Eğitim Fakültesi öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen bazı etmenler
Files
Date
1997
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Uludağ Üniversitesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin mesleki seçimini etkileyen bazı faktörleri belirtmektir. Araştırma, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini oluşturanlar Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi (İngiliz Dili Eğitimi, Alman Dili Eğitimi, Fransız Dili Eğitimi), Türk Dili Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Sınıf Öğretmenliği bölümünde 1995-1996 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim görmekte olan 1. sınıf öğrencileridir. Öğrencilere bilgi toplama amacı ile bir Bilgi Formu uygulanmıştır. Uygulanan Bilgi Formu mezun oldukları lise, okuduğu bölümün kaçıncı tercihleri olduğu ve şimdi seçiminden memnun olup olmadığı, seçtiği mesleğe karşı ilgileri, yetenekleri, kişiliğine uygun olup olmadığı, meslek seçimine kişisel düzeyde en fazla etkili olan faktör; kişiliğini, yeteneklerini ve ilgilerini belirleyecek araç (kişilik envanteri, ilgi envanteri gibi) uygulanıp uygulanmadığı; umut ve beklentileri; öğretmenlik mesleğinin Türk toplumundaki yerini nasıl algıladıkları; baba ve anne mesleği ve öğrenim durumları, ailelerin ekonomik düzeyleri ile ilgili toplam 20 sorudan oluşmaktadır. Toplanan bilgiler sayı olarak ifade edilerek, bilgisayar aracılığı ile istatistiksel işlemler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada istatistik analiz için ki-kare (chi-square, x ) testi kullanılmış ve önem düzeyi olarak 0.05 alınmıştır. Eğitim Fakültesi öğrencilerin meslek seçiminde: cinsiyetin, annelerin öğrenim durumunun, babalarının mesleklerinin, orta öğretim kurumlarında almış oldukları rehberlik hizmetinin etkili olduğu bulunmuştur.
Description
Keywords
Eğitim Fakülteleri, Meslek seçimi, Öğrenciler, Öğretmenlik, Education Faculties, Vocational choice, Students, Teaching
Citation
Abişeva, Ş. (1997). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen bazı etmenler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.