Destinasyon marka bağlılığını etkileyen öncüller üzerine Diyarbakır kentinde bir araştırma

Thumbnail Image

Date

2016-01-07

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Doğal güzellikleri, tarihi yapıları ve farklı kültürleri bünyesinde barındıran ve turistler tarafından farklı deneyimler yaşama, dinlenme, gezme ve eğlenme amaçlarıyla ziyaret edilen destinasyonlar, turizm pazarındaki rekabet ortamında pazar paylarını arttırmak için yoğun çaba harcamaktadırlar. Ulusal ve uluslararası turizm pazarında söz sahibi olabilmenin ve pazar payını arttırabilmenin temel yollarından biri turistlerin beklentilerini karşılayarak destinasyona olan bağlılığını sağlamaktır. Bu araştırmanın amacı; destinasyon marka bağlılığı ve öncülleri arasındaki ilişkileri "yapısal eşitlik modelleme" yaklaşımıyla ortaya koymak ve modelin kent yöneticileri tarafından, turizm sektöründe rekabetçi stratejiler geliştirmede nasıl kullanılabileceğini pazarlama stratejileri önerileriyle göstermektir. Araştırmanın evrenini, Diyarbakır il merkezine 2015 yılının Mayıs, Haziran ve Temmuz ayları içerisinde gelip, üç yıldızlı, dört yıldızlı ve beş yıldızlı otellerde konaklayan yerli turistler oluşturduğu için, sonuçların ihtiyatlı değerlendirilmesi gerekmektedir.
Destinations, which hosted natural beauty, historic buildings and different cultures, and visited by tourist with a purpose of different experience, recreation, sightseeing and entertainment, spend an intensive effort to increase their market share in the competitive environment of the tourism market. One of the main ways to increase market share and have a say in the national and international tourism market is to ensure the loyalty of tourists to the destination by satisfying the expectation of them. The purpose of this study is to explore the relationships between the destination brand loyalty and its antecedents with "structural equation modelling" and to demonstrate how the model can be used by urban administrators for developing competitive strategies in the tourism industry with marketing strategies recommendation. Because of the population of the research created by domestic tourists, who came in Diyarbakir city center in months of May, June and July 2015, and staying at three star, four star and five star hotels, the results must be considered cautiously.

Description

Keywords

Postmodern pazarlama, Sembolik tüketim, Destinasyon marka bağlılığı, Benlik kavramı, Marka özdeşleştirme, Fonksiyonel uyum, Yaşam tarzı uyumu, Diyarbakır, Postmodern marketing, Symbolic consumption, Destination brand loyalty, Self concept, Brand identification, Functional congruity, Life-style congruity

Citation

Karadamar, A. A. (2016). Destinasyon marka bağlılığını etkileyen öncüller üzerine Diyarbakır kentinde bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.