Publication:
Sahn-ı Semân Medreseleri ve eğitim sistemi

dc.contributor.advisorSağlam, İsmail
dc.contributor.authorSüleymanov, Kamran
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentDin Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0003-0360-7214
dc.date.accessioned2023-02-09T06:36:13Z
dc.date.available2023-02-09T06:36:13Z
dc.date.issued2022-12-07
dc.description.abstractSahn-ı Semân Medreseleri, Osmanlı eğitim-öğretim sistemi içerisinde önemli bir yere sahip olmuştur. Bu önem, İslâmiyet’in doğuşundan itibaren ortaya konulan eğitim-öğretim ve kültür faaliyetlerinin özümsenmesinden ve bunların üzerine bina edilmesinden kaynaklanmıştır. Çalışmamızda ilk medreselerin doğuşundan Fatih Sultan Mehmed dönemine kadar olan gelişim süreci ve uygulamalarından kısaca bahsedilmiştir. Bununla beraber hem Fatih Sultan Mehmed dönemine hem de sonraki dönemlere olan tesirleri üzerinde de durulmuştur. Ayrıca araştırmamız açısından büyük öneme sahip olan Fatih Sultan Mehmed’in hayatına, eğitim-öğretimine, hocalarına ve Fatih külliyesinin diğer birimlerine değinilmiştir. Daha sonra, asıl üzerinde durmak istediğimiz Sahn-ı Semân Medreseleri’nin kuruluşu, fiziki yapısı, sosyal yapısı, idari yapısı, işleyişi, müderrisleri, talebeleri, okutulan dersler, eğitim-öğretimin programları, metodu, dili, zihniyeti ve toplumsal hayata olan katkıları araştırılmıştır.
dc.description.abstractSahn-ı Semân Madrasahs had an important place in the Ottoman education system. This importance has arisen from the assimilation of educational and cultural activities that have been put forward since the birth of Islam and building on them. In our study, the development process and applications from the birth of the first madrasahs to the period of Fatih Sultan Mehmed are briefly mentioned. In addition to this, its effects on both the period of Fatih Sultan Mehmed and the following periods are also emphasized. In addition, the life, education, teachers, and other units of Fatih Sultan Mehmed, who are of great great importance for our research, are mentioned. Then, the foundation, physical structure, social structure, administrative structure, functioning, professors, students, courses taught, education programs, methods, language, mentality and contributions to social life of the Sahn-ı Semân Madrasahs, which we want to focus on, were investigated.
dc.format.extentXIII, 116 sayfa
dc.identifier.citationSüleymanov, K. (2022). Sahn-ı Semân Medreseleri ve eğitim sistemi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/30923
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSahn-ı Semân
dc.subjectMedrese
dc.subjectEğitim sistemi
dc.subjectFatih
dc.subjectKülliye
dc.subjectSahn-ı Seman
dc.subjectMadrasa
dc.subjectEducation system
dc.subjectComplex
dc.titleSahn-ı Semân Medreseleri ve eğitim sistemi
dc.title.alternativeSahn-ı Seman Madrasahs and education system
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı/Din Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Kamran_Suleymanov.pdf
Size:
1.84 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: