Uludağ Ünı̇versı̇tesı̇ Tıp Fakültesı̇’ndekı̇ ası̇stan doktorların fakoemülsı̇fı̇kasyon cerrahı̇sı̇ öğrenı̇m eğrı̇lerı̇nı̇n retrospektı̇f olarak değerlendı̇rı̇lmesı̇

Loading...
Thumbnail Image

Date

2021

Authors

Güllülü, Zeynep Zahide

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

Amaç: Kliniğimizdeki asistan doktorların katarakt cerrahisi öğrenim eğrilerinin ve cerrahi sonuçlarının geriye dönük olarak incelenmesi Gereç ve Yöntem: Eylül 2019 ile Ocak 2021 tarihleri arasında, uzman doktor gözetiminde asistan doktorlar tarafından fakoemülsifikasyon cerrahisi yapılan 301 hastanın 339 gözü geriye dönük olarak tarandı. Üç asistan doktorun cerrahiye başlangıç vakaları (n=83) ve sonraki vakaları (n=256), demografik özellikler, cerrahi risk faktörleri, ameliyat tamamlama oranları, cerrahi sırasında ve sonrasında gelişen komplikasyonlar, cerrahi sonuçları ve en iyi düzeltilmiş görme keskinlikleri (EİDGK) açısından karşılaştırıldı. Komplikasyon gelişen ve gelişmeyen hastalar karşılaştırılarak cerrahi risk faktörleri belirlenmeye çalışıldı. Bulgular: Demografik özellikler, ve cerrahi risk faktörleri açısından başlangıç vakaları ile sonraki vakalar arasında istatistiksel olarak fark saptanmadı. Başlangıç vakalarındaki genel komplikasyon oranı %19,3 bulundu. Sonraki vakalarda bu oran, %6,2’ye geriledi. Komplikasyon oranlarındaki azalma istatistiksel olarak anlamlıydı. Ameliyat tamamlama oranları %66,3’ten, %96,9’a yükseldi. Ameliyat sonrası görme keskinliğindeki artış iki grupta da istatistiksel olarak anlamlı artış gösterdi. Komplikasyon gelişen ve gelişmeyen gözlerdeki EİDGK artış oranları arasında istatistiksel anlamlı fark bulunmadı. Buna karşın ek oküler hastalığı olan gözlerdeki EİDGK artışı, oküler hastalığı olmayan gözlerdeki artışa oranla anlamlı olarak düşük bulundu. Sonuç: Cerrahi yeterliliğin, cerrahi deneyim arttıkça geliştiği görülmüştür. Kliniğimizdeki asistanların katarakt cerrahisi eğitimi hasta güvenliği, cerrahi sonuçlar ve öğrenim eğrisi açısından literatüre benzerdir
Purpose: To retrospectively evaluate the cataract surgery learning curves and surgical results of residents in our clinic. Materials and Methods: 339 eyes of 301 patients who underwent phacoemulsification surgery by residents under the supervision of a senior surgeon between September 2019 and January 2021 were retrospectively screened. The beginning cases (n=83) of the three resident were compared with their subsequent cases (n=256) in term of demographic characteristics, preoperative risk factors, surgical completion rates, occuring complications during or after surgery, surgical results, and best corrected visual acuity (BCVA). Risk factors were tried to be determined by comparing patients with and without complications. Results: Demographic characteristics and preoperative risk factors were not statistically different between the beginning cases and subsequent cases. The overall complication rate in initial cases was 19.3%. In subsequent cases, this rate declined to 6.2%. The decrease in complication rates was statistically significant. Surgery completion rates increased from 66.3% to 96.9%. The increase in postoperative visual acuity increased significantly in both groups. There was no statistically significant difference in BCVA increase in complicated and non-complicated eyes. In contrast, the increase in BCVA in eyes with additional ocular diseases was significantly lower than in eyes without ocular disease. Conclusion: It has been observed that surgical competence improves with increasing surgical experience. Cataract surgery training of residents in our iv clinic is similar to the literature in terms of patient safety, surgical results and learning curves.

Description

Keywords

Katarakt, Asistan eğitimi, Öğrenim eğrisi, Fakoemülsifikasyon eğitimi, Cataract, Resident training, Learning curve, Phacoemulsification training

Citation

Güllülü, Z. Z. (2021). Uludağ Ünı̇versı̇tesı̇ Tıp Fakültesı̇’ndekı̇ ası̇stan doktorların fakoemülsı̇fı̇kasyon cerrahı̇sı̇ öğrenı̇m eğrı̇lerı̇nı̇n retrospektı̇f olarak değerlendı̇rı̇lmesı̇. Yayınlanmamış tıpta uzmanlık tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi.