Publication:
P4C yöntemi ile yetişkinlerle varoluş üzerine düşünme: “Çocuk, köstebek, tilki ve at” kitabı üzerine bir inceleme

dc.contributor.advisorÇüçen, A. Kadir
dc.contributor.authorGündüz, Elif Durgu
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentSistematik Felsefe Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0003-1215-1626
dc.date.accessioned2023-05-03T07:44:52Z
dc.date.available2023-05-03T07:44:52Z
dc.date.issued2023-03-03
dc.description.abstractBu çalışmada Matthew Lipman’ın öncüsü olduğu P4C (Çocuklar için Felsefe) yönteminin yalnızca Çocuklar için Felsefe anlamına gelmediği, aynı zamanda yetişkinler için de felsefi düşünme yollarını öğreten bir düşünce pratiği olduğu savunulmuştur. Günümüzdeki yetişkinlerin felsefi düşünme ile olan mesafesi dolayısıyla doğru ve tutarlı düşünmeyi yeterli olarak gerçekleştiremedikleri görülmüştür. Bu çalışmanın amacı ise P4C yöntemi ile yetişkinlerle varoluş felsefesi özelinde felsefi düşünmenin ve eleştirel düşünmenin imkânını araştırmaktır. Çalışmada nitel analiz yöntemi kullanılarak problem çerçevesinde ‘Çocuk, Köstebek, Tilki ve At’ kitabı işlenmiş olup, sonuç olarak P4C yöntemiyle yetişkinlerde felsefi düşünme, eleştirel düşünme, doğru ve tutarlı düşünme becerilerinde olumlu gelişmeler kaydedilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it is argued that the P4C (Philosophy for Children) method pioneered by Matthew Lipman is not only Philosophy for Children, but also a thinking practice that teaches philosophical ways of thinking for adults. It has been observed that today's adults cannot adequately realize correct and consistent thinking due to their distance from philosophical thinking. The aim of this study is to investigate the possibility of philosophical thinking and critical thinking in the philosophy of existence with adults through the P4C method. In the study, the book 'The Boy, the Mole, the Fox and the Horse' was studied within the framework of the problem using the qualitative analysis method, and as a result, positive developments were recorded in philosophical thinking, critical thinking, correct and coherent thinking skills in adults with the P4C method.
dc.format.extentVIII [XIII], 85 sayfa
dc.identifier.citationGündüz, E. D. (2023). P4C yöntemi ile yetişkinlerle varoluş üzerine düşünme: “Çocuk, köstebek, tilki ve at” kitabı üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/32497
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFelsefi düşünme
dc.subjectEleştirel düşünme
dc.subjectÇocuklar için felsefe
dc.subjectYetişkinler için felsefe
dc.subjectPhilosophical thinking
dc.subjectCritical thinking
dc.subjectPhilosophy for children
dc.subjectPhilosophy for adults
dc.titleP4C yöntemi ile yetişkinlerle varoluş üzerine düşünme: “Çocuk, köstebek, tilki ve at” kitabı üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeReflecting on existence with adults with the P4C method: A study on the book of 'child, mole, fox and horse'
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe Ana Bilim Dalı/Sistematik Felsefe Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Elif_Durgu_Gündüz.pdf
Size:
3.98 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: