Publication:
Üst kademe teorisi bağlamında yöneticilerin bireysel değerlerinin stratejik karar verme sürecine etkisini anlamaya yönelik bir araştırma

dc.contributor.advisorAltıntaş, Füsun Çınar
dc.contributor.authorAytaç, Ceyda Kavurmacı
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentYönetim Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0001-7746-7627
dc.date.accessioned2023-01-03T08:00:51Z
dc.date.available2023-01-03T08:00:51Z
dc.date.issued2022-07-25
dc.description.abstractÜst kademe teorisi, yönetici özelliklerinin stratejik seçimlere olan etkisini konu edinmiştir. Yöneticileri stratejik seçimleri etkileyebilecek aktörler olarak konumlandıran üst kademe teorisine göre stratejik seçimler, yönetici özelliklerinin bir yansımasıdır. Bu çalışmada, bahsi geçen yönetici özelliklerinden biri olan bireysel değerler ele alınmıştır. Bireysel değerlerin stratejik kararları ve stratejik karar verme sürecini nasıl etkilediğinin ve yönetsel takdir alanının rolünün anlaşılması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında teknoloji işletmelerinde görev yapan üst kademe yöneticiler ile görüşmeler gerçekleştirilmiş ve elde edilen veriler tümevarımsal içerik yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, yöneticilerin bireysel değerleri bağlamında stratejik kararlar verdikleri, bireysel değerlerinin stratejik kararları yönlendirmekteki rolünü önemsedikleri ancak diğer taraftan da stratejik karar verme sürecini rasyonel ve kapsamlı yürütmek için de çaba gösterdikleri yönündedir. Aynı zamanda, yöneticilerin sahip oldukları yönetsel takdir alanını bireysel değerlerini stratejik seçimlere yansıtmak için bir fırsat olarak gördükleri anlaşılmıştır. Bulguların, davranışsal strateji ve üst kademe teorisi yazınına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractUpper echelon theory deals with the effects of managerial characteristics on strategic choices. Upper echelon theory positions the managers as actors who influence the strategic choices and according to the upper echelon theory, strategic choices are a reflection of managerial characteristics. In this study, personal values, one of the mentioned managerial characteristics, are discussed. It is aimed to understand how personal values affect strategic decisions and the strategic decision making process and the role of managerial discretion. Within the scope of the research, interviews were conducted with top-level managers working in technology enterprises and the data obtained were analyzed using the inductive content method. Research findings show that managers make strategic decisions in the context of their personal values, they care about the role of their personal values in guiding strategic decisions, but on the other hand they make an effort to carry out the strategic decision-making process rationally and comprehensively. At the same time, it has been understood that managers see their managerial discretion as an opportunity to reflect their personal values in strategic choices. It is thought that the findings will contributive to the strategic decision-making process of managers in a sector with a wide managerial discretion. It is thought that the findings will contribute to the behavioral strategy and upper echelon theory literature.
dc.format.extentXV, 113 sayfa
dc.identifier.citationAytaç, C. K. (2022). Üst kademe teorisi bağlamında yöneticilerin bireysel değerlerinin stratejik karar verme sürecine etkisini anlamaya yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/30233
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYönetsel değer
dc.subjectÜst kademe
dc.subjectYönetsel takdir alanı
dc.subjectStratejik karar verme
dc.subjectManagerial value
dc.subjectUpper echelon
dc.subjectManagerial discretion
dc.subjectStrategic decision making
dc.titleÜst kademe teorisi bağlamında yöneticilerin bireysel değerlerinin stratejik karar verme sürecine etkisini anlamaya yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research to understand the effect of managers' personal values on strategic decision makıng process in the context of upper echelon theory
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Yönetim Organizasyon Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Ceyda_Kavurmacı_Aytaç.pdf
Size:
950.08 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: