İşçi özlük dosyalarının bilgisayar ortamında oluşturulması ve arşivlenmesi

Thumbnail Image

Date

2019-10-10

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Abstract

Şirketlerde insan kaynakları departmanlarının şüphesiz ki en zorlandıkları ve ciddi mesai harcadıkları konu işçi özlük dosyalarıdır. Hem yasal olarak tutulma zorunluluğu hem de kağıt dökümanlar üzerinden sürecin yürütülmesi, beraberinde bazı problemleri getirmektedir. Bu çalışmada işçi özlük dosyalarının bilgisayar ortamında oluşturulması ve arşivlenmesi sayesinde oluşabilecek portansiyel faydalar incelenecek olup sürecin getirdiği çıktılar değerlendirilecektir. Araştırmanın ilk bölümünde insan kaynakları yaklaşımlarının tanımı ve tarihsel gelişimi ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. İkinci bölümde ise mevzuat çerçevesinde özlük dosyalarının içeriği ve işlevleri açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise belgelerin elektronik ortamda yönetilmesi ve potansiyel faydalarından bahsedilerek, farklı sektördeki iki işletmede işçi özlük dosyalarının elektronik ortamda oluşturulması sonucunda oluşan çıktılar irdelenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları elektronik belge yönetiminin, insan kaynakları bölümünün özellikle özlük fonksiyonu bakımından iş süreçlerinde verimliliği arttırdığını ve maliyetleri düşürdüğünü, çalışanların bilgiye erişimi bakımından işletmeye duyulan güven ve aidiyet duygusunu geliştirdiğini ortaya koymaktadır. Çalışma, elektronik belge yönetimi sistemine geçmek isteyen firmalar için de yol gösterici niteliğindedir.
The most challenging and time consuming issue of human resources departments in companies is the personnel files of the employees. The legal obligation of keeping these records and carrying the process with paper documents bring some problems along. In this study, the potential benefits that may grow from the creation and archiving of employee personal files electronically will be examined and the outcomes of the process will be evaluated. In the first section of the research, literature review about the definition and the historical development of human resources approaches has been made. In the second section, the contents and the functions of personal files are explained in terms of the regulations. In the third section, the management of electronic papers and the potential benefits of this system are mentioned as well as the examination of the outputs of creating employee personal papers electronically in two companies from two different sectors. In the conlusion of this study, it is proven that electronic document management improves the efficiency and lowers the costs of human resources business processes, especially in terms of employee personal files, as well as developing senses of trust and belonging of the empoyees for the company with regard to the access to information. This study is also a guide for the companies who wants to integrate to the electronic document management system.

Description

Keywords

İnsan kaynakları, İşçi özlük dosyası, Elektronik kayıt sistemi, Human resources, Employee’s personal file, Electronic records system

Citation

Çetin,T. (2019). İşçi özlük dosyalarının bilgisayar ortamında oluşturulması ve arşivlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.