Yayın:
On birinci sınıf öğrencilerinin ikinci dereceden eşitsizlikler kavramına ilişkin başarılarının ve yaklaşımlarının incelenmesi

dc.contributor.advisorÖzdemir, Muhamet Emin
dc.contributor.authorCoşkun, Atakan
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentMatematik Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-4334-591X
dc.date.accessioned2025-04-16T05:51:00Z
dc.date.issued2025-02-07
dc.description.abstractBu araştırmada on birinci sınıf öğrencilerinin ikinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikler kavramı ile ilgili başarılarının ve yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Bursa ilinde 2022-2023 eğitim öğretim döneminde on birinci sınıf düzeyinde öğrenim gören kırk iki öğrenci ile iki öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı halihazırda devam eden bir durumu incelemek ve öğrencilerin başarılarını saptamak olup araştırmada nitel araştırma ve nicel araştırma yöntemi birlikte kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemi olarak durum çalışması, nicel araştırma yöntemi olarak betimsel model ve nedensel karşılaştırma modeli kullanılmış olup yaklaşımlarını incelemek için klinik mülakatlar, başarıları belirlemek için yazılı sınav uygulanmıştır. Mülakat ve yazılı sınav sorularının geçerliği ile güvenirliği akran görüşü, uzman görüşü ve uzman değerlendirmesi ile sağlanmış olup yazılı sınav sorularının güvenirliği SPSS 29.0 programında analiz edildiğinde Cronbach-alfa katsayısının .83 çıkması ile de sağlanmıştır. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi, yazılı sınavlardan elde edilen veriler SPSS 29.0 programı ile analiz edilmiştir. Yazılı sınavdan elde edilen verilere göre öğrencilerin beceri temelli sorularda zorlandıkları görülmüştür. Başarılarının öğrenim gördükleri alanlar ile anlamlı ilişkisi sadece bir soruda bulunmuş olup cinsiyetleri ile hiçbir soruda anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Öğrenciler genel olarak grafik ve tablo oluşturma sorularında zorlandıklarını, hatalarının sebepleri olarak kendilerini belirtmişlerdir. Tespit edilen durumlara uygun olan öneriler önerilmiştir.
dc.description.abstractBu araştırmada on birinci sınıf öğrencilerinin ikinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikler kavramı ile ilgili başarılarının ve yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Bursa ilinde 2022-2023 eğitim öğretim döneminde on birinci sınıf düzeyinde öğrenim gören kırk iki öğrenci ile iki öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı halihazırda devam eden bir durumu incelemek ve öğrencilerin başarılarını saptamak olup araştırmada nitel araştırma ve nicel araştırma yöntemi birlikte kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemi olarak durum çalışması, nicel araştırma yöntemi olarak betimsel model ve nedensel karşılaştırma modeli kullanılmış olup yaklaşımlarını incelemek için klinik mülakatlar, başarıları belirlemek için yazılı sınav uygulanmıştır. Mülakat ve yazılı sınav sorularının geçerliği ile güvenirliği akran görüşü, uzman görüşü ve uzman değerlendirmesi ile sağlanmış olup yazılı sınav sorularının güvenirliği SPSS 29.0 programında analiz edildiğinde Cronbach-alfa katsayısının .83 çıkması ile de sağlanmıştır. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi, yazılı sınavlardan elde edilen veriler SPSS 29.0 programı ile analiz edilmiştir. Yazılı sınavdan elde edilen verilere göre öğrencilerin beceri temelli sorularda zorlandıkları görülmüştür. Başarılarının öğrenim gördükleri alanlar ile anlamlı ilişkisi sadece bir soruda bulunmuş olup cinsiyetleri ile hiçbir soruda anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Öğrenciler genel olarak grafik ve tablo oluşturma sorularında zorlandıklarını, hatalarının sebepleri olarak kendilerini belirtmişlerdir. Tespit edilen durumlara uygun olan öneriler önerilmiştir.
dc.format.extentX, 70 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/50874
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBaşarı
dc.subjectİkinci dereceden eşitsizlikler
dc.subjectKavramsal anlama
dc.subjectKavramsal ilişkilendirme
dc.subjectOn birinci sınıf
dc.subjectAchievement
dc.subjectConceptual understanding
dc.subjectConceptual connections
dc.subjectEleventh grade
dc.subjectQuadratic inequalities
dc.titleOn birinci sınıf öğrencilerinin ikinci dereceden eşitsizlikler kavramına ilişkin başarılarının ve yaklaşımlarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of eleventh grade students' attitudes and achievements towards the concept of quadratic inequalitiesen
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı/Matematik Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Atakan_Coskun.pdf
Boyut:
1.23 MB
Format:
Adobe Portable Document Format