1999 Cilt 12 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10132
Browse
Browsing by BUU Author "Bilgin, Asude"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item İlköğretim öğrencilerinin kullandığı çatışma çözme yöntemleri ve ilköğretimde çatışma çözme programlarına duyulan gereksinme(Uludağ Üniversitesi, 1999) Bilgin, Asude; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışma ilköğretim öğrencilerinin çatışma çözme yöntemlerini saptamak ve çatışma çözme taktiklerini öğrenmeye duydukları ihtiyacı belirlemeye yöneliktir. Bu amaçla 82 öğrenciye çözülmemiş bir çatışma durumu verilmiş ve öğrencilerin tepkileri değerlendirilmiştir. Sonuçlar öğrencilerin hiçbirisinin tam çözüm taktiğini kullanmadığını, dolayısıyla bu taktikleri öğrenme ihtiyaçlarını ortaya çıkarmıştır.Item İlköğretim öğretmenlerinin sekiz yıllık eğitime ilişkin beklenti, sorun ve önerileri(Uludağ Üniversitesi, 1999) Bilgin, Asude; Oksal, Aynur; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışma ilköğretim öğretmenlerinin sekiz yıllık zorunlu eğitime ilişkin beklenti, sorun ve önerilerini anlamak ve bunların sekiz yıllık eğitimin temel ilkeleriyle örtüşen ve ayrışan noktalarını saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla Bursa ilinden 150 ilköğretim öğretmenine kağıt-kalem yöntemiyle beklenti, sorun ve önerileri soru/muştur. Sonuçlar pek çok noktadan temel ilkelerle beklenti, sorun ve önerilerin kesiştiğini ancak öğretmenlerin özellikle üzerinde durduğu bir konuya dikkat çekilmesi gereğini ortaya koymuştur: Müfredat programının yoğunluğunun azaltılması.Item Üniversite öğrencilerinin kullandığı çatışma çözme yöntemleri(Uludağ Üniversitesi, 1999) Bilgin, Asude; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışma öğretmen adayı üniversite öğrencilerinin kullandıkları çatışma çözme yöntemlerini saptamak ve onların çatışma çözme yöntemlerine olan ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü 'nün çeşitli sınıflarından 168 öğrenciye (84 kız 84 erkek) bir çözülmemiş çatışma senaryosu verilmiş ve tamamlamaları istenmiştir. Sonuçlar öğrencilerin yararlı olacağını göstermektedir.Item Üniversitede kopya sorunu(Uludağ Üniversitesi, 1999) Oksal, Aynur; Bilgin, Asude; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışmada Uludağ Üniversitesi, İlköğretim Bölümünden 230 öğrenciye uygulanan bir anket aracılığıyla öğrencilerin kopya çekme gerekçelerinin en çok rapor edilen beş tanesi elde edilmiştir. Gerekçelerin en önemlisi görüleni (% 88 'lik bir grup tarafından) "geçerli not alabilmek" olmuştur. Bu durum hem eğitim sistemimizdeki sorunlar, hem de öğrencilerin ahlak düzeyleri açısından değerlendirilmiştir.