Uludağ Üniversitesi öğrencilerinin yeme tutum ve davranışlarının belirlenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019-09-01

Authors

Bulut, Dilara Süngü

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

Bu araştırma Uludağ Üniversitesi öğrencilerinin beslenme alışkanlıklarının ve yeme bozukluğu sıklığının saptanması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemine farklı fakülte ve yüksekokullarda okuyan 250 öğrenci dahil edilmiş olup çeşitli nedenlerden dolayı 174 öğrenciye ulaşılmıştır. Öğrencilere sosyo demografik özellikleri, beslenme alışkanlıkları, antropometrik ölçümleri ve Yeme Davranış Testi (EAT-26)'ni de içeren 4 aşamalı bir anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak, Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) for Windows 20.0 yazılımı aracılığıyla analiz edilmiştir. Sonuçlar yüzde olarak belirtilmiş, ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmış, istatistiksel analiz yöntemi olarak ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %73,6'sı kız, %26,4'ü erkektir. Öğrencilerin %22,4'ü hafif şişman, %1,7'si obez olarak saptanmıştır. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere anlamlı olarak daha fazla öğün atladıkları tespit edilmiştir (p<0,05). Her iki cinsiyette de en fazla atlanan öğün öğle öğünü olmuştur. Öğrenciler arasında %15,5 yeme davranış bozukluğu saptanmıştır. Yeme davranış bozukluğu ile cinsiyet arasındaki ilişki anlamlı değildir (p>0,05). Yurtta kalan öğrencilerde evde kalan öğrencilere göre yeme davranış bozukluğu daha fazla görülmüştür (p<0,05). Yeme davranış bozukluğu ve şişmanlık üniversite öğrencileri arasında yaygın bir sorundur. Bu nedenle üniversite öğrencileri arasında yeme bozukluğu sıklığının ve obezite oranının belirlenmesi önemlidir. Dengeli ve düzenli beslenme eğitimi bölümü ne olursa olsun her öğrenciye ders olarak okutulmalıdır.
This research was conducted to identify the dietary habits of and eating disorder frequency among the students of Uludağ University. The research sample group included 250 students from different faculties and colleges and the research was eventually conducted with 174 students since the remaining students were not available due to various reasons. 4-stage survey was conducted among the students, including questions regarding their sociodemographic features, dietary habits, anthropometric measurements, and an Eating Attitudes Test (EAT-26). The data collected from the survey were digitalized in the computer environment, and analysed with Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) for Windows 20.0 software. The results were determined in percentile, the average, standard deviation values were calculated, and chi-square test was used as the statistical analysis method. 73.6% of the students participating in the research were female while the remaining 26.4% were male. 22.4% of them were considered slightly overweight and 1.7% of them as obese. According to the research results, it was determined that the female students skip significantly more meals as compared to the male students (p<0.05). Both sexes skip lunch the most. The existence of eating disorder was identified for 15.5% of the students. The relation between the eating disorder and sex of the students was not significant (p>0.05). Eating behavior disorder was more frequent among the students staying in the dormitory than the students staying at home (p<0,05). Eating disorders and being overweight are common problems of university students. Therefore, it is important to identify eating disorder frequency and obesity ratio among the university students. A course on balanced and regular diet should be included in the curriculum for all students regardless of their branch of studies

Description

Keywords

Yeme davranış testi (EAT-26), Üniversite öğrencileri, Yeme davranış bozukluğu, Eating attitudes test (EAT-26), University students, Eating disorder

Citation

Bulut, D. S. (2019). Uludağ Üniversitesi öğrencilerinin yeme tutum ve davranışlarının belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.