Yayın: On birinci sınıf öğrencilerinin ikinci dereceden eşitsizlikler kavramına ilişkin başarılarının ve yaklaşımlarının incelenmesi
Dosyalar
Tarih
Kurum Yazarları
Yazarlar
Coşkun, Atakan
Danışman
Özdemir, Muhamet Emin
Dil
Türü
Yayıncı:
Bursa Uludağ Üniversitesi
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Özet
Bu araştırmada on birinci sınıf öğrencilerinin ikinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikler kavramı ile ilgili başarılarının ve yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Bursa ilinde 2022-2023 eğitim öğretim döneminde on birinci sınıf düzeyinde öğrenim gören kırk iki öğrenci ile iki öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı halihazırda devam eden bir durumu incelemek ve öğrencilerin başarılarını saptamak olup araştırmada nitel araştırma ve nicel araştırma yöntemi birlikte kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemi olarak durum çalışması, nicel araştırma yöntemi olarak betimsel model ve nedensel karşılaştırma modeli kullanılmış olup yaklaşımlarını incelemek için klinik mülakatlar, başarıları belirlemek için yazılı sınav uygulanmıştır. Mülakat ve yazılı sınav sorularının geçerliği ile güvenirliği akran görüşü, uzman görüşü ve uzman değerlendirmesi ile sağlanmış olup yazılı sınav sorularının güvenirliği SPSS 29.0 programında analiz edildiğinde Cronbach-alfa katsayısının .83 çıkması ile de sağlanmıştır. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi, yazılı sınavlardan elde edilen veriler SPSS 29.0 programı ile analiz edilmiştir. Yazılı sınavdan elde edilen verilere göre öğrencilerin beceri temelli sorularda zorlandıkları görülmüştür. Başarılarının öğrenim gördükleri alanlar ile anlamlı ilişkisi sadece bir soruda bulunmuş olup cinsiyetleri ile hiçbir soruda anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Öğrenciler genel olarak grafik ve tablo oluşturma sorularında zorlandıklarını, hatalarının sebepleri olarak kendilerini belirtmişlerdir. Tespit edilen durumlara uygun olan öneriler önerilmiştir.
Bu araştırmada on birinci sınıf öğrencilerinin ikinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikler kavramı ile ilgili başarılarının ve yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Bursa ilinde 2022-2023 eğitim öğretim döneminde on birinci sınıf düzeyinde öğrenim gören kırk iki öğrenci ile iki öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı halihazırda devam eden bir durumu incelemek ve öğrencilerin başarılarını saptamak olup araştırmada nitel araştırma ve nicel araştırma yöntemi birlikte kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemi olarak durum çalışması, nicel araştırma yöntemi olarak betimsel model ve nedensel karşılaştırma modeli kullanılmış olup yaklaşımlarını incelemek için klinik mülakatlar, başarıları belirlemek için yazılı sınav uygulanmıştır. Mülakat ve yazılı sınav sorularının geçerliği ile güvenirliği akran görüşü, uzman görüşü ve uzman değerlendirmesi ile sağlanmış olup yazılı sınav sorularının güvenirliği SPSS 29.0 programında analiz edildiğinde Cronbach-alfa katsayısının .83 çıkması ile de sağlanmıştır. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi, yazılı sınavlardan elde edilen veriler SPSS 29.0 programı ile analiz edilmiştir. Yazılı sınavdan elde edilen verilere göre öğrencilerin beceri temelli sorularda zorlandıkları görülmüştür. Başarılarının öğrenim gördükleri alanlar ile anlamlı ilişkisi sadece bir soruda bulunmuş olup cinsiyetleri ile hiçbir soruda anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Öğrenciler genel olarak grafik ve tablo oluşturma sorularında zorlandıklarını, hatalarının sebepleri olarak kendilerini belirtmişlerdir. Tespit edilen durumlara uygun olan öneriler önerilmiştir.
Bu araştırmada on birinci sınıf öğrencilerinin ikinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikler kavramı ile ilgili başarılarının ve yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Bursa ilinde 2022-2023 eğitim öğretim döneminde on birinci sınıf düzeyinde öğrenim gören kırk iki öğrenci ile iki öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı halihazırda devam eden bir durumu incelemek ve öğrencilerin başarılarını saptamak olup araştırmada nitel araştırma ve nicel araştırma yöntemi birlikte kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemi olarak durum çalışması, nicel araştırma yöntemi olarak betimsel model ve nedensel karşılaştırma modeli kullanılmış olup yaklaşımlarını incelemek için klinik mülakatlar, başarıları belirlemek için yazılı sınav uygulanmıştır. Mülakat ve yazılı sınav sorularının geçerliği ile güvenirliği akran görüşü, uzman görüşü ve uzman değerlendirmesi ile sağlanmış olup yazılı sınav sorularının güvenirliği SPSS 29.0 programında analiz edildiğinde Cronbach-alfa katsayısının .83 çıkması ile de sağlanmıştır. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi, yazılı sınavlardan elde edilen veriler SPSS 29.0 programı ile analiz edilmiştir. Yazılı sınavdan elde edilen verilere göre öğrencilerin beceri temelli sorularda zorlandıkları görülmüştür. Başarılarının öğrenim gördükleri alanlar ile anlamlı ilişkisi sadece bir soruda bulunmuş olup cinsiyetleri ile hiçbir soruda anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Öğrenciler genel olarak grafik ve tablo oluşturma sorularında zorlandıklarını, hatalarının sebepleri olarak kendilerini belirtmişlerdir. Tespit edilen durumlara uygun olan öneriler önerilmiştir.
Açıklama
Kaynak:
Anahtar Kelimeler:
Konusu
Başarı, İkinci dereceden eşitsizlikler, Kavramsal anlama, Kavramsal ilişkilendirme, On birinci sınıf, Achievement, Conceptual understanding, Conceptual connections, Eleventh grade, Quadratic inequalities
