Publication:
Göz kırpma tabanlı sürücü yorgunluk değerlendirme sistemi tasarımı

dc.contributor.advisorDirik, Ahmet Emir
dc.contributor.authorKaragülmez, Soner
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentElektrik Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-09T11:45:20Z
dc.date.available2019-12-09T11:45:20Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractGünümüzde birçok insan trafik kazalarında hayatlarını kaybetmektedir. Ölümcül trafik kazalarının en önemli nedeni olarak sürücülerin uykusuzluğu ve yorgunluğu gösterilmektedir. Bu çalışmada, araç sürücülerinin yorgun ya da dinç olduğuna karar veren yeni bir sistem sunulmaktadır. Önerilen sistem dört aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada sayısal bir kamera üzerinden göz bölgeleri tespit edilerek takip edilmektedir. İkinci aşamada takip edilen gözün açık ya da kapalı olup olmadığı kestirilmektedir. Bu aşama sonunda, sürücünün göz durumu ve zaman bilgisini veren bir göz durum vektörü oluşturulmaktadır. Üçüncü aşamada bu göz durum vektörü üzerinden 7 adet istatistiksel öznitelik çıkarılmaktadır. Son aşamada ise bu özniteliklerin kullanışlı olanları elenmekte ve elenen bu öznitelikler bir yapay sinir ağının değerlendirmesine sunularak sürücünün yorgun olup olmadığına karar verilmektedir. Deneysel sonuçlar, kişilerin yorgunluk derecelerinin 25 video ve 5 farklı kişi üzerinden %96'lık bir başarımla doğru olarak ölçülebildiğini göstermektedir.
dc.description.abstractToday, so many people die because of traffic accidents. It is shown that drowsiness and fatigue are the most important reasons of fatal traffic accidents. In this study a new system deciding whether a driver is fatigued or not is proposed. The proposed system consists of four stages. In the first stage, eye regions are finded and tracked by a digital camera. In the second stage, it is predicted that the tracked eye is open or close. At the end of the stage, an eye state vector giving eye state and time information is created. In the third stage, seven statistical features are extracted from the eye-state vector. At the last stage, effective features are eliminated and presented as an evaluation of a neural network and it decides whether the driver is fatigued or not. Experimental results show that people's fatigue levels are correctly measured 96% accuracy on 25 videos and 5 different people.
dc.format.extentXI, 70 sayfa
dc.identifier.citationKaragülmez, S. (2017). Göz kırpma tabanlı sürücü yorgunluk değerlendirme sistemi tasarımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2601
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSürücü yorgunluk tespit sistemi
dc.subjectSürücü uykusuzluk tespit sistemi
dc.subjectGöz kırpma analizi
dc.subjectGöz durum analizi
dc.subjectViola-Jones yöntemi
dc.subjectDriver fatigue detection system
dc.subjectDriver drowsiness detection system
dc.subjectEye-blink analysis
dc.subjectEye-state analysis
dc.subjectViola-Jones method
dc.titleGöz kırpma tabanlı sürücü yorgunluk değerlendirme sistemi tasarımı
dc.title.alternativeEye-blink based driver fatigue assessment system design
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Elektrik Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
496122.pdf
Size:
3.15 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: