Yayın:
The opinions of Comenius school partnership project coordinators about projects process

dc.contributor.buuauthorHaspolat, Ersin
dc.contributor.buuauthorUz, Rüçhan
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.researcheridAAJ-9320-2021
dc.date.accessioned2024-03-19T05:40:38Z
dc.date.available2024-03-19T05:40:38Z
dc.date.issued2007-03
dc.description.abstractProblem Durumu: Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) Eğitim Programlarına katılımı 2004 yılında gerçekleştirilebilmiştir. AB Eğitim Programlarının katılımcı sayıları incelendiğinde Comenius ve Erasmus’un en çok katılımın gerçekleştiği programlar olduğu gözlenmektedir. Comenius’un, ilköğretim okulu ve lise düzeyinde öğrenci ve öğretmenlere yönelik fonlara yer vermesi nedeniyle, eğitim sistemlerinin AB ile uyumlu hale getirilebilmesi açısından ayrı bir önemi vardır. Türkiye’de Comenius programlarına başvuru sayısında yıllara göre ciddi bir artış gözlenmektedir. Her geçen yıl bu projelere olan talebin artacağı düşünüldüğünde, yeni başlayacak olan projelerin hazırlanması ve yürütülmesi sırasında karşılaşabilecek sorunlara ışık tutmanın katılımcılar açısından yararlı olacağı düşünülmüştür. Araştırmanın Amacı: Bu araştırma ile, 2004 yılında Comenius okul ortaklığı projesi kabul edilen okullarda görev yapan proje koordinatörlerinin görüşlerine göre projelerin hazırlık, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde karşılaşılan güçlüklerin saptanması hedeflenmiştir. Araştırmanın Yöntemi: Araştırmada, 2004 yılında Türkiye’den Avrupa Birliği Eğitim Programlarından Comenius’a başvuran okullar ele alınmış ve bu okullarda proje koordinatörü olarak görev yapan kişilerin program hakkındaki görüşleri sorulmuştur. Proje koordinatörlerinden görüş almak amacıyla hazırlanan veri toplama aracı e-mail ve faks kullanılarak, 2004 yılında projesi kabul edilen 99 okulun tümüne ulaştırılmış ancak 46 proje koordinatöründen yanıt alınabilmiştir. Bulgular: Koordinatörlerinin görüşlerine göre, projelerin hazırlık sürecinde okulda tartışıldığı, okul yönetimlerinin destek verdiği, Ulusal Ajans (UA) ve Milli Eğitim Bakanlığı’ndan (MEB) daha fazla destek beklendiği, yaşanan en önemli zorluğun ortak bulmak ve başvuru formunu doldurmak olduğu saptanmıştır. Koordinatörler, uygulama sürecinde katılımcıların diğer kültürler hakkındaki yargılarının değiştiğini, farklı ilgi ve yetenekleri olan öğrencilerin birlikte çalıştığını ve yabancı dil öğrenmeye ilgilerinin arttığını ifade etmişlerdir. Koordinatörlerce, elde edilen kazanımlar farklı kültürlere ve yabancı dillere karşı ilginin artması, öğrencilerin kişisel özelliklerinde gözlenen olumlu değişiklikler, öğretmenlerin mesleki alanda kendilerini geliştirmeleri ve okullarda hayata geçirilen farklı uygulamalar olarak belirtilmiştir. Katılımcılar projelerin mesleki alanda bilgilerini, proje yönetimi alanında deneyimlerini arttırdığını, yabancı dil bilgilerinin gelişmesine yardımcı olduğunu ve Avrupa eğitim sürecini anlamalarını sağladığını düşünmektedirler. Sonuç ve Öneriler: Türkiye’de 2004 yılında başlayan Comenius okul ortaklığı projelerinin proje koordinatörlerince projelerde izlenen süreçler itibariyle genel anlamda başarılı bulunduğu söylenebilir. Bu başarının devamı için UA’nın personel sayısının artırılması, MEB ve UA işbirliğinin geliştirilmesi, okullara verilen teknolojik desteğin artırılması ve AB eğitim programları ile ilgili eğitim ve tanıtım etkinliklerinin artırılması önerilebilir.
dc.description.abstractProblem Statement: The participation of Turkey to European Union Education Programs was actualized at 2004. It was observed that the Comenius and Erasmus have much more participants than the other EU Education Programs. Comenius has a special position in terms of adaptation of educational systems to EU because of the money funds devoted to students, teachers in primary and secondary education. It is significantly observed that the applications at Comenius programs are rapidly increasing in Turkey. It was thought that to highlight the problems at preparation and implementation phase of the EU Education Program projects will help new participants overcome the difficulties. Purpose of the Study: The aims of this study were to investigate the schools within EU Education Program Comenius in Turkey in 2004 and the opinions of the project coordinators at these schools about the program. Methods: Ninety-nine schools were determined as the participant of the Comenius projects in Turkey. Data collection for this, study was conducted through a questionnaire which was designed for the project coordinators of these schools. The questionnaires were sent by using e-mail and fax. Forty six coordinators completed the questionnaire. Findings: According to the opinions of project coordinators, the projects were discussed in preparation process at schools and supported by school administrations, more support expected from NA and MNE, most important problem specified as finding partnership and completing application form. Related to the implementation part of the projects, coordinators stated that the opinions of the participators about the other cultures changed, the students who have different interest and abilities found an opportunity to work together and the learning interest of the participators toward foreign language increased. According to the opinions of the project coordinators, the benefits of the projects can be listed as follows; increase in the interest toward foreign languages and different cultures, positive improvements in the students personal specifications, professional development of teachers, different applications in school life. Participators of the study thought that the projects increased their experiences about project administration, helped to develop their foreign language and enhanced their understanding about European education. Conclusion and Recommendations: As a conclusion, it is possible to state that in general the Comenius School Partnership Projects started at 2004 in Turkey were found as successful in terms of project process by the coordinators. The followings are listed as recommendations to improve this success; developing cooperation between NINE and NA, increasing the technological support to schools, increasing the education and information activities related to EU education programs.
dc.identifier.citationHaspolat, E. ve Uz, R. (2007). ''Comenius okul ortaklığı proje koordinatörlerinin proje süreçleri konusundaki görüşleri''. Eurasian Journal of Educational Research, 7(27), 163-177.
dc.identifier.endpage177
dc.identifier.issn1302-597X
dc.identifier.issue27
dc.identifier.startpage163
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/40467
dc.identifier.volume7
dc.identifier.wos000253813900014
dc.indexed.wosSSCI
dc.language.isotr
dc.publisherAnı Yayıncılık
dc.relation.journalEurasian Journal of Educational Research
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subjectEuropean union
dc.subjectProject coordinators
dc.subjectSocrates
dc.subjectComenius
dc.subjectEducation & educational research
dc.subjectAvrupa Birliği
dc.subjectSokrates
dc.subjectComenius
dc.subjectProje koordinatörleri
dc.subject.wosEducation & educational research
dc.titleThe opinions of Comenius school partnership project coordinators about projects process
dc.titleComenius okul ortaklığı proje koordinatörlerinin proje süreçleri konusundaki görüşleri
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü
local.indexed.atWOS

Dosyalar

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama