Yayın:
Orta öğretim kurumlarında kalite denkliği : Uygulama örnekler

dc.contributor.advisorTüz, Melek
dc.contributor.authorKüçükkayalar, Borga
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentYönetim Organizasyon Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-17T08:14:48Z
dc.date.available2019-12-17T08:14:48Z
dc.date.issued2009-03-27
dc.description.abstractGünümüzde bilginin ve sermayenin sınırsız dolaşımı artık dünyayı büyük bir köy haline getirmektedir.Bu bağlamda insanlar artık bir dünya vatandaşı haline gelmekte tüm dünya ile etkileşim haline girmektedir.Çalışmada, söz konusu dünya koşullarında ortaöğretimden mezun olan öğrencinin aldığı uluslar arası ikinci diplomasıyla tüm dünyanın belli üniversitelerinde eğitimi sürdürebilmesine olanak veren organizasyonlar incelenmiştir.Çalışmanın birinci bölümünde konuyla ilgili temel kavramlar ve bu kavramların tarihsel gelişimi ele alınmıştır. Kalite kavramının tarihsel gelişimi, Toplam Kalite Yönetimi,kalite kavramının Türkiye'deki gelişimi ve denklik (akreditasyon) kavramı bu bölümde ele alınan konulardandır.Çalışmanın ikinci bölümünde, temel konular olan Uluslararası Bakalorya Organizasyonu ve Avrupa Uluslararası Okullar Birliği ele alınmıştır. Bu kısımda söz konusu organizasyonların yapısı, öğrencilere sağlanan imkanlar, ilgili programların yapısı gibi açıklayıcı bölümler bulunmaktadır.Son olarak çalışmanın üçüncü bölümünde, ortaöğretim kurumlarında kalite denkliği kavramının iki boyutundan birincisi olan denklik alma süreci ve bir diğer boyutu olan denkliği aldıktan sonra ortaöğretim kurumunun ulusal ve uluslararası bazda gösterdiği başarı seviyesi incelenmiştir.
dc.description.abstractNowadays, the unlimited circulation of information and capital has developed the globe into a big village. In this context, people are becoming world citizens and interacting with the entire world. In this study, the organizations which allow a student with a high school degree, to continue his/her education at certain universities over the world when he gets a secondary international degree, within such global conditions, are examined. In first part of this study, main concepts related to this issue and historical development of these concepts are discussed. Historical development of quality concept, Total Quality Management, development of quality concept within Turkey and concept of “accreditation” are also discussed in this part. In second part, two basic items, namely “International Baccalaureate Organization” and “European Council of International Schools” are discussed. In this part, explanatory sections such as constitution of these organizations, opportunities offered to students, structure of related programs take place. Lastly, in third part, National Syllabus and syllabus of International Baccalaureate Degree Program are compared with the help of sample schedules and success of students are investigated. In this sense, it is concluded that related programs give students very important and also international opportunities and also help to increase students’ level of success.
dc.format.extentVIII, 83 sayfa
dc.identifier.citationKüçükkayalar, B. (2009). Orta öğretim kurumlarında kalite denkliği : Uygulama örnekleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/3349
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEğitim
dc.subjectKalite
dc.subjectOrtaöğretim
dc.subjectToplam kalite yönetimi
dc.subjectAkreditasyon
dc.subjectUluslararası Bakalorya Organizasyonu
dc.subjectAvrupa Uluslararası Okullar Birliği
dc.subjectUluslararası Bakalorya diploma programı
dc.subjectEducation
dc.subjectQuality
dc.subjectMiddle year programme
dc.subjectTotal quality management
dc.subjectAccreditation
dc.subjectInternational Baccalaureate Organisation
dc.subjectEuropean Council of International Schools
dc.subjectInternational Baccalaureate diploma programme
dc.titleOrta öğretim kurumlarında kalite denkliği : Uygulama örnekler
dc.title.alternativeAccreditation in high school degrees
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Yönetim Organizasyon Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
235293.pdf
Boyut:
1.34 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama