilerin kavrama yönelik algılarını ölçmeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada web tabanlı anket kullanılmış, veriler açıklayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Araştırma neticesinde elde edilen ana boyutlar bireyci düşünme, marka tercihi yaratma ve toplumsal duyarlılıktır.Item Türkiye’deki kobi’lerin üretim yönetimi alanındaki sorunları, çözüm önerileri ve sağlanan destekler(Uludağ Üniversitesi, 2004) Alpkan, Lütfihak; Yılmaz, Tolga; Yalova Meslek YüksekokuluBu çalışmada, Türkiye’de önemli bir yere sahip olan küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) üretim yönetimi konusundaki sorunları incelendi. Ayrıca bu alanda küçük ve orta ölçekli işletmelere sunulan destekler araştırıldı. Araştırmanın sonunda bütün sorunlar, çözüm önerileri ve destekler makale içerisinde bilgiye kolay ulaşımı sağlamak için tablo halinde sunuldu.Item Ulusal kalite ödülüne başvuran büyük ölçekli işletmelerdeki başarı değerleme sisteminin niteliklerini belirlemeye yönelik bir araştırma(Uludağ Üniversitesi, 2004) Karakoç, Nihatİnsan kaynakları yönetimi (İKY)'nde başarı değerleme (BD), işletmelerdeki toplam kalite yönetimi (TKY) uygulamalarının başarısını önemli ölçüde etkileyen bir değişkendir. TKY anlayışına uygun olmayan yapıdaki BD sistemi, işletmelerin kalite yolculuğunu zorlaştıran engellerden birisi olabilmektedir. Bu çalışma, Ulusal Kalite Ödülü'ne başvuran büyük ölçekli işletmelerdeki BD sisteminin niteliklerini ve bu niteliklerin TKY anlayışına uygunluğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, konu ile ilgili literatür incelenmiş, TKY anlayışına uygun BD sisteminin başlıca nitelikleri ve geleneksel BD sisteminden farklı yönleri belirlenmiş; Türkiye'de,1993 -2004 yılları arasında Ulusal Kalite Ödülü'ne başvuran 20 işletmede yapılan araştırma bulguları değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda, işletmelerin BD sistemindeki niteliklerin, TKY anlayışına uygun olmadığını gösteren bulgular belirlenmiştir. Bu bulgular doğrultusunda, işletmelerin BD sisteminde yapmaları gereken değişikliklere ilişkin önerilere yer verilmiştir. Ayrıca bu araştırmanın uzantısı niteliğinde yeni araştırma konuları önerilmiştir.