1996-1998 Cilt 11 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/31695
Browse
Browsing by Department "Eğitim Bilimleri Bölümü"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Öğrenme ve gelişme arasındaki etkileşim(Uludağ Üniversitesi, 1998) Vygotsky, L. S.; Peker, M. Reşat; Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüOkul yaşındaki çocuklarda, gelişim ve öğrenme arasındaki etkileşime değinilmeden öğretimin psikolojik analizinde karşılaşılan problemleri doğru olarak çözmek ya da açık seçik biçimde belirtmek mümkün değildir. Ancak, o, çocuk gelişim kuramlarının eğitim sürecine uygulamalarının dayandığı en belirsiz temel konulardan biridir. Elbette kuramsal açıklığın olmayışı, konunun bugünkü öğrenme ile ilgili araştırma çabalarından tamamen çıkarıldığı anlamına gelmez: hiç bir araştırma, bu temel kuramsal konudan kaçamaz. Fakat öğrenme ve gelişim arasındaki ilişki metod bakımından belirsiz olarak kalır, çünkü somut araştırma çalışmaları, bu temel ilişki sorununun çözümüne kuramsal yönden belirsiz, eleştirel bir biçimde değerlendirilmemiş ve bazen kendi içerisinde tutarsız varsayımlar, önermeler ve tutarsız çözümler getirdiler. Bunlar, şüphesiz eşitli hatalara sebep olur.Item Öğrenme ve gelişme arasındaki etkileşim(Uludağ Üniversitesi, 1998) Vygotsky, L. S.; Peker, M. Reşat; Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüOkul aşındaki çocuklarda, gelişim ve öğrenme arasındaki etkileşime değinilmeden öğretimin psikolojik analizinde karşılaşılan problemleri doğru olarak çözrnek ya da açık seçik biçimde belirtmek mümkün değildir. Ancak, o, çocuk gelişim kuramlarının eğitim sürecine uygulamalarının daayandığı en belirsiz temel konulardan biridir.Item Öğretmen yetiştiren fakülte öğrencilerinin benlik ve mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım düzeylerini etkileyen bazı faktörler(Uludağ Üniversitesi, 1998) Altıntaş, Ersin; Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüThis study investigates the agreement between self and vocational self-concepts of the students in teacher training faculty. For this purpose, 400 fourth grade students Aris and Science Faculty with Faculte of Education at Uludağ University constitudes the sarnple of this study. In this study. "the student personal -information form". "Identifying Oneself With Adjectives Check Lists". "Identifying vocation With Adjectiven" were used by the researcher. The agreement between self-concept and vocational self-concept was tested by using the kappa coefficient formula. İn the student personal information form, the variables related to the students perceptions of leaming experiences and teaching profession and their parental socio-economic and cultural specialities were found. According to the results of the study demografic specialities, perception of learning experiences and teaching profession was found as more important as compared for the parental socio-economic and cultural specialities in the agreement between students self arıd vocational self concepts.Item Yönetimde yetki(Uludağ Üniversitesi, 1998) Sarıtaş, Mustafa; Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüIn this study, the definition of authority, the kinds of authorities and the effectiveness of different kinds of authorities of school directors on teachers were discussed.