Yayın:
Tüketicilerin yeşil ürünlere yönelik tutumları: Endonezya ve Türkiye arasında karşılaştırmalı bir çalışma

dc.contributor.advisorAltıntaş, Murat Hakan
dc.contributor.authorSeptiani, Winda
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİşletme Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-01-21T11:20:38Z
dc.date.available2021-01-21T11:20:38Z
dc.date.issued2020-06-20
dc.description.abstractYeşil pazarlama konsepti pazarlamacılara ortaya çıkan yeni fırsatları değerlendirmeye yönelik olumlu imkan sunmakta ve pazarlama stratejisi bağlamında çevre sorunlarına yönelik bir sosyal sorumluluk biçimi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu noktada yeşil ürünlere yönelik tüketici tutumlarını bilinmesi önemlidir; böylece yeşil ürünlerin pazarlanmasında doğru stratejiyi geliştirebilecektir. Bu araştırma sorunsalından hareketle tez çalışması üç bölümden oluşmaktadır. Tezin birinci bölümünde yeşil pazarlama kavramı, ikinci bölümünde çevreci tüketici tutumu ve davranışı, üçüncü bölümünde tüketicilerin yeşil ürünlere yönelik Endonezya ve Türkiye‘de uygulanan anket yönteminin kullandığı saha araştırmasının analizi yer almaktadır. Bu çalışmada kullanılan örnekleme büyüklüğü Endonezya'da 100 üniversite öğrencisi ve Türkiye'de 100 üniversite öğrencisi örnekleme büyüklüğü kullanılmıştır. Araştırmada Endonezya ve Türkiye'de tüketicilerin yeşil ürünlere yönelik tutumları arasında bir farklılık olup olmadığını belirlemek için bağımsız t-testi gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstractThe green marketing concept offers a positive response to marketers to catch new opportunities and emerges as a form of social responsibility for environmental problems in the context of marketing strategy. At this point, it is necessary to know the consumer attitudes towards green products, thus it will be able to develop the right strategy in marketing green products. This study consists of three parts. The first part of the study is the concept of green marketing, in the second part is green consumer attitudes and behavior, and the third part is a survey research study of consumer's attitudes in Indonesia and Turkey towards the green products. The sample size used in this study, 100 university student participants in Indonesia and 100 university student participants in Turkey. Independent T-Test was carried out to test the hypotheses of the research to see if there is a difference between Indonesia and Turkish consumers‘ attitudes towards green products.
dc.format.extentIX, 100 sayfa
dc.identifier.citationSeptıanı, W. (2020). Tüketicilerin yeşil ürünlere yönelik tutumları: Endonezya ve Türkiye arasında karşılaştırmalı bir çalışma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15429
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYeşil pazarlama
dc.subjectÇevresel tutumlar
dc.subjectYeşil ürün
dc.subjectEndonezya
dc.subjectTürkiye
dc.subjectGreen marketing
dc.subjectEnvironmental attitudes
dc.subjectGreen product
dc.subjectIndonesia
dc.subjectTurkey
dc.titleTüketicilerin yeşil ürünlere yönelik tutumları: Endonezya ve Türkiye arasında karşılaştırmalı bir çalışma
dc.title.alternativeThe attitudes of consumers’ towards green products: A comparative study between Indonesia and Turkey
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/İşletme Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
WINDA SEPTIANI.pdf
Boyut:
2.43 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama