Yayın:
Yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin cebir konusundaki çoklu temsiller arası geçiş becerilerinin incelenmesi

dc.contributor.advisorTapan-Broutin, Menekşe Seden
dc.contributor.authorYağız, Gökhan
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentMatematik Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-3621-5201
dc.date.accessioned2025-09-03T08:33:16Z
dc.date.issued2025-06-24
dc.description.abstractBu çalışma yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin çoklu temsiller arası geçiş becerilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden öğretim deneyi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma Bursa’da bir devlet okulunda yedinci ve sekizinci sınıfa giden 20’şer öğrenci olmak üzere toplam 40 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada araştırmacı tarafından hazırlanan ‘Temsiller Arası Geçiş Testleri (TAGT-1 ve TAGT-2)’ kullanılmıştır. Her iki TAGT testinde de 4 ana problem ve her problemin diğer üç temsil türüne geçişine uygun olacak şekilde 3 alt sorusu bulunmaktadır. Çalışma TAGT-1 testi, çoklu temsiller öğretimi ve TAGT-2 testi olmak üzere üç aşamada yapılmıştır. Çoklu temsillerin öğretimi sırasında çalışma kâğıtları kullanılmıştır. Kullanılan çalışma kâğıtları sırasıyla sözel ifadeler, cebirsel ifadeler, tablo ile gösterme ve grafik ile gösterme çalışma kâğıtları şeklindedir. Öğretim sırasında aynı zamanda sınıf içerisinde ses kayıtları da yapılmıştır. TAGT-1 ve TAGT-2 testleri ile çalışma kâğıtlarından elde edilen veriler betimsel analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Betimsel analizinin sonucunda TAGT-1 testi ile TAGT-2 testinin doğru cevap sayıları karşılaştırıldığında her iki sınıf düzeyinde de doğru cevap sayılarında artışların olduğu görülmüştür. Çoklu temsil türleriyle ilgili yapılan altı haftalık öğretim yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin çoklu temsil türleri arasındaki geçiş becerilerine katkı sağlamıştır. Ayrıca çoklu temsil türleriyle ilgili yapılan öğretimden sonra sekizinci sınıf öğrencilerinin yedinci sınıf öğrencilerine göre geçiş becerilerinde daha fazla gelişme olmuştur. Çoklu temsillerle ilgili bundan sonraki çalışmalar için; farklı sınıf düzeylerinde, farklı büyüklükteki çalışma gruplarıyla, farklı çoklu temsil türleriyle, matematik derslerinde çoklu temsillerin öğretiminde teknolojinin kullanımı gibi çalışmaların yapılması önerilmektedir.
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the transition skills between multiple representations of seventh and eighth grade students. Teaching experiment method, one of the qualitative research methods, was used in the study. The study was conducted with a total of 40 students, 20 students each in the seventh and eighth grades at a public school in Bursa. In the study, ‘Transition Between Representations Tests (TAGT-1 and TAGT-2)’ prepared by the researcher were used. In both TAGT tests, there are 4 main problems and 3 sub-questions in accordance with the transition of each problem to the other three representation types. The study was conducted in three stages: TAGT-1 test, multiple representations instruction and TAGT-2 test. Worksheets were used during the teaching of multiple representations. The worksheets used were verbal expressions, algebraic expressions, tabular representation and graphical representation worksheets, respectively. Audio recordings were also made in the classroom during the instruction. The data obtained from TAGT-1 and TAGT-2 tests and worksheets were analysed by descriptive analysis method. As a result of the descriptive analysis, when the number of correct answers of TAGT-1 test and TAGT-2 test were compared, it was seen that there were increases in the number of correct answers at both grade levels. The six-week instruction on multiple representation types contributed to the transition skills between multiple representation types of seventh and eighth grade students. In addition, after the instruction on multiple representation types, eighth grade students' transition skills improved more than seventh grade students. For future studies on multiple representations, it is recommended to conduct studies at different grade levels, with study groups of different sizes, with different types of multiple representations, and the use of technology in teaching multiple representations in mathematics lessons.
dc.format.extentXVII, 281 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/54567
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCebir
dc.subjectÇoklu temsil
dc.subjectÖğretim deneyi
dc.subjectSekizinci sınıf
dc.subjectYedinci sınıf
dc.subjectAlgebra
dc.subjectEighth grade
dc.subjectMultiple representation
dc.subjectSeventh grade
dc.subjectTeaching experiment
dc.titleYedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin cebir konusundaki çoklu temsiller arası geçiş becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of seventh and eighth grade students' multiple representations transition skills in algebraen
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı/Matematik Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Gokhan_Yagiz.pdf
Boyut:
10.59 MB
Format:
Adobe Portable Document Format