Publication:
BÖTE öğretmen adaylarının internet destekli öğrenme ortamına ilişkin görüşleri

dc.contributor.buuauthorUzun, Adem
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Bölümü
dc.contributor.orcid0000-0001-6935-346X
dc.contributor.researcheridAAH-5779-2021
dc.date.accessioned2023-05-04T07:29:22Z
dc.date.available2023-05-04T07:29:22Z
dc.date.issued2013
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı BÖTE öğretmen adaylarının internet destekli öğrenme ortamına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmaya 2012 Bahar yarıyılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde okutulan Programlama Dilleri II dersini alan toplam 60 öğretmen adayı katılmıştır. Dersin sonunda katılımcılara, açık uçlu sorulardan oluşan veri toplama aracı uygulanmıştır. Katılımcıların veri toplama aracına verdikleri yanıtlar nitel analiz teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında, katılımcıların büyük bir kısmının, geleneksel yüz yüze işlenen derse destek olması amacıyla tasarlanan internet tabanlı öğrenme ortamına ilişkin, olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Katılımcıların olumlu görüşleri öğretim materyallerinin etkililiği, erişim kolaylığı ve öğretim faaliyetlerini destekleme olmak üzere üç tema altında toplanmıştır. Katılımcılar dersle ilgili en beğendikleri faktörün geliştirilen görsel öğretim materyalleri olduğunu belirtmişlerdir. Katılımcılar ayrıca öğrenme ortamının iyileştirilmesi için, bu materyallerin geliştirilmesinin yanı sıra, öğrenme ortam ve faaliyetlerinin işbirliği ve iletişim imkanlarını arttıracak şekilde düzenlenmesi gerektiğini vurgulamışlardır. Araştırmada elde edilen bulguların, derslerini internet ortamından desteklemek isteyen eğitimcilere ışık tutucu nitelikte olduğu düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to identify the opinions of CEIT teacher candidates about a web-enhanced learning environment. Sixty teacher candidates taking Programming Languages II course given in Computer Education and Instructional Technologies Department in spring 2012 participated in this study. A course satisfaction questionnaire developed by the researcher was applied to the participants at the end of the course. The participants' responses to the questionnaire, which consists of open-ended questions, were analyzed using qualitative methods. In the light of the information obtained, it was concluded that the teacher candidates generally had positive opinions about the web-enhanced learning environment designed to support the face to face part of the course. The positive opinions of the participants are grouped under three themes: the effectiveness of teaching materials, the ease of access and the support of educational activities. The teacher candidates stated that the most important factor of that environment was visual learning materials developed for the course. They also emphasized that improving visual learning materials and providing more communication and collaboration facilities would be beneficial to advance the learning environment. The findings of this study are also important for the educators who want to support their courses through the internet.
dc.identifier.citationUzun, A. (2013). “BÖTE öğretmen adaylarının internet destekli öğrenme ortamına ilişkin görüşleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education, 28(3), 400-416.
dc.identifier.endpage416
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage400
dc.identifier.urihttp://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/240-published.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/32536
dc.identifier.volume28
dc.identifier.wos000331662700030
dc.indexed.trdizinTrDizin
dc.indexed.wosSSCI
dc.language.isotr
dc.publisherHacettepe Üniversitesi
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEducation & Educational Research
dc.subjectWeb-enhanced learning
dc.subjectTeacher candidates' opinions
dc.subjectProgramming languages course
dc.subjectQualitative analysis
dc.subjectEducation
dc.subjectİnternet destekli öğretim
dc.subjectÖğretmen adaylarının görüşleri
dc.subjectProgramlama dilleri dersi
dc.subjectNitel analiz
dc.subject.wosEducation & educational research
dc.titleBÖTE öğretmen adaylarının internet destekli öğrenme ortamına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of CEIT teacher candidates about web-enhanced learning environment
dc.typeArticle
dc.wos.quartileN/A
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Özel Eğitim Bölümü
local.indexed.atTrDizin
local.indexed.atWOS

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Uzun_2013.pdf
Size:
748.22 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: