Yayın:
Otomobil ön tampon çarpışma analizi ve optimizasyonu

dc.contributor.advisorKaya, Necmettin
dc.contributor.authorÖztürk, İsmail
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-10T07:56:58Z
dc.date.available2019-12-10T07:56:58Z
dc.date.issued2008-05-06
dc.description.abstractBu çalışmada, %100 ve %40 offsetli çarpışmaya maruz kalan otomobil ön tampon ve darbe emici sisteminin enerji absorbsiyonu incelenmiştir. Bu amaçla lineer olmayan sonlu elemanlar modeli oluşturulmuş ve Ls-Dyna yazılımı ile çözülmüştür. Deney tasarımı metodu ile yaklaşık tasarım fonksiyonları oluşturulmuş ve toplam ağırlığın minimizasyonu için boyut optimizasyon problemi tanımlanmıştır. Optimizasyon problemi Matlab yardımı ile çözülerek %100 ve %40 offsetli çarpışma durumu için optimum sac kalınlığı bulunmuştur. Bu çalışma ile ayrıca darbe emici üzerinde oluşturulan katlanma başlatıcı geometrilerin toplam enerji absorbsiyonuna etkisinin oldukça az olmasına karşı, çarpma başlangıcındaki maksimum tepki kuvvetlerini önemli ölçüde düşürdüğü gözlenmiştir.
dc.description.abstractThe objective of this study is to investigate the crash energy absorbtion of bumper-crash box system subjected to %100 and 40% offset impact loading. Nonlinear finite element model has been created and impact test was simulated using Ls-Dyna software. Design of experiment method is used to construct approximated design functions then size optimization technique is defined to solve the problem of minimization of the total weight. Matlab was used to solve the size optimization problem and optimum sheet thickness value was determined for the impact condition of %100 and 40% offset. The study also has shown that crushing initiator geometry on the crash box significantly decrease the maximum initial reaction force but its effect on energy absorbing capacity was relatively small.
dc.format.extentXV, 119 sayfa
dc.identifier.citationÖztürk, İ. (2008). Otomobil ön tampon çarpışma analizi ve optimizasyonu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2733
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTampon
dc.subjectDarbe emici
dc.subjectÇarpışma analizi
dc.subjectBumper
dc.subjectCrash box
dc.subjectCrash analysis
dc.titleOtomobil ön tampon çarpışma analizi ve optimizasyonu
dc.title.alternativeCrash analysis of vehicle front bumper and optimization
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
255196.pdf
Boyut:
3.97 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama