Tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, anksiyete ve depresyon belirtilerinin sıklığı

Loading...
Thumbnail Image

Date

2016-05-06

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu çalışmada, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi son sınıf öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB), depresyon ve anksiyete belirtilerinin prevalansının saptanması amaçlanmıştır. Araştırmaya 2014-2015 öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi son sınıf öğrencisi 226 kişi dahil edilmiş, örneklem seçilmemiştir. Öğrencilerin %72.22’sine (n=163) ulaşılmıştır. Veri araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu, Beck Anksiyete Ölçeği(BAÖ), Beck Depresyon Ölçeği (BDÖ) ve Erişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Kendi Bildirim Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerin %17.2’sinin (n=28) DEHB yönünden risk altında olduğu saptanmıştır. Katılımcıların BAÖ puanlarının ortancası 7’dir ve %6.7’sinde (n=11) ciddi anksiyete saptanmıştır. Katılımcıların BDÖ puanlarının ortancası 7’dir ve %15.3’ü (n=25) depresyon açısından risk altındadır. Elde ettiğimiz anksiyete, depresyon ve DEHB bulguları gözden geçirildiğinde tıp fakültesi öğrencilerine etkin psikolojik danışmanlık verilmesinin koruyucu ruh sağlığı açısından önemli olacağı düşünülmektedir.
In this study we aim to determine the prevalence of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), depression and anxiety symptoms among senior medical students. All of the 226 senior medical students from 2014-2015 academic year were included, there has been no sampling. We reached 72.2% of the students. Data were collected via Beck Anxiety Score (BAS), Beck Depression Score (BDS), Adult ADHD Self-Report Scale and a questionnaire form which was prepared by researchers. Of all participants 17.2% (n=28) of the students were under the risk of ADHD. The median of BAS scores was 7 and 6.7% (n=11) of students had severe anxiety. The median of BDS scores was 7 and 15.3% (n=25) of the students were under the risk of depression. When we consider the results of ADHD and anxiety symptoms, we think it would be important to provide psychological consultation to medical students for preventive mental health.

Description

Keywords

Tıp fakültesi öğrencileri, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Anksiyete, Depresyon, Medical students, Attention Deficit Hyperactivity Disorder, Anxiety, Depression

Citation

Taneri, P.E. vd. (2016). “Tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, anksiyete ve depresyon belirtilerinin sıklığı”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 42(1), 23-27.