1994 Cilt 15 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/20190
Browse
Browsing by BUU Author "Altuğ, Figen"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Türkiye'de koruyucu sağlık hizmetlerinde yetkililer(Uludağ Üniversitesi, 1994) Altuğ, Figen; Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.Bilindiği gibi, ülke dahilinde bulaşıcı ve salgın hastalık olarak kabul edilen bir dizi hastalılda1 ilgili bireysel olaylarla karşılaşan doktorlar, durumu 24 saat içinde yetkililere bildirmek zorundadırlar. Özellikle yaz aylarında günlük yaşantımızdan dolayısıyla basın gündeminden çıkmayan bir konu, "kolera" salgını iken, kimi yetkililer konunun abartıldığını ileri sürmektedir. Bulaşıcı ve salgın hastalık sayılan " kolera"ya karşı her yıl tekrarlanan bir soru da, yetkililerin neden önlem almadıklarına ilişkindir. Konunun gerçekten abartıldığı; ileri sürüldüğü şekliyle hastalığın basit, mevsimsel, geçici nitelikleri olduğu varsayılsa bile, belirli dönemlerde tekrarlanıyor olması ve kişi, giderek de toplum sağlığını tehlikeye sokması karşısında yetkililerin gerçekçi düzenlemelere gitmesi gerekir. Meslek odası olarak Tabipler Odası ve üst kuruluşların dışında kimdir bu yetkililer? Çalışma, yasaların bulaşıcı hastalıklarla mücadele yetki ve sorumluluğu verdiği farklı statüdeki kamu otoritelerini belirlemeye dayanmaktadır.Item Yükseköğretimde fayda - finansman üzerine(Uludağ Üniversitesi, 1994) Altuğ, Figen; Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.Çağdaş dünyanın bilim ve teknikteki hızlı ilerleyişinin ardında kalmamak için, her ülke doğal, beşeri ve mali kaynaklanın toplumun iktisadi-sosyal beklentilerine göre belirli hedeflere yönlendirmek, kısaca planlama yapmak zorundadır. Hızlı değişme ve gelişme olgusu yönlendirilemediğinde ortaya çıkan toplumsal ve ekonomik sorunların çözümü "insanın yetiştirilmesi" ile mümkündür. Topluma sunulan eğitim hizmetinde çeşitli gerekçelerle ağırlık, kamu ekonomisindedir. Kamu ekonomisinde kaynakların tahsisinde etkinliği sağlamak için eğitimin toplumsal faydası dikkate alınmalı; eğitim-öğretim aracılığıyla ulaşılacak hedeflere göre, faaliyetler planlanmalıdır. Çeşitli öğretim kademelerinden biri olan yükseköğretimde de planlama zorunludur.