Bursa Uludağ Üniversitesi Kitapları
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/19404
Browse
Browsing by Issue Date
Now showing 1 - 16 of 16
- Results Per Page
- Sort Options
Item Balıkesir yöresi ballarında dominant ve sekonder polenler(Uludağ Üniversitesi, 1982) Çakır, Hanife; Tümen, Gülendam; Fen Bilimleri Enstitüsü / Biyoloji Anabilim DalıBalıkesir il sınırları içerisinde, 1989 yılı Temmuz-Kasım ayları arasında toplanan 20 bal örneğinde polen analizi yapıldı. Bal örneklerinde dominant ve sekonder polenleri bulunan bitkiler; polen tanımları ile tespit edildi. Her örnekten alınan 10 g balda önce toplam, daha sonra dominant ve sekonder bitkilere ait polen miktarı hesaplandı. Bu bitkilerin 10 g baldaki polenlerin miktarı göz önünde tutularak % 45'in üzerinde olan 6 bitkinin poleni dominant , %15-45 arasında olan 5 bitkinin poleni sekonder olarak adlandırıldı.Item Lisansüstü eğitimde akademik danışmanlar ve öğrenciler için rehber(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021) Çeçener, Gülşah; Güneş, Nazmiye; Akansel, Neriman; Bursa Uludağ Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Bu rehber Prof. Dr. Gülşah Çeçener, Prof. Dr. Nazmiye Güneş ve Doç. Dr. Neriman Akansel tarafından lisansüstü eğitim süreçlerinde akademik danışmanlık yapan öğretim üyelerine ve lisansüstü eğitim alan öğrencilere yol göstermesi amacı ile hazırlanmıştır.Item Okuldaki gürültü kirliliği: Nedenleri, etkileri ve kontrol edilmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-01) Bulunuz, Mızrap; Orbak, Ali Yurdun; Bulunuz, Nermin; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Fakültesi/Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Mühendislik Fakültesi/Endüstri Mühendisliği.Okulda gürültü kirliliği farkında olmadığımız ancak uzun vadede sağlığımızı ve öğrencilerin öğrenme ortamlarını olumsuz etkileyen çok boyutlu bir problemdir. Ses izolasyonu yönetmeliğine göre en düşük C sınıfı akustik performansa sahip okulun boşken gürültü düzeyi 39dB; eğitim öğretim sırasında ise 54dB civarında olmalıdır. Ancak okullarımızda özellikle teneffüsteki gürültü bu sınırların ortalama iki katıdır. Araştırma eğitim, mühendislik ve Tıp Fakültesi’nden akademisyenler ile disiplinlerarası bir yaklaşım içerisinde gerçekleştirilmiştir. Karma yöntem ve yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Nicel verileri gürültü ve çınlanım verileri ile anketler, nitel verileri ise gözlem, görüşme ve doküman analizleri oluşturmaktadır. Bir okulun yeni binasına akustik iyileştirme yapılmasına rehberlik edilmiştir. Sonuçlar bu okuldaki gürültü ve çınlanım değerlerinin diğer okullardan daha düşük olduğu yönündedir. Bu okuldaki ses düzeyleri ders esnasında sınıfın içinde 63 dB, koridorda 47dB; teneffüste sınıf içi 68dB, koridorda ise 69dB‘dir. Çınlanım değerleri 1,2-1,4 saniye seviyesinde olup, yönetmelikteki (0,8-1,2s) değerlere yakındır. Arka plan gürültüsü de B-C aralığına karşılık gelmektedir. İzolasyonsuz okulların gürültü düzeylerinin derste ortalama 65-70dB, teneffüste ise 80dB’i aştığı bulunmuştur. Sonuçlar yönetmelikte belirlenen gürültü üst sınırına en yakın okulun izolasyonu olan okul olduğunu, asma tavan ve yerdeki plastik PVC kaplamanın dikkat çekici fark yarattığını göstermektedir. Bazı okullarda gürültü düzeyinde azalma, bazılarında azalma ve artmalar görülmüş olup, hiç bir okulda yeni yönetmelikte belirlenen sınır değerlerine ulaşılamamıştır. Gürültünün en yüksek olduğu zamanlar, teneffüs, okula giriş çıkış ve yemek araları olarak belirlenmiş olup, 80 dB civarındadır. “Gürültüden çok rahatsız olurum” diyen öğretmen ve öğrencilerdeki artış farkındalık eğitiminin etkili olduğunu ve paydaşların maruz kaldıkları aynı miktardaki gürültüden artık daha fazla rahatsızlık duyduklarını göstermektedir. Ancak gürültünün hala sınır değerlerinin üzerinde olması eğitimin tek başına yeterli olmadığını, yürürlüğe giren ses izolasyonu yönetmeliğinin biran evvel uygulanmaya başlanmasının gerekliliğini göstermektedir. Akustik iyileştirme yapılmış okullarda gürültüye karşı farkındalık eğitimi verilmeye başlandığında, diğer paydaşların da desteği ile toplumsal hayatın her alanında daha sessiz ve sükûnetli bir yaşam kalitesine ulaşılabileceği düşünülmektedir.Item Türkiye Yüzey Araştırmaları Webinarları I-II-II: Batı Anadolu, Orta Anadolu ve Karadeniz, Doğu - Güneydoğu Anadolu ve Doğu Akdeniz Bildiri Özetleri Kitabı(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-03) Alkan, Fikret; Başlar, Murat; Fidan, Erkan; Yılmaz, Mehmet Ali; Kuru, Buğra; Şahin, Mustafa; Gündüz, Serkan; Çıtakoğlu, Hazal; Çelik, Serap Ala; Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü; Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi; Uşak Üniversitesi; Arkeologlar Derneği Bursa Şubesi; Arkeolojihaber; Bursa Uludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Arkeoloji Bölümü.; Bursa Uludağ Üniversitesi Arkeoloji Araştırmaları Araştırma ve Uygulama MerkeziItem Dijitalleşme sürecinin Türk vergi sistemine etkileri(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-05) Şenyüz, Doğan; Gedik, Gülşen; Çakır, Erdem Utku; Mert, Alican; Bursa Uludağ Üniversitesi/Hukuk Fakültesi.Item Bursa Uludağ Üniversitesi Hukuk Günleri (24-25-26 Mayıs 2021)(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-05) Gedik, Gülşen; Karabel, Emine Gökçe; Doğan, Güzide Burcu; Özgenç, Zeynep Manavoğlu; Caner, Ayşenur Şahin; Bursa Uludağ Üniversitesi/Hukuk Fakültesi.Item Tarihin topraktaki arkeolojik izleri(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022) Gümgüm, Güven; Şahin, Mustafa; Bursa Uludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Arkeoloji Bölümü.Item Türkiye Yüzey Araştırmaları Webinarları IV: Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-03) Başlar, Murat; Fidan, Erkan; Yılmaz, Mehmet Ali; Alkan, Fikret; Şahin, Mustafa; Gündüz, Serkan; Altın, Ali A.; Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi; Uşak Üniversitesi; Lidya Bölgesi Arkeolojisi Uygulama ve Araştırma Merkezi; Arkeologlar Derneği Bursa Şubesi; Arkeolojihaber; Uludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Arkeoloji Bölümü.; Bursa Uludağ Üniversitesi Arkeoloji Araştırmaları Araştırma ve Uygulama MerkeziItem Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Kataloğu 2021(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-03) Çelenk, Sevcan; Eren, Hüseyin Aksel; Kılıç, İlkerBu katalog, Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü’nden 2021 yılında mezun olan öğrencilerin tez özetleri derlenerek oluşturulmuştur.Item Uludağ İç Hastalıkları kitabı, cilt 3: Tanı ve tedavi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-10) Ersoy, Alparslan; Dilek, Kamil; Ali, Rıdvan; Dolar, M. Enver; Güllülü, Mustafa; Yavuz, Mahmut; Gülten, Macit; Nak, Selim Giray; Ertürk, Erdinç; Özkalemkaş, Fahir; Evrensel, Türkkan; Demircan, Celaleddin; Gürel, Selim; Ersoy, Canan Özyardımcı; Özkocaman, Vildan; Kıyıcı, Murat; Dalkılıç, Ediz; Gül, Özen Öz; Cander, Soner; Pehlivan, Yavuz; Çubukçu, Erdem; Yıldız, Abdülmecit; Oruç, Ayşegül; Deligönül, Adem; Ersal, Tuba; Eren, Fatih; Şahin, Ahmet Bilgehan; Orhan, Sibel Oyucu; Bozkurt, Zeynep Yılmaz; Lermi, Nihal; Cesur, Selcan; Teker, Tufan; Ocak, Tuğba; Keskin, Mehmed Kürşad; Ekin, Ali; Coşkun, Alper; Büyükuysal, Rıfat Levent; Çavun, Sinan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/İç Hastalıkları Anabilim Dalı.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/Tıbbi Farmakoloji Anabilim Dalı.Tanı koyabilmemiz için en azından toplumda sık karşılaştığımız hastalıklar hakkında yeterli bilgi sahibi olmamız gerekmektedir. Tanıda temel bilgileri uygulayarak semptomdan tanıya doğru bir yönde gitmemiz, aradığımız hastalığı bilmemize bağlıdır. Bilmediğimiz bir hastalığın semptom ve bulgularını tespit etsek bile o hastaya yararımız olmayacaktır. Hastalıklar her hastada her zaman aynı şekilde karşımıza çıkmazlar. Aynı tedavi de her hastada aynı sonucu vermeyebilir. Hekim tecrübe kazandıkça mesleğinde ustalaşır. Tedavi aşamasında hastalığın seyrini göre müdaheleler yapmamız, hasta yararına riskli kararlar almamız gerekebilir. Ayrıca uyguladığımız tedavilerin yan etkilerini iyi bilmemiz, hekimliğin temel ilkesi olan “önce zarar verme” ilkesinin dışına çıkmamızı engeller. Bu kitapta İç Hastalıklarının farklı branşlarında karşılaşacağınız birçok önemli hastalığa ve tedavilerine yer verilmiştir.Item Uludağ İç Hastalıkları kitabı, cilt 2: Semptomdan tanıya(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-10) Ersoy, Alparslan; Dilek, Kamil; Dolar, M. Enver; Güllülü, Mustafa; Nak, Selim Giray; Evrensel, Türkkan; Demircan, Celaleddin; Gürel, Selim; Ersoy, Canan Özyardımcı; Özkocaman, Vildan; Dalkılıç, Ediz; Gül, Özen Öz1; Cander, Soner; Pehlivan, Yavuz; Çubukçu, Erdem; Yıldız, Abdülmecit; Oruç, Ayşegül; Deligönül, Adem; Coşkun, Belkıs Nihan; Ersal, Tuba; Eren, Fatih; Ünsal, Yasemin Aydoğan; Şahin, Ahmet Bilgehan; Aydemir, Ensar; Ateş, Coşkun; Sali, Seda; Cesur, Selcan; Çoban, Eyüp; Boz, Saide Elif Güllülü; Coşkun, Alper; Bursa Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/İç Hastalıkları Anabilim Dalı.Hekimlik eğitiminin en önemli aşamalarından birisi, her sisteme ait çok sayıda semptomu öğrenmek ve doğru yorumlamaktır. Bir semptom bazen birden fazla hastalıkta görülebilir, yani belirli bir sisteme spesifik olmayabilir. Hastalığın özelliği olan semptom ve bulgular hiçbir zaman hastalar arasında aynı şekilde karşımıza çıkmamaktadır. Algoritmalarla hastalarda semptomlara yaklaşmamız daha kolay olmaktadır. Bu nedenle genellikle semptomların karakterini iyi sorgulamak ve ayırt edici tanı yapmak durumunda kalırız. Sonuçta hastanın farklı semptomlarını bir araya getirerek o semptomların hangi hastalığı işaret ettiğini ortaya koymamız gerekmektedir. Çoğunlukla fizik muayene bulguları ile birlikte farklı incelemeler yapmamız tanı koymamızı mümkün kılar. Bu kitapta iç hastalıklarında semptomdan tanıya nasıl gideceğimizi öğrenmeniz amaçlanmıştır.Item Uludağ İç Hastalıkları kitabı, cilt 1: Tanıda temel bilgi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-10) Ersoy, Alparslan; Özkalemkaş, Fahir; Evrensel, Türkkan; Ersoy, Canan Özyardımcı; Özkocaman, Vildan; Kıyıcı, Murat; Dalkılıç, Ediz; Gül, Özen Öz; Cander, Soner; Pehlivan, Yavuz; Çubukçu, Erdem; Yıldız, Abdülmecit; Deligönül, Adem; Coşkun, Belkıs Nihan; Çelikçi, Sedat; Şahin, Ahmet Bilgehan; Ünsal, Yasemin Aydoğan; Aydın, Mehmet Fethullah; Coşkun, Nurettin; Orhan, Sibel Oyucu; Pınar, İbrahim Ethem; Aydemir, Ensar; Bozkurt, Zeynep Yılmaz; Yalçın, Cumali; Orhan, Bedrettin; Lermi, Nihal; Candar, Ömer; Ateş, Coşkun; Sali, Seda; Teker, Tufan; Sezen, Mehmet; Ocak, Tuğba; Sakar, Orkun; Güçlü, Özge Aydın; Karadağ, Mehmet; Sarandöl, Emre; Sağ, Şebnem Özemri; Parlak, Müfit; Hakyemez, Bahattin; Topal, Naile Bolca; Nas, Ömer Fatih; Gürsel, Başak Erdemli; İnecikli, Mehmet Fatih; Kaya, Hasan Emin; Özpar, Rifat; Öngen, Gökhan; Akpınar, Ali Tayyar; Bursa Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/İç Hastalıkları Anabilim Dalı.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/Biyokimya Anabilim Dalı.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/Tıbbi Genetik Anabilim Dalı.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/Radyoloji Anabilim Dalı.; Bursa Uludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/Nükleer Tıp Anabilim Dalı.İç Hastalıkları, hekim adayının kliniğe ilk adım attığı ve hastayla karşılaştığı bölümlerden birisidir ve tıp eğitiminin temel taşlarından birisidir. İyi bir iç hastalıkları bilgisine sahip olan bir hekim, gerek aile hekimi gerekse uzman hekim olarak herhangi bir branşta çalışırken hastalarına daha fazla yardımcı olacaktır. Tıpta, hastalıklara doğru bir teşhis koymak için hekim öncelikle iyi bir anamnez almalıdır. Hasta ile iyi bir iletişim kurulmalıdır. Anamnez teşhisin yarısı olarak kabul edilir. Tıbbi öyküde sadece hastanın yakınmaları ve kronolojik olarak hikayesi değerlendirilmez aynı zamanda ayırt edici tanı yapılmaya çalışılır. Sistem sorgulaması hastanın söyleyemediği ya da unuttuğu şikayetleri saptamamızı sağlar. Sonra sistemik bir fizik muayene yapılarak değerlendirme aşamasına geçilir. İyi bir hekim, daima hastanın klinik yakınma ve bulgularını bir hastalık ile açıklayabilmelidir. Böylece hastaya doğru bir tanı koyarak tedaviye başlayabilir, bazen de tanı için ileri incelemelere ihtiyaç duyar. Laboratuvar ve/veya görüntüleme yöntemlerine başvurur. Bu kitapta iyi bir hekimlik sanatı uygulayabilmeniz için yukarıdaki konularda yeterli düzeyde bilgiye sahip olmanız ve hastalara sistematik olarak yaklaşmanız hedeflenmiştir.Item Diabetes mellitusun tanı, tedavi ve izlemi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-12) Güçlü, Metin; Ünal, Oğuz Kaan; Şişman, Pınar; Peynirci, Hande; Kocaeli, Ayşen Akkurt; Çalapkulu, Murat; İmamoğlu, Şazi; Ersoy, Canan Özyardımcı; Tuncel, Ercan; Ertürk, Erdinç; Ersoy, Alparslan; Gül, Özen Öz; Cander, Soner; Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi/İç Hastalıkları Ana Bilim Dalı/Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bilim Dalı.; Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi/İç Hastalıkları Ana Bilim Dalı/Nefroloji Bilim Dalı.Diabetes mellitus toplumda çok yaygın görülen, akut ve kronik komplikasyonları ile toplum sağlığını yakından ilgilendiren kronik metabolik bir hastalıktır. Ülkemizde ve dünyada görülme sıklığının yıllar içinde giderek artıyor olması, farklı organ sistemlerini etkileyen komplikasyonlara yol açması, diabetes mellitusu tüm branşlardaki hekimleri ilgilendiren bir hastalık haline getirmektedir. Diabetes mellitus hastalığını erken tanımak, doğru şekilde tiplendirmesini yapmak ve gerekli tedavileri gecikmeden etkin şekilde uygulamak hastanın daha sağlıklı bir yaşam sürmesi için çok önemlidir. Diyabetin en iyi şekilde tedavi ve takibi için çalışmalar sürekli devam etmekte ve konu güncelliğini her zaman korumaktadır. Bu kitapta hekimlerin diabetes mellitusun tanı, tedavi ve izleminde yeterli ve güncel bilgi düzeyine sahip olmaları ve bu halk sağlığı sorununun çözümüne katkıda bulunmaları hedeflenmiştir.Publication 7. İç Hastalıkları Hemşireliği Eğitimi Çalıştayı sonuç raporu: Akreditasyon çalışmaları kapsamında iç hastalıkları hemşireliği eğitiminin yapılandırılması(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-09)Bursa Uludağ Üniversitesi İç Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı tarafından düzenlenen ve ana teması “Akreditasyon Çalışmaları Kapsamında İç Hastalıkları Hemşireliği Eğitiminin Yapılandırılması” olarak belirlenen “7. İç Hastalıkları Hemşireliği Eğitimi Çalıştayı 6-8 Eylül 2023 tarihleri arasında çevirimiçi gerçekleştirildi. Çalıştayın amacına uygun olarak, çalıştay programında Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK), Hemşirelik Eğitimi Derneği (HEMED) ve akredite olan hemşirelik bölümlerinden temsilcilere yer verilmesine özen gösterildi. Ülkemizin çeşitli bölgelerinden katılım gösteren öğretim üyelerimiz ve meslektaşlarımızın yer aldığı, “İç Hastalıkları Hemşireliği Dersinin Öğrenim Kazanımları” , İç Hastalıkları Hemşireliği Dersinin Ders Planı”, “İç Hastalıkları Hemşireliğinin Lisans Programına Seçmeli Ders Önerileri”, ”İç Hastalıkları Hemşireliği Eğitiminde Öğretim Yöntemleri”, “İç Hastalıkları Hemşireliği Eğitiminde Laboratuvar ve Klinik Uygulama”, “İç Hastalıkları Hemşireliği Eğitiminde Teorik Ders Değerlendirme” ve “İç Hastalıkları Hemşireliği Eğitiminde Uygulama Değerlendirme” adı altında 7 çalışma grubu oluşturuldu. Toplam 120 üyeden oluşan çalışma grupları, çalıştay öncesi yaptıkları 22 toplantı ile ön hazırlıklarını tamamladı. Çalıştayın birinci günü çalışma grupları grup içi çalışmaları; ikinci günü eğitim kalitesinin iyileştirilmesi için yapılması gerekenler, yenilikler, iyi uygulama örnekleri ve eğitim değerlendirme süreçleri konularını içeren oturumlar; çalışma grupları sonuç raporlarının sunumu ve tartışması gerçekleştirildi. Üç gün süren ve 12 oturumun yer aldığı programda İç Hastalıkları Hemşireliği Eğitimi içeriğinin güncellenmesi ve kalitesinin artırılmasına yönelik öneriler tartışıldı. Bir sonraki çalıştay olan 8. İç Hastalıkları Hemşireliği Eğitimi Çalıştayı’nın Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi İç Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı tarafından yapılmasına karar verildi. Çalıştayın gerçekleşmesine destek veren Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ferudun Yılmaz’a; Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu’na; çalıştayın başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesinde görev alan ve çalıştay raporunun hazırlanmasına katkıda bulan oturum başkanı, davetli konuşmacı, çalışma grubu başkanı olarak görev alan ve önemli katkılar sunan değerli öğretim üyelerine; çalıştay gruplarında yer alan çalışma grubu üyelerine ve tüm katılımcılara ve emeği geçen herkese teşekkürlerimizi sunarız.Publication Temel farmakoloji: farmakokinetik prensipler ve hesaplamalar, advers ilaç reaksiyonları ve fitoterapi(Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi , 2024) BÜYÜKUYSAL, RİFAT LEVENT; 0000-0003-0749-2426; AAH-1657-2021Publication Bursa Uludağ Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü Proje Kataloğu 2023(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2024-02) Bursa Uludağ Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü; Sevcan Çelenk; Elif Eda Sarıkaya; Kerem Avcı