Publication:
Paulo Freire’nin eleştirel eğitim felsefesi zemininde çocuklarla felsefe

dc.contributor.advisorYılmaz, Muhsin
dc.contributor.authorŞahinkaya, Aslı
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentSistematik Felsefe Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-8216-6244
dc.date.accessioned2022-10-25T13:26:57Z
dc.date.available2022-10-25T13:26:57Z
dc.date.issued2022-07-25
dc.description.abstractBu çalışmada Paulo Freire'nin eleştirel eğitim felsefesinden hareketle çocuklarla felsefe pratiği ele alınmıştır. Bir eğitim programı ve yöntemi olarak çocuklarla felsefenin, eğitimin politik olduğu varsayımından yola çıkan eleştirel eğitim felsefesi perspektifiyle kavramsallaştırılması ve uygulanmasına katkı sunması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel analiz yöntemi tercih edilmiştir. Paulo Freire'nin eleştirel pedagojisindeki başat kavramlar incelenmiş, çocuklarla felsefenin süreç içinde farklı bakış açılarıyla odaklandığı problemlere yer verilmiştir. İlk ortaya çıktığı hâliyle Lipman'ın “Çocuklar İçin Felsefe” (Philosophy for Children, P4C) anlayışı, kopuş ve süreklilikleriyle “Çocuklarla Felsefe” (Philosophy with Children) dönüşümü araştırılmıştır. Sonuçta çocuklarla felsefe teorilerinde ve uygulamalarında yer alan faillerin politik potansiyeline, Freire'nin eleştirel eğitim felsefesi bağlamında vurgu yapılmıştır.
dc.description.abstractIn this study practices of philosophy with children in context of Paulo Freire’s philosophy of critical education has been examined. It is aimed that philosophy with children, as an educational program and method, is conceptualized from perspective of critical education, which assumes education is political, makes contributions to its applications. Descriptive analysis as one of the qualitative research methods has been preferred. Major concepts of Paulo Freire’s critical pedagogy have been reviewed and problems which philosophy with children is focused in different aspects within the process were included. Transformation of original version of Lipman’s understanding about Philosophy for Children (P4C) to Philosophy with Children with its breakings and continuities has been searched. In conclusion, political potential of agents in theories and practices of Philosophy With Children is highlighted in context of Freire’s Critical Education Philosophy.
dc.format.extentXII, 58 sayfa
dc.identifier.citationŞahinkaya, A. (2022). Paulo Freire’nin eleştirel eğitim felsefesi zemininde çocuklarla felsefe. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/29205
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEleştirel eğitim felsefesi
dc.subjectÇocuklarla felsefe
dc.subjectPwC
dc.subjectP4C
dc.subjectEleştirel pedagoji
dc.subjectPaulo Freire
dc.subjectCritical education philosophy
dc.subjectPhilosophy with children
dc.subjectCritical pedagogy
dc.titlePaulo Freire’nin eleştirel eğitim felsefesi zemininde çocuklarla felsefe
dc.title.alternativePhilosophy with childer on the basis of Paulo Freire's critical educational philosophy
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Sistematik Felsefe Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Aslı_Şahinkaya.pdf
Size:
937.77 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: