Publication:
Küçük çocukların özel olarak düzenlenmiş bir ortamdaki sözlü iletişim yeterlikleri

dc.contributor.buuauthorPeker, Reşat
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned2021-03-05T05:55:51Z
dc.date.available2021-03-05T05:55:51Z
dc.date.issued1995
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı küçük çocukların sözlü iletişim yeterliklerine sin duzeyinin ve cinsiyetin etkilerini araştırmaktır. Denekler orta sosyo-ekonomik düzeyden gelen 40 anaokulu ve 40 ikinci sınıf öğrencileridir. Deneklerin sözel iletişim yeterlikleri araştırmacı tarafından geliştirilen resimli bir test ile ölçülmüştür. Deneklerden hedef olarak belirlenen resmin diğerlerinden ayırt edici özelliklerini (renk-desen-büyüklük) bir yetişkin dinleyicinin bulabilmesi için sözlü olarak belirtmeleri istenilmiştir. Uygulama sakin bir ortamda bireysel olarak yapılırken çocuk ile araştırmacı arasına bir engel konulmuştur. Hedef resimlerin detaylarını belirtme puanları 2x2 ANOVA ile test edildiğinde ikinci sınıfların anaokulu öğrencilerinden ve kızların erkeklerden anlamlı bir şekilde daha başarılı oldukları bulunmuştur. Karşılıklı etkileşim anlamlı değildi.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of grade level and sex of small children on their verbal communication capabilities. Subjects were 40 kindergarten and 40 second grade middle class pupils Verbal communication capabilities of subjects were assessed by a picture test developed by the investigator. Subjects were asked to describe verbally the descriminating features (color-size-decoration) of a target picture for an adult listener in order to find it among others. While the task was administered individually in a quiet room, an obstacle was put between the child and the investigator, so that they were not able to see each other. When the Detail scores of the target pictures were analized by a 2/grade)x2(sex) ANOVA, the results showed that there were significant main effects for grade level in favor of second graders and sex in favor of girls. Interaction effect were not significant
dc.identifier.citationPeker, R. (1995). "Küçük çocukların özel olarak düzenlenmiş bir ortamdaki sözlü iletişim yeterlikleri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 51-58.
dc.identifier.endpage58
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage51
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17061
dc.identifier.volume10
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKüçük çocuklar
dc.subjectSözlü iletişim yeterlikleri
dc.titleKüçük çocukların özel olarak düzenlenmiş bir ortamdaki sözlü iletişim yeterlikleri
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
10_1_7.pdf
Size:
1.62 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: