Yayın: Kredi kartları
Dosyalar
Tarih
Kurum Yazarları
Yazarlar
Tekay, Aytül
Danışman
Ceylan, Ali
Dil
Türü
Yayıncı:
Uludağ Üniversitesi
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Özet
Bu çalışmanın içeriği beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; Tüketici kredilerinin tanımı, tarihçesi, sınıflandırılması, olumlu ve olumsuz yönleri tüketiciler, şirketler, bankalar ve ekonomi açısından ele alınırken Türkiye'deki uygulama ile kredi kartları arasında bağlantı sağlanmıştır. İkinci bölümde; kredi kartlarının tanımı, ülkemizde ve diğer ülkelerdeki tarihi gelişimi, kredi kartlarının yapısı ve otomasyonu verilirken kredi kartlarının sisteme katılanlara, sözleşme sorumluğuna, kart sahiplerine sunulan edime, gördüğü işlevin önemine ve kredi kartını çıkaran kurumun gelir kaynağına göre sınıflandırılması yapılmaktadır. Üçüncü bölümde; otorizasyon (limit aşımı) işlemleri, kimlerin kredi kartı sahibi olabileceği, kartların Kayıp ve iptal işlemleri, hesapların başka şubeye nakli, haciz bildirisi, hesap sahibinin ölümü, kredi kartlarında kredi kartı kurumunun, üye işyerininin, kredi kartı sahibinin ve kartı merkezinin sorumlulukları açıklanmıştır. Dördüncü bölümde ise düzenleyen kurum açısından kredi kartı malmiyeti, kredi kartlarının kart sahibi, bankalar, üye işyeri ve ülke ekonomisi açısından faydalı ve sakıncalı yönleri ile kredi kartı sigortaları ele alınmıştır.
Açıklama
Kaynak:
Anahtar Kelimeler:
Konusu
Bireysel bankacılık, Retail banking, Kredi kartları, Credit cards, Türkiye, Turkey
Alıntı
Tekay, A. (1991). Kredi kartları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
