Publication:
Sekizinci sınıfta permütasyon ve olasılık konularının aktif öğrenme ile öğretiminin uygulama düzeyi öğrenci başarısına etkisi

dc.contributor.buuauthorMemnun, Dilek Sezgin
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-08-13T11:19:52Z
dc.date.available2020-08-13T11:19:52Z
dc.date.issued2008-08-01
dc.description.abstractBu çalışmada, sekizinci sınıf İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı’nda yer alan Permütasyon ve Olasılık ünitesinde yer alan konuların sekizinci sınıfta aktif öğrenme ile öğretimi yapılmış ve bu öğretimin uygulama düzeyi öğrenci başarısı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışma, deney ve kontrol gruplu olarak planlanmış ve iki farklı ilköğretim okulunun toplam 197 sekizinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Aktif öğrenmeye ve yıllık ders programına uygun olarak ders planları hazırlanmıştır. Deney grubunda, bu ders planlarına uygun olarak haftalık ders saatleri içerisinde öğretim gerçekleştirilmiştir. Öğretimin sonunda, öğrenci başarısını ölçmek amacıyla 4 tanesi uygulama düzeyinde hazırlanmış olan 10 açık uçlu sorudan oluşturulmuş bir ünite başarı testi uygulanmıştır. Bu çalışmada, ünite başarı testinde yer alan sorulardan sadece uygulama düzeyinde hazırlanmış olan 4 soru ile ilgili olarak elde edilen verilerin değerlendirmesi yapılmıştır. Elde edilen bulgular, buluş yoluyla öğrenme ve oyunlarla öğretim yöntemlerinin ağırlıkla kullanıldığı aktif öğrenmeyi esas alan öğretimin uygulama düzeyi öğrenci başarısını anlamlı derecede arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study investigated the effects of teaching Permutation and Probability topics by the active learning on students’ success in the application level in the eighth grade. The study was planned as one with experiment and control groups and it was conducted in two different primary schools with 197 eighth grade students. The lesson plans prepared according to the active learning mainly used innovative learning and teaching with games methods were implemented in the experiment group during the classes in their weekly program. In the experimental group, the instruction according to the this lesson plans. At the end of the instruction, an achievement test consisting of 4 open-ended questions was administered in order to assess the students’ success. It was seen as based on the findings that teaching the unit by the active learning mainly used innovative learning and teaching with teaching with games methods caused a meaningful increase in the students’ success in the application level.
dc.identifier.citationMemnun, D.Z. (2008). “Sekizinci sınıfta permütasyon ve olasılık konularının aktif öğrenme ile öğretiminin uygulama düzeyi öğrenci başarısına etkisi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 21(2), 403-426.
dc.identifier.endpage426
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage403
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153347
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12181
dc.identifier.volume21
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectGenel çarpma kuralı
dc.subjectPermütasyon kavramı
dc.subjectOlasılık
dc.subjectAktif öğrenme
dc.subjectThe concept of general multiplication
dc.subjectPermutation
dc.subjectProbability
dc.subjectActive learning
dc.titleSekizinci sınıfta permütasyon ve olasılık konularının aktif öğrenme ile öğretiminin uygulama düzeyi öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of teaching permutation and probability topics by the active learning on students’ success in the application level in the eight grade
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
21_2_11.pdf
Size:
289.03 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: