Publication:
Sanat yeteneklerinin ölçülmesi

dc.contributor.authorNunnaly, Jum C.
dc.contributor.buuauthorÖzalp, Deniz
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2021-03-04T12:55:48Z
dc.date.available2021-03-04T12:55:48Z
dc.date.issued1986
dc.descriptionNunnally, Jum, C. Educational Measurement and Evaluation. McGraw-Hill Book Comp. New York, 1964. "Special Abilities'' (Chapter 13) den özetlenerek Türkçeye uyarlanmıştır.
dc.description.abstractSanatın doğası ve sanat yeteneği; sanat yeteneğinin ölçümündeki geri kalış, son yüzyıldır psikologları yakından ilgilendiren bir konu olmuştur. Fakat bu sürekli ilgiye karşılık, sanat yeteneğinin ölçümü diğer yetenek iş görülerinin ölçümüne oranla oldukça yetersiz kalmıştır. Bu çelişkili durumun nedeni, toplumsal yaşamda "mesleki ilgi ve yetenek testleri" için gittikçe artan boyutlarda gereksinim olması ve dolayısıyla artistik kabiliyetlerin ölçümünün ikinci planda kalmasıdır.
dc.identifier.citationNunnaly, J. C. ''Sanat yeteneklerinin ölçülmesi''. çev. Deniz Özalp. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 181-187.
dc.identifier.endpage187
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage181
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17049
dc.identifier.volume1
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSanat yetenekleri
dc.subjectÖlçüm
dc.subjectSanatın doğası
dc.subjectSanat yeteneği
dc.titleSanat yeteneklerinin ölçülmesi
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
1_1_27.pdf
Size:
1.36 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: